הלוויתו של מתן צינמן בן ה-6, שנהרג אתמול בתאונת הדרכים בכביש 60, נערכה בהר המנוחות בירושלים כשאמו עדיין מאושפזת בבית החולים הדסה עין כרם. רבקה עטרה צינמן בת ה-33 נאלצה לצפות במהלך הלוויה מחדר האשפוז שלה בבית החולים.
2 צפייה בגלריה
הלווייתו של מתן צינמן
הלווייתו של מתן צינמן
"יודע שאתה שומע אותי". חיים, אביו של מתן, סופד לו בהלוויתו
(צילום: יואב דודקביץ')
בהלוויה השתתפו עשרות בני משפחה וחברים, ואביו ספד לו בכאב. "מתני שלי, היית מוסקיטר, אחד משלושת המוסקיטרים בבית יחד עם דניאל ויהודה. אילו דברים המצאתם ויצרתם. אני יודע שאתה שומע אותי ואתה יודע על מה אני מדבר. הגוף שלך כבר לא חי, אבל הנשמה שלך פה, אולי היא רק הנפש אבל אתה שומע אותי". מתן היה אמור לעלות לכיתה א'. "לא תזכה לשאת את התיק שסבא קנה לך, אתה רקדת איתו אז כשסבא קנה לך אותו, והייתי צריך לקחת אותו ממך", סיפר האב.
הרב בן ציון עמר ספד גם הוא למנוח: "אנחנו המומים וכואבים מרגע היוודע הבשורה המרה, אנחנו מרגישים את הכאב חודר עמוק עמוק לתוך לבנו ומשאיר חותם כבד של צער ויגון. מי שראית כל שבת בתפילה, בכל שיעור תורה, בכל אירוע של ילדים שמחים ביישוב ובכל התכנסות לכל מטרה שהיא - פתאום עכשיו איננו".
2 צפייה בגלריה
מתן צינמן
מתן צינמן
"זו לא הייתה תאונת דרכים". האם רבקה והבן מתן
(צילום: עינב חלבי)
בבית החולים שערי צדק עדיין מאושפזים שלושת אחיו, שנפצעו באורח קל, וגם הם לא השתתפו בהלוויה.
במשפחת ההרוג משבות רחל מבקשים להגדיר את תאונת הדרכים שאירעה סמוך לצומת מעלה לבונה כאירוע טרור שנעשה בזדון. מוקדם יותר היום אמרה רבקה כי "זו לא הייתה תאונת דרכים. הכביש היה פנוי והרכב פשוט ראה אותי והאיץ. אני ניסיתי להתחמק מזה אבל פשוט הוא נכנס בנו". במשטרה טענו שמדובר בתאונת דרכים. הנהגת הפוגעת, פלסטינית תושבת השטחים, אף היא עודנה מאושפזת.