6 צפייה בגלריה
רוני גמזו ויעקב ליצמן
רוני גמזו ויעקב ליצמן
"עוסק בכותרות". ליצמן נגד גמזו
(צילום: דנה קופל, אלכס קולומויסקי)
הדיון בקבינט הקורונה היום (חמישי), שארך כשש שעות ובסופו הוחלט להטיל סגר על 30 רשויות אדומות מיום שני לפי רשימה סופית שתגובש ביום ראשון, כלל חילופי טענות והאשמות בין הגורמים, ובהם בכירי המפלגות החרדיות שהתנגדו נחרצות להטלת המגבלות - ומיקדו את מתקפותיהם בפרויקטור, פרופ' רוני גמזו.

אחד המתנגדים הבולטים הוא שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן (יהדות התורה), שטען כי "ההחלטה להטיל סגר בשלב זה היא חלק מתוכנית סדורה של כמה מהגורמים להביא לסגר בחגים ולסגירת בתי הכנסת בימי ראש השנה, יום כיפור וסוכות - מה שלא נאפשר בשום צורה".
ליצמן אף נימק את התנגדותו: "כפי שהוכח בשטח, סגר לא ממוקד בשכונה מסוימת לא יעיל להורדת התחלואה. בעבר המהלך התברר כצעד ענישה קולקטיבי, לא מידתי ולא נכון".
אף שראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לכך בדיון, ואמר כי במידה שיוטל סגר כללי יהיה צורך בגיבוש מתווה שלפיו אנשים יוכלו להתפלל קרוב לבית, ליצמן לא הסתפק בכך.
בנוסף, ליצמן סירב להצעה שעלתה בדיון ולפיה גמזו יצטרף לצוות השרים שאמון על הטיפול במתווה שיאפשר לישראלים לטוס לאומן. "אני מוחה בתוקף, אני לא מוכן שהוא יהיה קשור לזה. הוא פרויקטור של ישראל ולא של אוקראינה", התקומם שר הבינוי והשיכון, "קודם שיתנצל על המכתב שהוא שלח לנשיא האוקראיני, שהביא לעלייה באנטישמיות".
שר הפנים אריה דרעי (ש"ס) אמר בדיון: "השאלה היא אם מטילים את המגבלות במקום סגר כי רוצים לרצות את הציבור שמסתובב כרגיל בתל אביב ובשוק מחנה יהודה, או אם רוצים להגיד שאין סגר כללי בגלל דרעי וליצמן".
הוא שאל את גמזו: "אתה חושב שעל ידי הצעדים הללו אפשר למנוע סגר כללי - או שאתה מנסה לרצות את הציבור לפני סגר כללי?".
6 צפייה בגלריה
 אריה דרעי
 אריה דרעי
דרעי לגמזו: "מרצה את הציבור לפני סגר כללי?"
(צילום: יריב כץ)
6 צפייה בגלריה
יעקב וידר
יעקב וידר
"גמזו מנותק, שיעביר סמכויות". יעקב וידר
6 צפייה בגלריה
מכתב יהדות התורה
מכתב יהדות התורה
יהדות התורה לנתניהו: "גמזו פוגע בנו שוב ושוב"
לאחר הדיון ופרסום ההחלטות שהתקבלו בו, שרים וחברי כנסת מיהדות התורה שיגרו מכתב בהול לנתניהו. "מתקבל הרושם שבמקום שפרופ' גמזו יעסוק במלאכת הטיפול במגפת הקורונה, הוא עוסק בכותרות פופוליסטיות, בדיבורים ובמעשים שפוגעים פעם אחר פעם בציבור החרדי בישראל", הם כתבו.

"גמזו מנותק מהמציאות"

יעקב וידר, יו"ר סיעת הליכוד בעיריית בני ברק, התייחס להחלטות - ולפרויקטור שעומד בראש המאבק בנגיף: "פרופ' גמזו צריך לוותר על סמכויותיו ולהעביר מיידית את האחריות בנושאי בדיקות, הסברה ואכיפה לפיקוד העורף". הוא טען כי "התקופה היחידה שבה חלה ירידה בתחלואה בעיר הייתה כשאיש צבא מונה לראש העיר בפועל, ומאז שהוא עזב - הקורונה חזרה להשתולל".
הוא אמר כי "גמזו מנותק מהמציאות", ויצא נגד הסגר: "בימים האחרונים פניתי לחברי הממשלה והדגשתי בפניהם כי הטלת סגר על בני ברק תגרום לאסון רפואי וכלכלי עצום, ללא סיבה".