נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התייחס לבחירות שיהיו בארה"ב בנובמבר, וטען שהקרמלין מעדיף שג'ו ביידן ינצח את דונלד טראמפ. למרות המתיחות והמחלוקות הרבות בין מוסקבה לממשל ביידן, לפי פוטין הנשיא הדמוקרטי הוא מנהיג "מנוסה וצפוי יותר" מהנשיא הרפובליקני לשעבר.
פוטין אמר את הדברים בראיון לטלוויזיה הממלכתית ברוסיה ששודר אתמול (רביעי). זו הייתה הההתבטאות הראשונה שלו שקשורה למרוץ בארה"ב, שלפי כל הסימנים יהיה שחזור של בחירות 2020. "ביידן מנוסה יותר וצפוי יותר, הוא פוליטיקאי מהאסכולה הישנה", אמר כשנשאל מי המועמד שרוסיה מעדיפה שינצח. "אבל אנחנו נעבוד עם כל נשיא שהעם האמריקני סומך עליו".
3 צפייה בגלריה
נאום ביידן
נאום ביידן
פוטין עם ביידן וטראמפ
(צילום: EPA ,AFP, רויטרס )
הכותרת
לנפץ את הבועה של פוטין
30:57
במהלך כהונתו בבית הלבן תוקף ביידן בחריפות את נשיא רוסיה, בעיקר בנוגע לפלישה לאוקראינה והמלחמה שנמשכת כבר כמעט שנתיים. פוטין התייחס בראיון למחלוקות עם ביידן והביע את חוסר שביעות הרצון שלו ממדיניות החוץ של וושינגטון בכהונת ביידן: "אני מאמין שהעמדה של הממשל הנוכחי פגומה ושגויה, ואמרתי את זה לנשיא ביידן".

על מצבו של ביידן: "אני לא רופא, לא ראוי שאגיב"

כשפוטין נשאל על מצבו של ביידן בן ה-81, על רקע החשש בארה"ב מגילו המתקדם, אמר הנשיא הרוסי: "אני לא רופא ולא נראה לי ראוי להגיב על זה". הוא הוסיף שביידן נראה במצב טוב כשהשניים נפגשו בשווייץ ביוני 2021, ושכבר אז היה עיסוק במצבו של הנשיא האמריקני.
3 צפייה בגלריה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ראיון לטלוויזיה הרוסית
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ראיון לטלוויזיה הרוסית
בראיון לטלוויזיה הרוסית
(צילום: Alexander Kazakov, Sputnik, Kremlin Pool Photo via AP)
דבריו של פוטין הם כביכול מחמאה לביידן, אך מי שבירך עליהם הוא טראמפ - שבעבר שיבח בכמה הזדמנויות את הנשיא הרוסי. בעצרת בחירות הלילה אמר טראמפ כי מדובר ב"מחמאה גדולה" עבורו. "פוטין אינו מעריץ שלי. אני מסתדר איתו, אבל הוא לא רוצה אותי, הוא רוצה את ביידן - שייתן לו את אוקראינה", אמר טראמפ, שאמור להיות המועמד הרפובליקני בבחירות בנובמבר.
הראיון עם פוטין התפרסם יום אחרי שביידן תקף את טראמפ, ואמר עליו: "אף נשיא אחר בהיסטוריה שלנו לא התכופף בפני דיקטטור רוסי. אני לעולם לא אעשה את זה. זה מטומטם, זה מביש, זה מסוכן וזה לא אמריקני".
3 צפייה בגלריה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ראיון לטלוויזיה הרוסית
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ראיון לטלוויזיה הרוסית
ציפה לשאלות קשות יותר מטאקר קרלסון. הנשיא פוטין
(צילום: EPA/ALEXANDER KAZAKOV/SPUTNIK/KREMLIN POOL)
פוטין התייחס בראיון לטלוויזיה הרוסית גם לראיון הנדיר שהעניק בשבוע שעבר לטאקר קרלסון, עיתונאי פוקס ניוז. פוטין אמר שהוא ציפה שקרלסון יהיה נוקשה יותר עמו: קרלסון לא שאל את פוטין על פשעי המלחמה שמיוחסים לצבא הרוסי באוקראינה, או על רדיפת מתנגדי המשטר ברוסיה.
"ציפיתי שהוא יהיה אגרסיבי וישאל 'שאלות קשות'", אמר. הנשיא הרוסי ציין כי הוא נערך לשאלות קשות, וכך הייתה ניתנת לו "הזדמנות להגיב בחריפות" לנושאים שעומדים על הפרק.