1 צפייה בגלריה
מטולה
מטולה
מטולה
(צילום: AP)
כוחות צה"ל הפילו אחר הצהריים (יום ג') רחפן של חיזבאללה שחדר משטח לבנון לשטח ישראל באזור אצבע הגליל. הרחפן הופל על-ידי שימוש באמצעי לוחמה אלקטרונית - ללא ירי - ונאסף על-ידי הכוחות בשטח שבודקים אם היה חמוש או נועד לאיסוף מידע וצילום. מצה"ל נמסר כי "הרחפן היה במעקב הכוחות לאורך האירוע. לא נשקפה סכנה לכוחות צה"ל וליישובים הסמוכים".
פיקוד הצפון ממשיך לשמור על מוכנות גבוהה ובצבא אמרו עוד כי "צה"ל לא יאפשר כל הפרה של ריבונות מדינת ישראל".
האירוע בא ברקע ההתרעה לפיגוע נקמה של חיזבאללה מסוף יולי ונמשכת גם כעת. בשבועות האחרונים שינה צה"ל את היקפי תגבור הכוחות שלו, אך הדריכות וההיערכות לפיגוע של חיזבאללה נמשכת הן באוויר והן על הקרקע.
בתחילת חודש אוגוסט האחרון התעורר חשד לחדירת מל"ט מלבנון. מאוחר יותר עדכנו בצה"ל כי אותר רחפן שחדר לשטח מדינת ישראל באזור החרמון במרחב הגבול עם לבנון. הרחפן היה במעקב הכוחות והופל על-ידי צה"ל.
המתיחות בצפון החלה לאחר שפעיל חיזבאללה עלי כאמל מוחסן נהרג בתקיפה באזור נמל התעופה של דמשק. בחיזבאללה איימו - לפני אסון הפיצוץ בביירות - כי יגיבו. שבוע לפני כן אמרו בצה"ל כי סוכל פיגוע של חיזבאללה באזור הר דב. אז, לפי ההודעה, צה"ל שיבש חדירה של 5-3 מחבלים חמושים שהיו בדרכם לפגע וחצו את הגבול הבינלאומי למרחק של כמה מטרים בודדים.