1 צפייה בגלריה
עברי לידר בבלומפילד
עברי לידר בבלומפילד
עברי לידר בבלומפילד בתחילת החודש
(צילום: מוטי קמחי)
עוד הקלות בהגבלות הקורונה: שר התרבות והספורט חילי טרופר סיכם עם שר הבריאות יולי אדלשטיין על הרחבת התפוסה באולמות התרבות ובמגרשי הספורט. תתאפשר כניסה של 30% מתפוסת המקום באולמות ובאצטדיונים גדולים - עד 5,000 איש בשלב זה. סיכום זה כפוף לאישור התקנות החדשות בממשלה בימים הבאים.
הסיכום הזה מגיע בהמשך ישיר לפתיחת אולמות התרבות ומגרשי הספורט בפעימה הראשונה והשנייה. המתווה יבחין בין אולמות בחלל סגור לבין אצטדיונים ומתחמי הופעות בחלל הפתוח.
  • באולם המכיל עד 5,000 מקומות תתאפשר הכנסת קהל של עד 75% מתפוסת המקום, או עד לאלף צופים.
  • באולם המכיל יותר מ-5,000 מקומות - תתאפשר הכנסת קהל של עד 30% מתפוסת המקום, או עד 3,000 צופים.

באצטדיונים ובמתחמי הופעות בחלל הפתוח

  • במתחם המכיל עד 10,000 מקומות - תתאפשר הכנסת קהל של עד 50% מתפוסת המקום או עד 3,000 צופים (אחוז התפוסה באצטדיונים קטנים יסוכם סופית מחר).
  • במתחם המכיל יותר מ-10,000 מקומות תתאפשר הכנסת קהל של עד 30% מתפוסת המקום או עד 5,000 צופים.

שר התרבות והספורט חילי טרופר אמר: "אנחנו אחרי משא ומתן ארוך והגדלנו משמעותית את כמות הצופים באולמות התרבות ובמגרשי הספורט. זו בשורה טובה, אבל העבודה עוד לא נגמרה. רצינו להכניס יותר קהל ואנחנו לא ננוח עד שנחזיר את כל הקהל. לשמחתי, התחומים הכי פתוחים עם מספר הצופים והאוהדים הכי גדול ממשיכים להיות תחומי התרבות והספורט".
עוד אמר: "נתכנס לישיבות עם גורמי המקצוע במשרד הבריאות לאחר התחלת הפעימה הנ"ל, על מנת שנוכל להגדיל יותר את כניסת הקהל בפעימות הבאות. אני קורא לקהל כולו להמשיך ולהקפיד על הנחיות הבריאות ולשמור על חייהם".
משרד הבריאות מתכוון לבטל את הקפסולות בכיתות ג' בכל הערים שבהן פועלת מערכת החינוך ובכל צבעי הרמזור. בכך יצטרפו תלמידי כיתה ג' לתלמידי כיתות א' ו-ב' שכבר כיום אינם לומדים בקפסולות אלא בכיתה אחת. עם זאת, משרד החינוך מסר מוקדם יותר כי ההחלטה לא תואמה איתו וכי בכל מקרה הצעד ישים רק אחרי חופשת הפסח. ההחלטה בנוגע לכיתות ג' טעונה את אישור קבינט הקורונה ולפי ההערכות, היא תאושר טלפונית עוד השבוע.
בשלב זה תלמידי ד'-י"ב ימשיכו ללמוד בקפסולות, למעט בכיתות י"א ו-י"ב שבהן יש יותר מ-90% של תלמידים מחוסנים. על פי נתוני משרד הבריאות מהבוקר, בישראל 21 רשויות או ערים אדומות בלבד, לעומת 71 כתומות, 164 צהובות ו-1,049 ירוקות