3 צפייה בגלריה
פגישת נציגי העצמאיים עם בנימין נתניהו
פגישת נציגי העצמאיים עם בנימין נתניהו
פגישת נציגי העצמאים עם בנימין נתניהו
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אחר הצהריים (שישי) עם נציגי העצמאים בלשכתו בירושלים. זאת לפני ההפגנה הגדולה המתוכננת מחר בערב בכיכר רבין בתל אביב.

התכנית הכלכלית - והמחאה:

עורך הדין רועי כהן, נשיא להב, אמר כי הפגישה עם נתניהו ושר האוצר ישראל כץ הייתה טעונה. "העלינו את כל הלקונות בתוכניות שהוצגו עד כה וגם בתכנית הקיימת שהוצגה אמש. גרמו לכך שעשרות אלפי עסקים נפלו בין הכיסאות ולא קיבלו אפילו שקל אחד לחשבון הבנק".
כהן אמר כי "בסיום הפגישה ראש הממשלה שאל שאלות וביקש ללמוד את הבעיות כדי להביא פתרונות מהירים, וסוכם כי בחודש הקרוב מדי יום שישי תתקיים ישיבה בפורום שהתכנס היום על מנת לוודא שהכסף נכנס לחשבונות הבנק ושיהיו פתרונות לכל הסוגיות שהעלינו בפניהם".
מלבד כהן, בפגישה השתתפו גם מנכ״לית התאחדות משרדי הנסיעות והתיירות טלי לאופר אפשטיין, נשיא לשכת יועצי המס ירון גינדי, יו"ר התאחדות המלונות וגני האירועים נועם לוי, מנכ"ל איגוד המסעדות והברים שי ברמן, יו"ר איגוד האמרגנים ומפיקי אומנויות הבמה יוני פיינגולד, מנכ"לית איגוד האמרגנים ומפיקי הבמה ענבל ג'ורני פרץ, איש חיי הלילה רונן מיילי וגורמים נוספים.
לדברי כהן, "בשבוע הקרוב יתקיימו ישיבות עבודה עם כל סקטור וסקטור כדי להביא פתרונות מיידיים. ההפגנה מחר שתיערך בהתאם להנחיות המשטרה היא זעקה אמיתית של העם לנוכח המשבר הקשה אליו נקלענו, ובעקבות חוסר הטיפול של מקבלי ההחלטות עד כה, והיא תתקיים לצד ישיבות העבודה. אני רוצה להאמין שראש הממשלה מבין את חומרת המצב ומתכוון הפעם לתת פתרונות אמיתיים ומיידיים שיגיעו לכולם לחשבונות הבנק".
במקביל, בלשכתו של נתניהו מסרו כי הייתה פגישה "עניינית וחיובית". עוד נמסר כי ראש הממשלה אמר בפתח הפגישה: "הבאנו תוכנית ענקית, אני חושב שברור לכם שכל המדינות עושות מאמץ עליון, וגם אנחנו עושים מאמץ עליון. אנחנו נעמוד התחייבויות שלנו, כולל בזירוז התשלום המיידי שאנחנו רוצים לתת לכם.
3 צפייה בגלריה
הפגנת עצמאיים מול הסניפים הראשיים של הבנקים בתל אביב
הפגנת עצמאיים מול הסניפים הראשיים של הבנקים בתל אביב
הפגנה מחוץ לבנקים בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
"מדינת ישראל אף פעם לא עשתה את הצעדים האלה כי אף פעם לא היינו במצב הזה. אם צריך, נעשה עוד דברים כדי שאף אחד לא יפול בין הכיסאות, זה חשוב לנו".
שר האוצר כץ הוסיף כי "הכאב שלכם הוא כאב מובן, והדאגות הן מובנות. מתוך כל הפגישות האלה נולדו סעיפים ודברים, ואני חושב שגובשה תוכנית שהיא התוכנית שלכם. התוכנית היא מקיפה והיא תוגש לממשלה. אנחנו מקווים להביא אותה לכנסת השבוע לחקיקה".
בפגישה השתתפו גם ראש הסגל של ראש הממשלה, אשר חיון, מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ, ראש המועצה הלאומית לכלכלה אבי שמחון, ראש אגף תקציבים במשרד האוצר שאול מרידור, מנהל רשות המיסים ערן יעקב וגורמים נוספים.
3 צפייה בגלריה
פגנה של עצמאיים באילת
פגנה של עצמאיים באילת
הפגנת עצמאים באילת
(צילום: מאיר אוחיון)
ההפגנה בתל אביב תתקיים תחת הכותרת "סגרתם - תשלמו". בהודעתם כתבו המארגנים: "מדינת ישראל היקרה, נתנו לכם לעבוד בשקט על מנת שתטפלו במשבר הקורונה. הבטחתם לנו פיצויים, זרקתם סכומי עתק בכל ערוץ תקשורת. שיקרתם, סילפתם, הולכתם שולל עם שלם, גרמתם לכולנו להאמין שאנחנו בטוחים, שאנחנו בטיפול, שעוד שנייה מגיע הכסף. אך לא כך הדבר. נשארנו ערומים, רק עם הבטחות, ועם הבטחות לא משלמים שכירות ולא קונים במכולת!".
בהפגנה צפויים להשתתף עצמאים ושכירים מענפי המשק שנפגעו בעקבות המשבר: התיירות, תרבות, אירועים, מסעדות, חיי לילה, ברים ומועדונים, אולמות אירועים, חדרי כושר, אטרקציות, פנאי ועוד.
אתמול הציגו נתניהו ושר האוצר ישראל כץ את תוכנית הסיוע הכלכלית של הממשלה לשנה הקרובה. התוכנית כוללת רשת ביטחון סוציאלית לשכירים ולעצמאים, בנוסף לרשת ביטחון כלכלית לעסקים עד לשנת 2021. נתניהו הבטיח כי כבר בשבוע הבא יועברו מענקים של עד 7,500 שקלים לעצמאים ולבעלי העסקים.