מדינות ה-‭- G7‬ ארגון המדינות המתועשות - קראו לבייג'ינג להימנע מ"פעילות צבאית אגרסיבית" במצר טאיוואן, וכן פירסמו הצהרה משותפת ב-3 באוגוסט שבה הם מביעים חשש מ"פעולות מאיימות של הרפובליקה העממית של סין (‭,(PRC ‬ בפרט תרגילים באש חיה וכפייה כלכלית, שמעלות את האפשרות להסלמה מיותרת". ממשלת טאיוואן ותושביה אסירי תודה על המחויבות המאששת הזו לשלום ויציבות.
צריך שניים כדי לעשות שלום. טאיוואן מעולם לא עוררה סכסוך: הנשיאה טסאי הביעה את רצונה הפוליטי להבטיח את ביטחונה של טאיוואן, והציגה מחווה ידידותית מורחבת לקיום דיאלוג בונה עם הממשלה הסינית על מנת לשמור על הסטטוס-קוו ולתרום לשלום האזורי. העקביות שלה בשימור השלום, היציבות והשגשוג האזורי זכתה לשבחים על ידי הפורום הבינלאומי.
1 צפייה בגלריה
טייוואן יושבת ראש בית הנבחרים של ארה"ב ננסי פלוסי עם נשיאת טייוואן צאי אינג וון בלשכת הנשיאות
טייוואן יושבת ראש בית הנבחרים של ארה"ב ננסי פלוסי עם נשיאת טייוואן צאי אינג וון בלשכת הנשיאות
ננסי פלוסי עם נשיאת טייוואן צאי אינג וון בשבוע שעבר
(צילום: GettyImages)
"עקביות" עומדת גם בבסיס ביקורה של ננסי פלוסי בטאיוואן. זה עולה בקנה אחד עם המחויבות ארוכת השנים לדמוקרטיה מצד ממשלת ארצות-הברית, יחד עם חברי הקונגרס בצד הפוליטי השני. הביקור היה במסגרת היחסים הקיימים בין טאיוואן לארצות-הברית. חבר הקונגרס לשעבר ניוט גינגריץ' כבר ביקר בטאיוואן כיו"ר בית הנבחרים ב-‭,1997‬ ונפגש עם הנשיא המנוח לי טנג-הוי. זהו תקדים מבוסס. מבחינה זו, ביקורה של פלוסי אינו פעולה הפוגעת בסטטוס-קוו, ואין להשתמש בו כעילה לפעילות צבאית אגרסיבית במצר טאיוואן.
הסלמת המתיחות באזור והפרעה לתחבורה וסחר בינלאומיים אינם משרתים את האינטרסים של אף מדינה. טאיוואן לא תחריף את הסכסוך ולא תעורר מחלוקות - אך נגן בנחישות על ריבונות אומתנו ועל ביטחוננו, ונעמוד בעוצמה כמעוז של דמוקרטיה וחירות. כחברה אחראית בקהילה הבינלאומית, אנו נשארים רגועים ולא נפעל בחיפזון. על אף זאת, לעולם לא נכנע ללחץ, כמו שעם ישראל נחוש להגן על המולדת שלו.
טאיוואן עומדת בקו החזית כדי להגן על הדמוקרטיה, וממלאת גם תפקיד מפתח בשרשרת האספקה העולמית - שכן היא שולטת ב-%‭63‬ מהייצור העולמי של מוליכים למחצה וב-%‭92‬ מהייצור של שבבים מתקדמים. מבין עשר החברות המובילות בעולם לייצור ציוד ‭ ICT‬(טכנולוגיית מידע ותקשורת), ל-7 יש מטה ראשי בטאיוואן, והן מהוות ‭ 80%‬משוק ה‭OEM- ‬ (יצרן ציוד מקורי) העולמי של מוצרי אלקטרוניקה.
הביטחון והחוסן של טאיוואן משפיעים על הכלכלה העולמית, שבה המרחק הגיאוגרפי מטשטש וכל מדינה שזורה זו בזו. אנו יודעים שאנו נושאים באחריות העצומה לשמור על השגשוג והצמיחה הכלכלית העולמית. זו הסיבה שממשלת טאיוואן עקבה מקרוב, כדי להבטיח שנתיבי הטיסה וההובלה הימית יישארו בטוחים ופתוחים, ששדות התעופה ונמלי הים ימשיכו לפעול כרגיל, ושהכלכלה והמוסדות הפיננסיים יישארו יציבים בעודם עומדים בפני תרגילים צבאיים המתקיימים סביב טאיוואן.
שלום במצר טאיוואן הוא האחריות המשותפת של כולם. אנו עושים כמיטב יכולתנו לשמור על הסטטוס קוו בין טאיוואן וסין ועל יציבות שרשרת האספקה העולמית. אנו מודים למדינות ה-‭,G7‬ למפגש שרי החוץ של איגוד מדינות דרום-מזרח אסיה (‭ASEAN‬) ולחברינו הטובים הרבים ברחבי העולם על תמיכתכם בשלום וביציבות במצר טאיוואן ובמרחב האינדו-פסיפי. אנו קוראים לכל הדמוקרטיות האחרות לעמוד יחד, ואנו מאמינים שלא משנה מה הסיכויים, לא משנה אילו מכשולים עומדים בפנינו, הדמוקרטיות תמיד יעמדו יחד ואורח החיים הדמוקרטי ינצח.
אבי לי היא הנציגה הרשמית בישראל של משרד הכלכלה והתרבות של טאיפיי, בירת טאיוואן