4 צפייה בגלריה
איזור התקיפה
איזור התקיפה
צורך מבצעי ומודיעיני דחוף? אזור התקיפה, לאור יום
על פי הדיווחים, בתקיפה בצהריים (שבת) שמיוחסת לישראל באזור דמשק הותקף משלוח נשק מתקדם שיועד לחיזבאללה - והיה בדרכו לגבול בין סוריה ללבנון. תקיפה לאור יום התרחשה בעבר, אך מעט פעמים - ונבעה, כנראה גם היום, מצורך מבצעי ומודיעיני דחוף תוך ניצול הזדמנות "ליירט" את המשלוח. צה"ל תקף בעבר משלוחי נשק גם בטילי קרקע-קרקע, בהם תמוז כאשר היו חלק מחיל התותחנים.
מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה שמושבו בבריטניה, דיווח כי באזור שבו תקפה ישראל נמצאים מחסנים של אמצעי לחימה של ארגון חיזבאללה והמיליציות הכפופות לאיראן, כמו גם מטות של צבא סוריה. על פי המרכז, שדיווחיו אינם תמיד מדויקים, בתקיפה נהרגו חמישה - כולם אנשי המיליציות השיעיות וארגון חיזבאללה. בישראל, עם זאת, מעריכים כי אין לחיזבאללה הרוגים בתקיפה.
4 צפייה בגלריה
איזור התקיפה
איזור התקיפה
עשן מיתמר באזור התקיפה

בתוך כך, דובר צה"ל הודיע כי מטוסי קרב של חיל האוויר מסוג בז (F-15) ליוו היום מפציץ אמריקני מדגם B-1b אשר חצה את שמי מדינת ישראל לעבר המפרץ הפרסי. "הטיסה מהווה המשך של שיתוף פעולה מבצעי עם הכוחות האמריקנים באזור", נמסר. קולות המנועים נשמעו ברחבי גוש דן.
בטלוויזיה הממלכתית בסוריה דווח כי ישראל תקפה באמצעות טילי קרקע-קרקע. לפי הדיווח מערכות ההגנה האווירית של סוריה הופעלו נגד "יעדים עוינים מכיוון ישראל", וחלק מהטילים יורטו לכאורה.
4 צפייה בגלריה
מטוסי הF-15 והמפציץ האמריקאי, הB-1b
מטוסי הF-15 והמפציץ האמריקאי, הB-1b
מטוס F-15 ישראלי מלווה את המפציץ האמריקני
(צילום: דובר צה"ל )
גורם בצבא סוריה מסר לתקשורת הממלכתית במדינה כי בסביבות השעה 11:17 שיגר "האויב הישראלי" מטח טילי קרקע-קרקע מכיוון ישראל, לעבר יעדים בפרברי דמשק. "מערכות ההגנה האווירית שלנו הופעלו כנגד הטילים ויירטו את חלקם. התקיפה גרמה לפציעתם של שני חיילים וגם לנזק ברכוש", מסר הגורם.
הדיווח על התקיפה התקבל דקות ספורות לאחר שכלי תקשורת רשמיים בארצו של הרודן בשאר אסד דיווחו על הדי פיצוצים שנשמעו בפרברי הבירה דמשק. אם ישראל אכן תקפה בסוריה בשבת ולאור יום מדובר בתקיפה נדירה יחסית, אולם בעבר כבר התרחשו תקיפות במועדים שכאלו. לפי רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, התקיפה הישראלית בוצעה באזור א-דימאס, שממערב לבירה דמשק ועל הדרך לביירות ולבנון.
הפצצות באזור הזה - כמו בכל מרחב דמשק - מכוונות בדרך כלל נגד התכנסויות של המיליציות הפרו-איראניות, מחסנים של אמצעי לחימה שמיועדים ללבנון, או משלוחים באזור שדה התעופה בדמשק.