חמישה ימים אחרי שגדעון סער הודיע על החלטתו לעזוב את הליכוד, להתפטר מהכנסת ולצאת לדרך פוליטית חדשה, הביע הבוקר (יום א') מחליפו המיועד ביקורת על החצים שהופנו לכיוונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אני וגדעון היינו חברים מאוד טובים בליכוד, אני חולק על דעתו. אי אפשר להגיד על נתניהו עכשיו שהוא כלום ולא מתאים", אמר באולפן ynet ניסים ואטורי שיושבע מחר לחברת כנסת במקום סער.
ואטורי, נשוי ואב לשבעה, מתגורר ברמת הגולן. בתחילת שנות ה-90 הוא מונה ליו"ר הראשון של נוער הליכוד. הבוקר סיפר ואטורי כי הוא העריך עוד לפני עזיבת סער שייכנס לכנסת. "במפלגה כזאת עם 36 מנדטים, מפלגה דמוקרטית, אמרתי לעצמי שכל יום יכול להיות משהו. הייתי יועץ פוליטי של ח"כ דוד ביטן תקופה די ארוכה, זו הייתה מעין השתלמות. ידעתי שזה יקרה מתישהו".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ו גדעון סער
בנימין נתניהו ו גדעון סער
סער ונתניהו. "אני וגדעון היינו חברים מאוד טובים"
(צילום: אבי מועלם, יואב דודקביץ)
- אומר גדעון סער "אי אפשר להמשיך ככה בליכוד'. אתה הולך להתיישב ולעמוד בטור כמו שנתניהו אוהב? "זה לא לעמוד בטור, אני באמת מאמין בדרך הזאת. יש לנתניהו עשייה אדירה, יש לו שונאים. הוא הרבה שנים ראש הממשלה".
- מה זה "שונאים"? סער שונא את נתניהו? הוא איש ליכוד עשרות שנים מילדותו, ואומר שהמפלגה הפכה להיות של איש אחד. אנחנו מדברים על החסרונות של נתניהו, יש לו שלושה כתבי אישום. "אתה מכיר מישהו שנאשם בגלל כתבה אוהדת?"
- אל תדקלם את דף המסרים לפני שהושבעת. "אין לי דף מסרים, אי אפשר להתעלם מהעובדה שנתניהו עובד. רואים את הסכמי השלום עם מדינות ערב תמורת שלום בלבד. עד היום אמרו 'בואו נמכור חצי מדינת ישראל', כמעט מכרו את הבית שלי ברמת הגולן".
2 צפייה בגלריה
ניסים ואטורי
ניסים ואטורי
"מקווה להספיק משהו". הח"כ המיועד ואטורי
(צילום: אבי חי)
- אנחנו מדברים בסוף על ניהול מדינה. "יש אצל נתניהו עליות ומורדות, הכול בסדר. אבל תדע לך דבר אחד - אי אפשר לקחת מנתניהו יתרון אדיר שלו, וכל מה שאמרת אתה צודק, זו גיבנת כבדה על הגב שלו. מה מפתיע, תראה איך הוא מטפל בענייני המדינה למרות הכול. הכלכלה שלנו חזקה למרות הקורונה, כל המענקים של מיליארדים שחילקו לאנשים".
- מה שסער עשה זו טעות? "זו טעות, כן. תראה את נתניהו, הוא עומד בכל הלחצים האלה. כל ההפגנות האלה במוצ"ש והוא ממשיך לעבוד. זה אומר עליו משהו, שהוא חזק והכי מתאים לנהל את המדינה".

"אני מסתדר בלי התואר 'דוקטור'"

בהתייחסו לפרסום שלפיו מחק מקורות החיים תואר דוקטור שקיבל ממוסד לא מוכר, אמר הח"כ המיועד: "מחקתי, זה נכון. בשנת 2008 למדתי וגיליתי שהמועצה להשכלה גבוהה החליטה לא לקבל את התארים האלה של IUBL שנלמדו בארץ".
- אז אין צורך לקרוא לך "ד"ר ואטורי"? "לא, אין צורך. אני לא צריך את השם הזה. מסתדר בלי התואר הזה. סיימתי לימודי משפטים ברוך השם, וכרגע אני מסיים את התוכנית לבכירים באוניברסיטת תל אביב".
בנוגע לתואר אחר שהוצמד לו - "ממציא הקריאה 'היידה ביבי'" - אמר ואטורי: "בשנת 96' הייתי יו"ר נוער הליכוד. הגעתי לבנייני האומה, ישבנו בקומה השנייה ביציע העליון. אחרי שספגנו את ההפסד ב-92', הייתה שמחה אדירה וצעקנו 'היידה ביבי'".
- מה התוכניות שלך בכנסת? "נראה לי שהולכים לבחירות, זה לא ישרוד הרבה זמן. קשה מאוד עם אופוזיציה בתוך הממשלה. אני מקווה להספיק משהו, לדאוג לפריפריה ולפחות להעלות את נושא רמת הגולן".