יותר משבעה חודשים אחרי שנחשפו ב-ynet עשרות עדויות נגד הגינקולוג ד"ר גיא רופא, אריאל נעים - אחת מקורבנותיו - התראיינה הבוקר (שלישי) באולפן ynet, לראשונה בפנים גלויות, וסיפרה על תחושותיה בעקבות העובדה שלמרות שהוגשו כמה תלונות במשטרה נגד הגינקולוג בחשד לעבירות מין - עדיין לא הוגש נגדו כתב אישום.
"זה משהו שאני כבר הרבה זמן רוצה לעשות וחושבת עליו, מתוך האמונה האישית שלי שבאמת נפגעות ומתלוננות הן לא אלו שצריכות להתבייש", הסבירה נעים את ההחלטה להיחשף לראשונה. "אנחנו לא אלה שצריכות להסתיר את הפנים שלנו, אנחנו לא אלה שצריכות להרגיש לא בנוח".
4 צפייה בגלריה
גיא רופא
גיא רופא
"הזוי שהוא רוצה לחזור לעבוד במקצוע". ד"ר גיא רופא
(מתוך פייסבוק)
4 צפייה בגלריה
אריאל נעים המתלוננת נגד הגניקולוג גיא רופא
אריאל נעים המתלוננת נגד הגניקולוג גיא רופא
"מקווה שהחשיפה שלי תעזור לבנות אחרות". אריאל נעים
(צילום: אריאל נעים)
"הם אלה שצריכים להסתתר ולהתבייש, לא אנחנו", המשיכה נעים. "אני מרגישה כל הזמן הזה שאני מאחורי שם בדוי וכתם שחור, אני מרגישה כמו שקר, כי זה פשוט סותר את כל מה שאני מאמינה בו. החלטתי באמת להיחשף כי קודם כל זה מה שאני מאמינה בו, וגם כי אני רוצה לתת כוח לבנות אחרות שעברו הטרדה מינית, אם זה מגיא רופא או מכל בן אדם אחר בעולם, שיידעו שהן לא לבד".
למרות שהתלונות נגד ד"ר רופא הוגשו כאמור כבר לפני יותר משבעה חודשים, ועל אף העובדה שנעים ערכה עימות משטרתי עמו, שלדבריה היה "קשה" - עדיין לא הוגש נגדו כתב אישום ולאחרונה הוא אף הביע את רצונו לחזור ולעסוק במקצוע. "זה הזוי, אני באמת לא יודעת להגיד מה הסטטוס כרגע כי אני לא קיבלתי שום עדכון אז אני לא באמת יודעת, אבל אני באמת רוצה להאמין שבמשטרה ובפרקליטות עושים כל מה שאפשר כדי להוציא את הצדק לאור, ושכל אדם שעבר עבירה כלשהי באמת ימוצה עמו הדין", אמרה נעים.
4 צפייה בגלריה
טל (שם בדוי)
טל (שם בדוי)
אחת מההודעות המטרידות ששלח רופא לאחת המתלוננות נגדו
(מתוך פייסבוק)
"זה פשוט הזוי שהוא רוצה לחזור לעבוד במקצוע שלו", היא הוסיפה. "אין לי מילים פשוט להגיד על זה, זה פשוט נורא, אני לא יודעת אפילו מה לחשוב על זה. זה כל כך מטורף בעיניי שלכל כך הרבה בנות נהרסו החיים והבן אדם ממשיך לחיות את חייו, ויותר מזה - חושב שהוא יכול ומנסה לחזור לחיים רגילים ולקבל מטופלות. אני לא באמת יודעת מה תהיה התוצאה אם הוא יפגוש שוב מטופלות".
נעים סיפרה כי בנוסף להיותה מטופלת של ד"ר רופא, היא אף טיפלה בילדיו כמה פעמים. "הייתי אצלם כמה פעמים בבית, שמרתי להם על הילדים כמה פעמים. זו באמת הסיבה שלא היה בי צל של חשד או ספק. הוא גם הקפיץ אותי הביתה כמה פעמים לבד, שנינו, אז לא היה שום דבר שהיה מעורר איזשהו חשד מבחינתי. אבל בסופו של דבר הוא פגע גם בי לצערי.
4 צפייה בגלריה
גיא רופא מנסה לשנות תחום למרות שיש נגדו 4 תלונות במשטרה
גיא רופא מנסה לשנות תחום למרות שיש נגדו 4 תלונות במשטרה
הצעה שהעביר ד"ר רופא לקליניקה שעוסקת ברפואה אסתטית
"יש לי את התחושה הזאת שאם בסוף שום דבר לא יקרה, אז אולי זה לא היה שווה את זה. אבל אני כן רוצה לחשוב שאם הצלתי לפחות בחורה אחת מללכת אליו ומלהיפגע - אז זה כן היה לי שווה את זה. זה כן עושה משהו. אני מקווה גם שהחשיפה שלי וזה שאני לא שותקת ומדברת באמת ייתן כוח לעוד בנות, אם זה בפרשה הזו ואם זה בפרשה אחרת. לא להתבייש, להיות חזקות ולהתלונן, כי הבושה היא לא שלנו - הבושה היא לגמרי שלהם".
עו״ד ציון אמיר, שמייצג את ד"ר רופא, מסר בתגובה כי "מרשי לא ניהל ולא ינהל את הגנתו בכלי התקשורת".
ממשטרת ישראל נמסר: "עם קבלת התלונה פתחה המשטרה בחקירה שנוהלה במקצועיות, יסודיות וברגישות המתבקשת וזאת בשל מאפייני העבירה, במסגרתה בוצעו מגוון רב של פעולות לרבות מעצרו של החשוד. עם סיום החקירה הועבר התיק לעיון והחלטת הפרקליטות כמקובל כאשר לבקשתה מבוצעות בימים אלו השלמות שונות".
גורם משטרתי ציין כי כל החלטה בעניין המשך העסקתו של ד"ר גיא רופא איננה בסמכות המשטרה אלא בסמכות משרד הבריאות ויש לפנות אליהם בנושא.