סוכנות הידיעות הרשמית בסוריה סאנא דיווחה לפנות בוקר (שישי) כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו בעקבות תקיפה ישראלית באזור העיר חאמה שבמערב המדינה. לפי הדיווח, מטח טילים נורה מכיוון העיר טריפולי בלבנון ופיצוצים נשמעו באזור חאמה. גורם צבאי סורי טען כי רוב הטילים יורטו.
זו התקיפה הראשונה שמיוחסת לישראל מאז כניסתו לתפקיד של נשיא ארצות הברית החדש ג'ו ביידן, שרבים מאנשיו תומכים בחזרת האמריקנים להסכם הגרעין עם איראן.
2 צפייה בגלריה
לראשונה בעידן ביידן: "ישראל תקפה בטילים בסוריה", דיווח: חמישה נהרגו, בהם הורים ושני ילדיהם
לראשונה בעידן ביידן: "ישראל תקפה בטילים בסוריה", דיווח: חמישה נהרגו, בהם הורים ושני ילדיהם
הנזק לכאורה אחרי התקיפה בסוריה, בתמונות שפרסמה סוכנות הידיעות הרשמית
לפי גורם סורי, הורים ושני ילדיהם נהרגו בתקיפה הישראלית, וארבעה נוספים נפצעו. לדבריו, נהרסו שלושה בתים של תושבים המתגוררים במערב חאמה. לפי מרכז המעקב הסורי, ארגון אופוזיציה שמקום מושבו בלונדון, בני המשפחה נהרגו מטיל שנורה על ידי מערכות ההגנה הסוריות. לפי מרכז המעקב, יעדי התקיפה היו מיליציות הנאמנות לאיראן ולחיזבאללה.
בשבוע שעבר דווח בסוריה כי צה"ל תקף מהאוויר מטרות בדיר א-זור שבצפון-מזרח המדינה ובאל-בוכמאל שבמזרחה. ערוץ הטלוויזיה האיראני בערבית אל-עאלם דיווח על הרוגים ופצועים בתקיפה.
גורם מודיעין אמריקני בכיר אמר לסוכנות הידיעות AP כי ישראל תקפה אז מטרות איראניות, בסיוע מידע מודיעיני שהועבר לה מארה"ב. לדברי הגורם, התקיפות כוונו נגד מחסנים ששימשו לאחסון נשק איראני. עוד נטען כי המחסנים שימשו צינור להעברת רכיבים ה"תומכים" בתוכנית הגרעין של איראן. הגורם טען גם כי מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו שוחח על התקיפה המתוכננת עם ראש המוסד יוסי כהן בפגישה פומבית במסעדה בוושינגטון.

התקיפה לפנות בוקר היא החמישית בסוריה המיוחסת לישראל בחודש האחרון. לפני כשבועיים דיווחה סאנא על תקיפה ישראלית באזור דמשק. בדיווחים לא רשמיים נטען כי בתקיפה נהרגו שלושה בני אדם ועוד 11 נפצעו. באותו לילה אירעו תקיפות גם נגד יעדים בגולן הסורי, ובעיקר באזור קונייטרה. הייתה זו תקיפה חריגה, גם עקב הפריסה הגאוגרפית של המטרות - בחזית ובעומק הסורי.
גם לפני שלושה שבועות דיווחה סאנא על תקיפה ישראלית באזור דמשק - וציינה כי "מערכות ההגנה האווירית סיכלו את התקיפה הישראלית". כתוצאה מהתקיפה, כך דווח, נהרג אדם אחד ונפצעו שלושה חיילים.
שבוע קודם לכן ייחסה סוריה לישראל תקיפה באזור מסיאף שבצפון-מערב המדינה. לפי סוכנות הידיעות הממלכתית הסורית, התקיפה בוצעה משטח לבנון באמצעות כמה טילים.