"אם רצחו את מוחמד, מחר ירצחו עוד ילדים". מאות ערבים ויהודים הפגינו הערב (יום ד') בכניסה לג'לג'וליה בעקבות רצח הנער מוחמד עדס (15) ופציעתו הקשה של חברו לכיתה מוסטפא חאמד (15) מירי של אלמונים אמש ביישוב. בהמשך ליוו אלפים את הנרצח למנוחות.
כמה מהמפגינים חסמו את כביש 444, ואחרים הניפו שלטי מחאה שעליהם התנוססו תמונותיהם של שני הנערים. "מה עשה ילד כדי שמישהו ירצח אותו?", זעק אחד המפגינים. אחרים, בהם תלמידים מבית הספר של נפגעי הירי אמרו: "לא נשתוק, נמשיך להיאבק, תפסיקו את האלימות".
10 צפייה בגלריה
הלוויה של הנער מוחמד עדס
הלוויה של הנער מוחמד עדס
אביו של הנער (במרכז התמונה) בהלוויה בג'לג'וליה
10 צפייה בגלריה
הלוויה של הנער מוחמד עדס
הלוויה של הנער מוחמד עדס
אלפים בהלוויה
10 צפייה בגלריה
ההפגנה בעקבות הירי בנערים
ההפגנה בעקבות הירי בנערים
ההפגנה בג'לג'וליה
איסמהאן ג'באלי, תושבת טייבה ופעילה בעמותת "נשים למען חיים" שארגנה את ההפגנה, אמרה: "אנחנו פה כדי להגיד לכולם שכבר די נמאס לנו. אנחנו רוצים את הילדים שלנו איתנו בבתים ולא בבתי קברות. אנחנו לא יודעים איך אפשר לנחם אימא שהילד הקטן שלה, בסך הכול בן 15, לא נמצא במיטה בחדר שלו. לצערי הרב, אנחנו עומדים פה עם כל הכאב, רוצים לחיות יותר מזה".
כאמור, גם יהודים הגיעו להפגנה. אחד מהם, גיל אמרשלג, אמר: "להפגין זה נראה לי מתבקש, אבל אפילו לא מספיק. הפשיעה בחברה הערבית משתוללת כבר כמה שנים, ויש כאן הפקרות של כל הממשלות. נער נרצח ואחר נפצע קשה, איך אפשר להתייחס לאירוע כזה?".
אמרשלג אמר עוד: "צריך לרדוף את ארגוני השפיעה, אבל בסופו של דבר יש כאן מדיניות שנמשכת שנים, של הזנחה והפקרות. כל עוד זה דם ערבי-פלסטיני אז זה לא חשוב. כל עוד הנשק הזה, שמגיע כולו מהצבא, לא משמש למאבק לאומי או לאומני אז יש הסכמה בין ארגוני הפשיעה למשטרה שהכול בסדר ומותר להרוג ערבים ומותר להרוג פלסטינים".
עבד אל-ראזק עדס, אביו של מוחמד, אמר מוקדם יותר כי "הילד שלי היה ילד טוב, אהב ללמוד". לדבריו, הוא ראה את החבר הפצוע מוסטפא שרוע על הקרקע. "רצתי לעזור לו, אבל לא ידעתי שהבן שלי שם. אחרי ששאלתי היכן הוא מצאתי אותו ללא רוח חיים מאחורי רכב. עכשיו אני מפחד על הילדים שלי שבחוץ. אני הולך לקנות משהו, ומפחד".
10 צפייה בגלריה
מחמד עדס  מוסטפא חאמד
מחמד עדס  מוסטפא חאמד
מוחמד עדס ומוסטפא חאמד
ראמי גאנם, מנהל בית הספר שבו למד עדס, אמר לאולפן ynet כי "כולם אהבו את מוחמד", והציג תעודה של הנער עם ממוצע של 97. "הוא היה תלמיד מצטיין וממושמע. שקט, תמיד עם חיוך. בחיים לא חשבתי שמישהו יפגע בו. אף פעם לא איימו עליו, לא היה שום דבר שרמז על כך. להפך. לא היו לו שום בעיות משמעת".
המנהל אמר עוד: "גם מוסטפא הוא תלמיד מצטיין וממושמע. כולנו פה לתמוך בהורים, בתלמידים, במורים. אנחנו מקווים שגל האלימות הזה יעבור ולא יחזור יותר. קיימנו ישיבת זום אתמול עם כלל תלמידי הכיתות של מוחמד ומוסטפא. גם היום אנחנו ממשיכים בישיבות חירום בנוכחות כל הגורמים, ונערכים לתת תמיכה רגשית ונפשית".


10 צפייה בגלריה
זירת הירי
זירת הירי
זירת הירי
בבית החולים מאיר בכפר סבא ממשיכים הרופאים להיאבק על חייו של חאמד. ד"ר אורי יסלוביץ', מנהל יחידת הטראומה, אמר כי הנער הפצוע "נותח במהלך הלילה על ידי צוות רב תחומי. הוא סובל מריבוי פצעי ירי בכל חלקי גופו. מצבו מוסיף להיות קשה והוא מורדם ומונשם ומטופל בטיפול נמרץ ילדים".
חקירת המשטרה העלתה עד כה כי שני הנערים נורו בפיצרייה שבה עבדו - כ-100 מטרים מתחנת המשטרה ביישוב. אלמונים הגיעו למקום ופתחו בירי שממנו נפגעו השניים. מותו של הנער עדס, הנרצח ה-21 מתחילת השנה בחברה הערבית, נקבע בבית החולים.
פורסם לראשונה: 17:56, 10.03.21