ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר הערב (יום ג') כי בין ישראל לארה"ב יש מחלוקת בנוגע ליום שאחרי חמאס, ואותת שוב כי לא יסכים שהרשות הפלסטינית תשלוט ברצועת עזה אחרי הפלתו של ארגון הטרור. "אני רוצה להבהיר את עמדתי: לא אתן לישראל לחזור על טעות אוסלו", אמר נתניהו.
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה בירושלים
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה בירושלים
רה"מ נתניהו. מקווה להגיע להסכמה עם ארה"ב גם בסוגיית השליטה בעזה
(צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
דברי נתניהו באים אחרי שאתמול, בדיון של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ניסה לקשור בין מתקפת הטרור של 7 באוקטובר לבין ההסכם שהביא להקמת הרשות הפלסטינית ב-1993. נתניהו אמר בדיון כי מספר ההרוגים במתקפת הטרור של חמאס לפני חודשיים שווה למספר הישראלים שנרצחו בעקבות הסכמי אוסלו. זאת, אף שבמתקפה נרשם מספר הנרצחים המפלצתי, יותר מ-1,200, בתוך שעות אחדות, בעוד מספר הנרצחים אחרי הסכמי אוסלו שאליו כיוון הצטבר לאורך 30 שנה.
"אני מאוד מעריך את התמיכה האמריקנית להשמדת החמאס והחזרת חטופינו", אמר נתניהו הערב. "אחרי שיח אינטנסיבי עם הנשיא ביידן ואנשיו קיבלנו גיבוי מלא לכניסה הקרקעית ובלימת הלחצים הבינלאומיים להפסקת המלחמה. כן, יש מחלוקות לגבי 'היום שאחרי חמאס', ואני מקווה שנגיע להסכמה גם כאן".
הכותרת
מה למדנו מחודשיים של מלחמה? | נחום ברנע
22:27
2 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
ביידן. "קיבלנו ממנו גיבוי מלא"
(צילום: Mandel NGAN / AFP)
נתניהו הוסיף: "אני רוצה להבהיר את עמדתי: אני לא אתן לישראל לחזור על טעות אוסלו. לא אתן שאחרי ההקרבה האדירה של אזרחינו ולוחמינו נכניס לעזה מי שמחנך לטרור, תומך בטרור, מממן טרור. עזה לא תהיה לא חמאסטאן ולא פתחסטאן". פתח, נזכיר, היא המרכיב העיקרי באש"ף, הארגון שעמד מאחורי הקמת הרשות הפלסטינית.
בתוך כך, היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן אמר אחר הצהריים כי בכוונתו לדון עם ישראל בלוח הזמנים להמשך המלחמה בעזה. סאליבן אמר עוד כי בכוונתו לשוחח עם נתניהו על הצהרותיו בנוגע למעורבות הצבאית הישראלית בעזה אחרי המלחמה.