השר לשעבר זאב אלקין התייחס לטענת ראשי הקואליציה, ולפיה דיון אפשרי בבג"ץ על הוצאה לנבצרות של ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבילה ל"הפיכה צבאית", היא "אמירה הזויה". בריאיון לאולפן ynet הבוקר (ראשון) אמר חבר הכנסת מהמחנה הממלכתי: "לא הבנתי את הטענה הזו, בעיניי היא מעידה על כושר קבלת ההחלטות".
עם זאת, אלקין סירב להגיד בפירוש כי בעיניו נתניהו לא כשיר בעיניו לכהן כראש ממשלה. "אני חושב שמשפטנים צריכים להחליט לגבי זה, ולא אני. לא אתערב בהחלטה הזו". את התגובה של ראשי הקואליציה, ושל שר המשפטים יריב לוין שהשווה את הדיון האפשרי ל"מהפכה של טנקים", הוא כינה "היסטרית": "נראה שהם לא מתכוונים להקשיב לבית המשפט, אחרי זה מה יעשה האזרח הרגיל? גם הוא לא יקשיב לבית המשפט ולא יקבל את הדין. זו אנרכיה מוחלטת. למה שמה שיהיה מותר לדרעי ולנתניהו, לא יהיה מותר גם לאזרח הרגיל מן השורה?".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו וזאב אלקין במליאת הכנסת
בנימין נתניהו וזאב אלקין במליאת הכנסת
"היסטרי. הטענה על 'הפיכה צבאית' מעידה על כושר קבלת החלטות"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
הוא הגיב בציניות על ההאשמות של חברת הכנסת טלי גוטליב כלפי נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ואמר כי "זה ידוע שקן הטרור הגדול ביותר נמצא בבית המשפט העליון בירושלים". לדבריו, בקואליציה לא מוכנים להידברות על המהפכה המשפטית שמובילים נתניהו ולוין. "לצערי לא, אף אחד לא רוצה לדבר שם, זו רפורמה שעוסקת בצרכים האישיים של דרעי ונתניהו", אמר.
הוא נשאל האם לדעתו, כחבר כנסת ושר מטעם הליכוד לשעבר, כל חברי המפלגה ייתנו לכך יד והשיב: "אל תשאלו אותי, תשאלו אותם. זה ברור שיש פה אינטרסים אישיים שמתלכדים". אלקין טען כי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, כמו גם נתניהו "היסטרי" ו"מכריז פה על מבצעים על ימין ועל שמאל בלי שום הכנה וגיבוי".
2 צפייה בגלריה
אריה דרעי
אריה דרעי
"הרפורמה הזו לא תפתור כלום, אולי תחזיר את דרעי לממשלה"
(צילום: שלו שלום)
- בעבר גם אתה יזמת תוכנית על בית המשפט העליון. "אני תמיד אמרתי שאני בעד רפורמה של מערכת המשפט, גם היום, אבל רפורמה שלא באה לשרת צרכים פרסונליים של מישהו שיש לו בעיה עם מערכת החוק. רפורמה צריכה להיות כזו שתעבור בקונצנזוס יחסית רחב, יש פה דווקא הזדמנות להעביר משהו די רחב, במקום זה הולכים ומשעבדים הכל לאינטרסים אישיים ולכן זה לא יפתור כלום. זה אולי יחזיר את דרעי לממשלה".
-מה השלב הבא? אתה לא מאמין בדיאלוג? "אנחנו הצענו דיאלוג מהרגע הראשון, גנץ אמר זאת תמיד. עברו כמה שבועות ואין שום רצון להידברות. אף אחד לא ייתן יד לחוק עוקף בג"ץ שמחזיר את דרעי לממשלה בניגוד לפסיקת בית המשפט העליון, לכן כל הדיונים על הידברות הם מהשפה אל החוץ. הצרכים האישיים של נתניהו ודרעי גוברים על הדעה של חלק גדול מהם מהבוחרים שלהם".