כוחות הביטחון הרסו הלילה (בין שלישי לרביעי) את בית משפחת המחבל בן ה-14 מוחמד זלבאני, שביצע בפברואר את פיגוע הדקירה במחסום שועפט במזרח ירושלים, שבו נהרג לוחם מג"ב רב-סמל אסיל סואעד. במהלך בידוק ביטחוני שגרתי באוטובוס, שבוצע על ידי סואעד ומאבטח אזרחי שהיה עימו, המחבל שלף סכין, התנפל על הלוחם, דקר אותו בראשו ונוטרל בירי של המאבטח. זלבאני נעצר לחקירה, ובסיומה הגישה נגדו הפרקליטות כתב אישום בגין רצח ממניע טרור.
2 צפייה בגלריה
לוחם מג"ב אסיל פאעור סואעד ז"ל
לוחם מג"ב אסיל פאעור סואעד ז"ל
רס"ל סואעד
הכותרת
לחסל את חמאס ולשמור על החוק. המלכוד המשפטי
22:35
לפנות בוקר נכנסו למחנה הפליטים שועפט מאות לוחמי משמר הגבול, שוטרי מחוז ירושלים וכוחות צה"ל כדי להרוס את בית משפחת המחבל שהיה בזמן הפיגוע רק בן 13. בפעילות שולבו בין היתר גם מסתערבי מג"ב, חבלני משטרה, כלבנים, רחפנים.
ביולי האחרון, חתם מפקד פיקוד העורף אלוף רפי מילוא על צו להריסת הבית. עתירה שהוגשה נגד הצו לבג"ץ, נדונה באוגוסט - ונדחתה. בפסק הדין ציין בית המשפט: "לצערנו, גם ביצוע פיגועים על ידי קטינים אינו בגדר חזיון נדיר. מציאות זו, מחייבת נקיטת אמצעים לשם הגנה על הציבור ולמניעת קורבנות נוספים, זאת חרף גילו הצעיר של המפגע".

2 צפייה בגלריה
פעילות כוחות המשטרה, מג"ב וצה"ל בהריסת בית המחבל מוחמד זלבאני
פעילות כוחות המשטרה, מג"ב וצה"ל בהריסת בית המחבל מוחמד זלבאני
פעילות כוחות הביטחון בהריסת בית משפחת המחבל
(צילום: דוברות המשטרה)
מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן אישר השבוע את תוכניות ההריסה, ואמר כי מדובר ב"פעילות ערכית בזירה מורכבת. בחלוף הזמן ידע כל מחבל ובני משפחתו שמי שמבצע פיגוע ביתו יהרס". בתדרוך הכוחות לפני המבצע אמר אחד המפקדים בשטח: "אנחנו נכנסים לפעילות שמעבר לאקט המבצעי והערכי זו סגירת מעגל שלנו כמג"ב".
לפני הריסת הבית בפיצוץ מבוקר, פעלו מש"קים של מחוז ירושלים יחד עם כוחות מג"ב למניעת פגיעה בתושבים המתגוררים בסמוך, פינוי וסגירת השטח לצורך השלמת ההריסה. בהמשך כוחות צה"ל פעלו לפיצוץ הדירה בבניין, והריסת החלל הפנימי שלה.
לפי סוכנות הידיעות הפלסטינית וופא למחנה הפליטים מצפון לירושלים נכנסו כוחות גדולים, שסגרו לחלוטין את כניסותיו ומנעו תנועה באזור.
במהלך הפעילות, מספר חשודים רעולי פנים יידו אבנים ובלוקים לעבר כוחות הביטחון שהשתמשו נגדם באמצעים לפיזור הפרות סדר. ארבעה שוטרים נפצעו באורח קל מאבנים וסלעים שהושלכו לעברם וקיבלו טיפול רפואי בשטח, אחד מהם פונה בהמשך לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.