1 צפייה בגלריה
קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל סגר חג המולד קורונה
קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל סגר חג המולד קורונה
הקנצלרית אנגלה מרקל
(צילום: AP)
אתמול (יום ב') לפני הצהריים הודיעו הרשויות בגרמניה על השעיית חיסוני אסטרהזנקה. זה קרה אולי שבוע אחרי שהרשויות הצהירו שהם בטוחים לציבור ואין להסס מלהשתמש בהם. זה קרה לאחר שזמן קצר קודם לכן הרשויות הודיעו (למרות הודעה שונה של ארגון התרופות האירופאי) כי ממצאי הניסוי הקליני של החיסון אינם ברורים ולכן רק בני 65 ומטה צריכים להתחסן בו. וזה קרה אחרי שאסטרהזנקה כבר הודיעה שהיא לא קרובה לעמוד בהסכמי ההפצה שלה. פעמיים. חד גדיא.
ואז הודיעו כל בני ה-65 ומטה שהם ימותו אבל לא יקבלו חיסון סוג ב', ואז נשארו עשרות אלפי חיסונים על המדפים כי אף אחד לא בא למרות שנקבע להם תור, ואז הגרמנים גילו את הגמישות המחשבתית והאלתור האופייניים להם והשאירו את החיסונים על המדפים במקום לקרוא למיליונים שהיו מוכנים להרוג אחד את השני כדי להתחסן במה שיש.
זה קרה אחרי שהגרמנים הבינו שהגוף בן 27 הראשים שהוא האיחוד האירופי מסורבל ולא מאפשר להם לקבל את החיסונים שלהם בכמויות ובזמן. זה קרה אחרי שהם קיבלו חיסון בריטי, אף שהחיסון הטוב באמת מיוצר אצלם בחצר האחורית. זה קרה אחרי שהם גילו שהבריטים, שרק התנתקו מהאיחוד, מובילים עליהם בפער ניכר במרוץ החיסונים. זה קרה אחרי שארצות קטנות יותר מהאיחוד, בעיקר מהחלק המזרחי, גם הן השיגו את גרמניה. והגרמני הממוצע אמר לעצמו: איך זה שאני מסוכך בכנפיי על כולם חוץ מעצמי? חד גדיא.
ואז גרמניה תצא מהקורונה ותגלה באיזה ברוך כלכלי היא נמצאת, ואז הבעיה שכבר קיימת (עומס מטורלל של תיקים משפטיים) תתגבר פי כמה, שני נתונים שמעיפים למעלה את ההצבעה לימין הקיצוני
זה קרה אחרי שגרמניה הובילה את העולם בטיפול בקורונה, גם במישור הרפואי וגם במישור הכלכלי, ואז הגיע הקיץ הגרמני המקסים והמפתה, וההצלחה שהביאה איתה את תחושת ה"לנו זה לא יקרה", ואף אחד לא שמר על תקנות ההיגיינה, ופתאום המספרים הכו בהם כמו בצונאמי: עד נובמבר קצרה מאכלת הקורונה 10,000 גרמנים, מאז מתו 60 אלף גרמנים נוספים. חד גדיא.
בין לבין הגיעו בעיקר לברלין עשרות אלפי מפגיני קורונה - תמהונים, שמאלנים, מתנגדי חיסונים וניאו-נאצים - שהפגינו בניגוד לתקנות, עטו עליהם טלאי צהוב כזיהוי כקורבנות וניסו להתפרץ לפרלמנט הגרמני. ואז פוליטיקאים מהימין הקיצוני של "אלטרנטיבה לגרמניה" הכניסו לפרלמנט ללא אישור אוהדים כדי לנסות ולהטות באיומים את ההצבעה של חברי פרלמנט על תקנות הקורונה. זה קרה אחרי שהגרמני הממוצע ישב וראה בעיניים כלות איך השיטה הפדרלית הורסת כל סיכוי לצאת ממעגלי ההידבקות כשכל מדינה מושכת לכיוון שלה. חד גדיא.
זאב אברהמיזאב אברהמיעצמי
ואז התברר שלגרמניה לא יהיו מספיק חיסונים לא רק בגלל ההפצה אלא משום שכל שירותי הבריאות והרפואה בגרמניה לא עברו דיגיטציה ורובם פועלים עדיין עם פקסים אנלוגיים. ואז הממשלה הגרמנית הבינה שאין סיכוי שהיא תחתום דיל עם חברת התרופות כמו שעשתה ישראל, מפני שהאזרח הגרמני הממוצע מוכן למות ולא לתת פרטים אישיים. ואז האזרח הגרמני מת, ועל הקבר שלו אמרו לו שהם שמרו על ההבטחה שלו ולא נתנו לאיש את הפרטים האישיים שלו. חד גדיא.
ואז יוגי לב הודיע שהוא יפסיק לאמן את נבחרת גרמניה. ואז גרמניה תצא מהקורונה ותגלה באיזה ברוך כלכלי היא נמצאת, ואז היא תגלה ש-20-15 מיליון אזרחים מסרבים להתחסן, ואז הבעיה שכבר קיימת (עומס מטורלל של תיקים משפטיים) תתגבר פי כמה, שני נתונים שמעיפים למעלה את ההצבעה לימין הקיצוני. ואז בעוד חצי שנה יהיו בחירות כלליות, ובפעם הראשונה מזה 15 שנה המלכה האם לא תעמוד לבחירה.
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com