תושבים בצפון ובמרכז הארץ דיווחו היום בצהריים (רביעי) כי הרגישו רעידת אדמה. המכון הגיאולוגי מסר כי רעידת אדמה בעוצמה 3.8 ובעומק של כ-17 ק"מ הורגשה בשעה 12:50. דיווחים התקבלו בין היתר מטבריה, עמק הירדן, כרמיאל וחיפה, גם מאזור חדרה, מודיעין, הוד שרון ורחובות. עד כה לא ידוע על נזקים.
1 צפייה בגלריה
רעידת אדמה. אילוסטרציה
רעידת אדמה. אילוסטרציה
רעידת אדמה. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
עודד מוסקוביץ (47) מטבריה סיפר ל-ynet כי "הייתי בעבודה וראיתי בקבוק של מים מינרליים זז, ומיד הבנתי שזו רעידת אדמה. זה היה מפחיד. אשתי הייתה בבית וחשה סחרחורת אבל הכלבים לא נבחו. אני טברייני ותיק וכבר רגיל לרעידות האלה, הרעידה הייתה קצרה ועוצמתית".
רויטל גולן חגי מחדרה סיפרה כי "כל הבניין זז. אני גרה בקומה השישית ועובדת מהבית. הבניין החל לרעוד פתאום, ממש זז מצד לצד. המנורות בתקרה התנדנדו וכל הרהיטים זזו. במזל כלום לא נשבר. זה היה מפחיד ונמשך זמן ארוך. כשהבנתי שזו רעידת אדמה רצתי לממ"ד וישבתי בו מספר דקות עם דלת פתוחה. עכשיו אני חוששת מרעשי משנה".
אייל מדרום הגולן אמר כי "אצלי במשרד הכל רעד. חשבתי שזה בום על קולי בעקבות המלחמה, אבל מסתבר שזו רעידת אדמה". תושב חיפה אמר כי "אני בעיר התחתית והרגשתי את הכיסא שלי זז", ותושב אחר הוסיף: "מסך המחשב התנדנד".
בת אל בן דוד ציינה כי הרעידה הורגשה היטב גם בחצור הגלילית. "אני עובדת מהבית וישבתי ליד המחשב. הוא התחיל לרעוד, וגם אגרטל עם פרחים התחיל לרעוד. חשבתי שאני מקבלת סחרחורת אבל ממש כל השולחן רעד. זה היה ארוך, איזה 10 שניות", אמרה.
בפברואר שנה שעברה חידד פיקוד העורף את ההנחיות להתנהגות נכונה במקרה של רעידת אדמה, לאחר הרעידה העזה שהכתה בטורקיה ובסוריה והורגשה גם בישראל. בעת קבלת התרעה על רעידת אדמה או כאשר מבחינים בסימנים של רעידת אדמה, יש לצאת לשטח פתוח - אם ניתן. אם לא ניתן לצאת מהמבנה תוך שניות ספורות, יש להיכנס לממ"ד ולהשאיר את הדלת והחלונות פתוחים, או לצאת לחדר המדרגות ולהמשיך לרדת עד ליציאה מהמבנה. רק אם לא ניתן לפעול כך, יש לשבת בפינה פנימית של החדר או תחת רהיט כבד ולהגן על הראש באמצעות הידיים.