2 צפייה בגלריה
לוחם מג"ב אסיל פאעור סואעד ז"ל
לוחם מג"ב אסיל פאעור סואעד ז"ל
לוחם מג"ב אסיל פאעור סואעד ז"ל
פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי לנוער כתב אישום נגד תושב העיר כבן 13 בגין רצח בנסיבות מחמירות של שוטר מג"ב אסיל סואעד, תושב הכפר הבדואי חוסנייה שבגליל, לפני כשבוע באוטובוס במחסום שועפאט.
על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד מרים בן גל, לפני כשבוע יצא הנאשם מבית דודתו, מצא בכניסה לבניין שבו היא מתגוררת סכין ולקח אותה במטרה לבצע פיגוע טרור רצחני נגד כוחות הביטחון הישראליים. הנאשם עלה על אוטובוס לכיוון מחסום שועפט, שם תכנן לבצע את תוכניתו, התיישב במושב האחורי והניח את הסכין בסמוך לרגלו על מנת שיוכל לשלוף אותה במהירות. לפי היחידה המרכזית במחוז ירושלים של המשטרה, המחבל פעל לבדו ולא שיתף איש בתוכנית.

מכתב האישום עולה כי כשהגיע למחסום שועפט נשאר הנער על האוטובוס והמתין לכוחות הביטחון שיעלו עליו לצורך בדיקה שגרתית, על אף שעל פי הנהלים נוסעי האוטובוס נדרשים לרדת ממנו ולהיבדק מחוצה לו. שוטר מג"ב אסיל סואעד, שהיה באותה עת בפעילות ביטחונית במחסום, עלה על האוטובוס כדי לבדוק את הנוסעים ומיד אחריו עלה מאבטח כשהוא אוחז בנשק.
כשהגיע סואעד אל החלק האחורי של האוטובוס, בסמוך למקום בו ישב הנער, התרומם הנאשם מכיסאו, אחז בסכין, ובעוד הוא עומד על מדרגה שבקצה האוטובוס - התנפל על סואעד שעמד במפלס נמוך יותר, לפת אותו בצווארו ודקר אותו בראשו בכוונה כדי לגרום למותו. הנאשם המשיך וניסה לדקור את סואעד שוב באזור ראשו וצווארו, אך הוא התגונן והתעמת עמו בניסיון לנטרל את הנאשם. המאבטח שעמד מאחורי סואעד ירה שני כדורים מנשקו אל עבר הנאשם, ואחד הכדורים פגע בירכו של סואעד, שמת מפצעיו בדרכו לבית החולים כתוצאה מאיבוד דם.
לאחר הפיגוע התקיימה הערכת מצב בזירת הפיגוע בראשות מפקד מחוז ירושלים ומפקד מג"ב, ובוצעה פעילות מבצעית מוגברת בתוך מחנה הפליטים שועפט, שבמסגרתה נעצרו בני משפחתו של המחבל. גם המחבל נעצר, ומעצרו הוארך מעת לעת במסגרת חקירת הפיגוע.
2 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
הזירה במחסום שועפט
(צילום: דוברות משטרה)

חבריו בפלוגה סיפרו כי סואעד, שהותיר אחריו הורים ושישה אחים, היה "האדם הכי שמח, תמיד סייע ועוזר לכולם, נרתם תמיד לכל משימה ואהב את השירות למען ביטחון המדינה". מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן ספד לו: "אסיל הוכיח במהלך כל שירותו שהיה לוחם אמיץ, מקצועי ואהוב על חבריו. מפקדיו וחבריו מספרים שהחיוך היה באופן קבוע על פניו, ושהוא נלחם כדי לחתום קבע באותה הפלוגה שבה שירת בסדיר. באירוע זה אסיל שילם בחייו כדי להגן על אזרחי מדינת ישראל. לוחמי משמר הגבול ימשיכו להיות חומה בצורה לביטחון האזרחים. אנחנו נמשיך ללוות ולתמוך במשפחת סואעד. יהי זכרו ברוך".
גם מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי ספד לסואעד: "אסיל היה לוחם מצטיין שעמד תמיד בקו הראשון, ולא אחת סיכן את חייו למען ביטחון אזרחי מדינת ישראל. מפקדיו מספרים על לוחם שאהוב על חבריו ומפקדיו, שרואה בשירות במשמר הגבול שליחות למען ביטחון המדינה. נהיה עם משפחתו וחבריו בשעה הקשה, נתמוך ונלווה אותם".