עשרות מסרים מהעולם הערבי הגיעו במסגרת קמפיין שלטי הזיכרון שמקיים ארגון מצעד החיים זו השנה השנייה. המסרים שהגיעו מסעודיה, בחריין, איחוד האמירויות, מצרים ומדינות ערביות נוספות, נולדו בעקבות הצטרפות ארגון SHARAKA, ״שותפות״, למצעד החיים הווירטואלי.
במסר שכתבה נג׳את א-סייד, חברת הארגון מסעודיה, נכתב כי ״יהודים ברחבי העולם צריכים לדעת שהם לא לבד. המדינות הערביות שחתמו על הסכמי אברהם וגם מדינות ערביות נוספות עומדות לצידם״.
משעאל אל-שמשארי מבחריין ציטטה את מילותיו של אלי ויזל: ״לשכוח את השואה כמוה להרוג פעמיים״ וכתבה כי "הלקח מהשואה רלוונטי מאוד גם היום״.
5 צפייה בגלריה
מצעד החיים
מצעד החיים
פטמה אלחארבי מבחריין
5 צפייה בגלריה
מצעד החיים
מצעד החיים
נג׳את א-סייד מסעודיה
5 צפייה בגלריה
מצעד החיים
מצעד החיים
משעאל אל-שמשארי מבחריין
ד״ר מאג׳יד אל סרא, מייסד משותף של ״שאראקה״ שאף ביקר בישראל וביד ושם, כתב: ״על כולנו לעמוד ביחד היום עם האחים והאחיות היהודים שלנו ברחבי העולם. השואה הייתה פשע נגד היהודים שנבע משנאה ואפליה ללא שום סיבה. לעולם לא עוד״.
עמית דרי, מייסד משותף של ״שאראקה״: "המאבק באנטישמיות אינו משימה יהודית או ישראלית, הוא המשימה של כולנו. לאנטישמיות אין גבולות וחובתנו לשלב ידיים כולם ולומר ולפעול: לעולם לא עוד. שארקה, שותפות ערבית יהודית עם פעילים חברתיים ממדינות המפרץ, מחויבת למאבק עיקש באנטישמיות ולימוד מעמיק של לקחי השואה גם במזרח התיכון״.
5 צפייה בגלריה
מצעד החיים
מצעד החיים
ד״ר מאג׳יד אל סרא
מצעד החיים הוא ארגון חינוך בינלאומי המביא מדי שנה, ביום השואה, אלפי בני נוער מרחבי העולם, יהודים ולא יהודים, למצעד בין 3.2 ק״מ בין מחנות ההשמדה אושוויץ ובירקנאו, לצידם של שורדי השואה. עד היום לקחו חלק בתוכנית כ-300 אלף בני אדם.
הצטרפו לאלפים שכבר כתבו מסר אישי באתר