"עשינו תחקיר וגילינו דברים די מזוויעים שקרו לפני עשר שנים", כך סיפר עופר, אחיה של האישה שבן זוגה דקר והיכה בזמן שניסתה לצאת מהבית בערב החג בריאיון לאולפן ynet. עופר סיפר כיצד שמעו הוריה בטלפון את רגעי האימה והמכשיר שנשמט מידיה. אחותו הגישה בעבר תלונה על אלימות במשפחה שנסגרה. לדבריו, רק לאחר המקרה המשפחה גילתה כי בן הזוג היכה גם את אשתו הקודמת.
אחותו של עופר ממשיכה להתאושש לאחר ניתוח בבית החולים סורוקה בבאר שבע ומצבה הקשה התייצב. אמש, הוארך מעצרו של בן הזוג בחמישה ימים.
4 צפייה בגלריה
החשוד בניסיון רצח והקורבן
החשוד בניסיון רצח והקורבן
אחותו של עופר ובן זוגה שדקר
4 צפייה בגלריה
חשד לניסיון רצח במצפה רמון
חשד לניסיון רצח במצפה רמון
בית המשפחה במצפה רמון הפך לזירת ניסיון רצח
(צילום: רועי עידן)
קח אותנו רגע לערב האירוע הזה, אנחנו מבינים שההורים שלך היו איתה על קו הטלפון כל הזמן. "זה נכון, הם באו ודיברו איתה ואמרו לה – 'הכול בסדר. תבואו, תצאו בשקט, הכול בסדר. אם הוא לא רוצה, שיישאר בבית'. תוך כדי שהיא באה ולוקחת את הילד, שמה אותו על הידיים הם רק שמעו את המכות שהיא חוטפת. הטלפון נפל לה מהיד, שמעו את הזעקות והכאב. אם לא השכנים הנהדרים שהיו שם באמת אני לא יודע מה היה קורה".
השכנים שגם הצילו את הבן הקטן, שהיה עד לאירוע. מתי ההורים שלך מבינים שקורה פה משהו חמור? "באותו רגע שהם באו וצעקו לה, צעקו בשם שלה וקראו לה, הבינו שיש שם משהו לא בסדר, ישר התקשרו למשטרה וניסו לאתר אותם באמצעות הטלפון וככה הם באו והגיעו אליה. גם העדות של השכנים, הם גם התקשרו למשטרה. השכנים פשוט מצאו את התינוק מגואל בדם, אין מילים, זה מעשה שאני לא מקווה שיהיה לאף אחד".
אנחנו מבינים שכן היה איזשהו רקע למה שקרה, אחותך אמרה או אולי אפילו סימנה להורים שלך שיש בעיות, שהיא סובלת. "סימנה, כן. לפני כשנה נפתח נגדו תיק במשטרה על אלימות שנסגר לאחר כשבועיים. ניסינו לבוא וליישב את הסכסוך, ניסינו לבוא ולעשות שלום בית. במבט לאחור באמת זאת טעות ענקית. כנראה שגבר שמכה פעם אחת זה גבר שממשיך להכות פעם שניה ושלישית. עשינו תחקיר וגילינו דברים די מזוויעים שקרו לפני עשר שנים. הוא היה נשוי בין 7 ל-8 ימים לפני עשר שנים והוא הרביץ לאשתו הטריה. אחרי שמונה ימים הם נפרדו והתגרשו. את זה גילינו מאוחר מדי, וגילינו את זה רק לפני יומיים שלושה".
כלומר רק אחרי מה שקרה לאחותך. "נכון. וזה גם אחרי תחקירים של אנשים".
4 צפייה בגלריה
הפגנה בבאר שבע
הפגנה בבאר שבע
הפגנה מול בית המשפט בזמן הארכת מעצרו של בן הזוג
(צילום: חיים הורנשטיין )

אתה אומר שזו הייתה טעות בעצם לנסות לפייס ביניהם אחרי מה שקרה. ההורים שלך, המשפחה, הם מתחרטים, קשה להם? "יש הרבה צער, יש הרבה קושי בדבר. זה קשה אבל אי אפשר לדעת, אי אפשר לבוא ולצפות את העתיד. אפשר לבוא להסתכל במבט לאחור ולהגיד: 'טעינו'. מה שאנחנו רוצים לומר, שאנחנו מקיימים מחר הפגנה גדולה בכרמיאל, ובבאר שבע. אני קורא לכל האנשים בארץ לבוא להפגין כדי שזה לא יקרה לאף אישה אחרת. בואו ננסה למנוע את הרצח הבא".
מה שלום אחותך הבוקר? "המצב שלה עדיין יציב. היא עדיין מונשמת, היא עדיין בהכרה מעורפלת. מה שקרה לה פשוט מזעזע ואני ממש לא מאחל את זה לשום אישה במדינה".
היא מתקשרת? "היא הצליחה רק לבוא ולהגיד משפט אחד: 'למה הוא עשה לי את זה? למה?', בזה זה נגמר, והיא חוברה בחזרה להנשמה".
4 צפייה בגלריה
עורך הדין ששי גז, המייצג את החשוד
עורך הדין ששי גז, המייצג את החשוד
עורך הדין ששי גז, המייצג את החשוד
(צילום: יאיר שגיא "ידיעות אחרונות")
התינוק, אחיין שלך, בן כמה הוא? "שנה וחצי".
זה כבר גיל שקצת מבינים. הוא מתקשר איתכם? "הוא מבין, הוא מתקשר. הוא אמנם צוחק, הכול נהדר. בלילות אתה מרגיש שיש לו טראומות, הוא בוכה מתוך שינה אבל במצב היומיומי שלו הוא די שקט, די מופנם עם עצמו. אני מקווה שזה ישתפר לאט-לאט".