בין הנרצחים והחטופים במתקפת הפתע של חמאס ישנם אזרחים זרים רבים. ביומיים האחרונים מדווחות שורת מדינות ברחבי העולם על אזרחים שלהן שנפגעו במתקפה בדרום או נלקחו לשבי ברצועה, האחרונה שבהן היא תאילנד. בנוסף פועלות מדינות רבות לפינוי אזרחיהן מישראל.
הבוקר (יום ב') הודיע משרד החוץ של תאילנד על 12 תאילנדים שנרצחו על-ידי חמאס, על 11 חטופים ועל שמונה פצועים תאילנדים. "אנחנו פועלים כדי לסייע לאזרחים התאילנדים בישראל", מסר משרד החוץ בבנגקוק. תאילנדים רבים עובדים בחממות בעוטף עזה.
2 צפייה בגלריה
לאורה מלו וידיד מסתתרים בחממה נטושה בניר עוז
לאורה מלו וידיד מסתתרים בחממה נטושה בניר עוז
חממה בבני עוז שבה הסתתרו משתתפים במסיבת הטבע בדרום
(צילום: לאורה מלו)
אתמול מסרה שגרירות תאילנד בישראל: "אנו עסוקים מאוד בהתמודדות עם המצב הנוכחי. יש לנו אזרחים תאילנדים הרוגים, פצועים וחטופים. במקביל אנחנו עסוקים גם בפינוי אזרחנו מישראל".
בין הנרצחים במתקפת הטרור יש גם אזרחים נפאלים. משרד החוץ של נפאלי מסר כי 10 סטודנטים נפאלים נרצחו בישראל, ואזרח נוסף של נפאל מוגדר נעדר. מספר הפצועים אינו ידוע בשלב זה.
נפאל הודיעה כי היא עושה מאמצים להשיב את גופות הנרצחים, ולהחזיר את אזרחיה מישראל הביתה. גורמים רשמיים אמרו כי בישראל נמצאים כ-4,500 עובדים זרים מנפאל, רובם מטפלים בקשישים. בנוסף יש 265 סטודנטים שהגיעו לישראל ללמוד ולעבוד בה, במסגרת תוכנית ממשלתית.
לפי הערכות ישנם עשרות אזרחים אמריקנים בין הנרצחים והחטופים. אתמול דווח בארה"ב כי לפחות שלושה אמריקנים נרצחו. בין החטופים ישנם אזרחים מבריטניה, גרמניה, ארגנטינה ורוסיה. צרפת עדכנה כי לפחות שמונה אזרחים שלה נרצחו, נחטפו או מוגדרים נעדרים.
2 צפייה בגלריה
לאורה מלו וידיד מסתתרים בחממה נטושה בניר עוז
לאורה מלו וידיד מסתתרים בחממה נטושה בניר עוז
מסתתרים בחממה הנטושה בזמן מתקפת הטרור של חמאס
(צילום: לאורה מלו)
בשגרירות אוקראינה הודיעו אתמול על מותן של שתי אזרחיות אוקראיניות שנרצחו על ידי חמאס. בנוסף, בין הנרצחות ישנה אזרחית ישראלית המחזיקה גם באזרחות אירית.
הבוקר המריאו מישראל שלושה מטוסי תובלה של צבא פולין, עם יותר מ-200 אזרחים פולנים. הונגריה הודיעה כי בבודפשט נחתו הלילה שני מטוסים עם עם יותר מ-200 אזרחים ששהו בישראל. בולגריה הודיעה כי גם היא תשלח מטוס לישראל, ותפנה כ-90 אזרחים בולגרים.
חטיבת הטקס במשרד החוץ מרכזת את הטיפול בפניות של השגרירויות הזרות בעניין אזרחיהן החטופים. השגרירויות הזרות עוסקות במיפוי שמות הנעדרים. גורמים שעוסקים בנושא אומרים שיש חוסר וודאות לגבי מי נחטף ומי נרצח.