2 צפייה בגלריה
הזירה
הזירה
ההתפרעות בירושלים בפורים
(צילום: דוברות איחוד הצלה )
הפרקליטות הגישה היום (ראשון) כתב אישום נגד שלושה צעירים, על כך שבשושן פורים השתתפו בהתפרעויות בשכונת מאה שערים בירושלים ויידו אבנים, בקבוקים וחפצים אחרים על כלי רכב בהם נהגו ערבים והשחיתו אותם, וזאת ממניע גזעני. במהלך ההתפרעויות נדרס למוות איתמר בן אבו, בן 47 ממבשרת ציון. הנהג הפוגע, איברהים חאמד ממזרח ירושלים, טען בחקירתו הראשונית כי חשש לחייו בשל זריקת אבנים מצד המפגינים - ולכן נסע במהירות.
שלושת הנאשמים, שמעון נתן שטרית (19), יצחק סברו (18) ונאשם נוסף בן 17, נאשמים בהשתתפות בהתפרעות, יידוי אבן או חפץ אחר לעבר כלי תחבורה, חבלה במזיד לרכב ממניע גזעני, ניסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות ועבירות נוספות.
על פי כתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים, ב-28.2.21, שושן פורים בשעות הערב ברחוב שבטי ישראל בשכונת מאה שערים בירושלים, התקהלו עשרות רבות של מתפרעים וביניהם הנאשמים על מנת להפר את הסדר הציבורי. המתפרעים יידו אבנים, בקבוקים וחפצים שונים על ניידות משטרה ועל כלי רכב של נהגים ערבים, והכל ממניע של גזענות כלפי ערבים.


בכתב האישום מתואר כיצד שטרית יחד עם המתפרעים האחרים יידו לעבר ניידת אבנים וחפצים שונים וחבטו בה. לניידת נגרמו נזקי פח, ושתי המראות ניזוקו. בהמשך תקפו הנאשמים גם רכב פרטי שהגיע למקום והאט את נסיעתו עקב ההתפרעות. אחד המתפרעים שזהותו אינה ידועה, ניגש אל הרכב ולאחר שווידא כי מדובר בנהג ממוצא ערבי צעק לעבר המתפרעים: "ערבי ערבי הנה עוד אחד, בן זונה למה אתה פה", בעט במראה השמאלית של הרכב ושבר אותה. לרכב נגרמו נזקי פח, השמשה האחורית נופצה והמראות ניזוקו.
בהמשך תקפו הנאשמים רכב שבו ישב קצין בדרגת תת ניצב ממשטרת ירושלים כשהוא לבוש במדי משטרה. כאשר הגיע למקום והאט את נסיעתו עקב ההתפרעות, החלו המתפרעים לחבוט בניידת, לתלוש את לוחית הרישוי האחורית ואת מראות הצד, וכן לשבור את המגבים הקדמיים.
2 צפייה בגלריה
איברהים חאמד
איברהים חאמד
הנהג הדורס איברהים חאמד
(צילום: גיל יוחנן )
בכתב האישום נכתב עוד כי "במעשיהם השתתפו הנאשמים בהתקהלות אסורה, שהתחילו לבצע בה את מטרתה בהפרת השלום שיש בה כדי להטיל אימה על הציבור, יידו אבן או חפץ לעבר כלי תחבורה בנסיעה, באופן שיש בו כדי לסכן את בטיחותו של הנוסע או את מי שנמצא בקרבת כלי התחבורה, במטרה לפגוע בנוסע. כמו כן, הרסו או פגעו במזיד ברכב או בחלק ממנו, והכל מתוך מניע של גזענות או עוינות כלפי ציבור מחמת השתייכותו למוצא לאומי-אתני".
הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרם של השלושה עד תום ההליכים נגדם.
במהלך ההתפרעויות נדרס למוות איתמר בן אבו, בן 47 ממבשרת ציון. נהג רכב ההסעות שדרס אותו, איברהים חאמד (22) ממזרח ירושלים - נחקר בחשד להמתה בקלות דעת וסיפר ל-ynet יומיים לאחר האירוע: " אני מצטער על מה שקרה. חשבתי שאני הולך למות. הייתי במצב קשה". לדבריו, "זרקו עליי אבנים, נתנו לי מכות. לא ראיתי הכול. כולם ראו את הסרטונים ומה שהיה שם. אני לא יודע איך יצאתי משם".