2 צפייה בגלריה
"קשה לשמור על ריחוק בדיור ציבורי שכזה". קואומו
"קשה לשמור על ריחוק בדיור ציבורי שכזה". קואומו
מושל ניו יורק אנדרו קואומו
(צילום: AFP)

מושל ניו יורק אנדרו קואומו חתם הלילה (בין שני לשלישי) על צו המורה על הנכנסים למדינה ממרבית מדינות העולם לשהות בבידוד למשך שבועיים. זאת למעט נוסעים המגיעים מ-31 מדינות שבהן רמת התחלואה בנגיף הקורונה אינה גבוהה. בין המדינות שתושביהן לא יכללו בהנחיית הבידוד: ניו זילנד, תאילנד, קמבודיה, טייואן, לאוס, איי קיימן, איי מרשל ועוד.
לדברי המושל, "הצו יסייע בקטיעת שרשראות ההדבקה ומניעת התפרצות עתידית", ברקע העלייה העולמית בשיעור התחלואה. לפי הצו, גם כל נוסע שייכנס למדינה יידרש למלא טופס מיוחד של משרד הבריאות בניו יורק. מי שיסרב לעשות זאת, יסתכן בענישה.
ההוראה החדשה מגיעה על רקע נתוני התחלואה הגבוהים בארצות הברית, וכן בעקבות העלייה הגלובלית במספר המאובחנים בנגיף הקורונה. מוקדם יותר דיווחה אוניברסיטת ג'ון הופקינס כי מניין המתים העולמי כתוצאה מהנגיף חצה את רף המיליון, וכי כ-20% ממקרי המוות התרחשו בארה"ב. לפי הנתונים, עד כה התגלו במקום יותר מ-7.3 מיליון נדבקים ונפטרו כ-210 אלף חולים.
יש לציין כי מאז חודש מרץ חלה בניו יורק חובת בידוד לתקופה של 14 ימים על כל נוסע שנכנס אליה ממדינה ששיעור התחלואה בה מוגדר ברמה 2 או 3 - כלומר שאחוז החיוביים לקורונה גבוה מ-10 בני אדם על כל 100 אלף תושבים. בימים אלה, שמקומות רבים בעולם רושמים התפרצות מחודשת, עוד ועוד מדינות נכללות בהגדרה זו.


2 צפייה בגלריה
תושבים חרדים בשכונת בורו פארק ב ברוקלין ניו יורק ארה"ב ליד מרכז בדיקות קורונה
תושבים חרדים בשכונת בורו פארק ב ברוקלין ניו יורק ארה"ב ליד מרכז בדיקות קורונה
"חשש מהפרות הגבלות הקורונה בשכונות היהודיות". ארכיון
(צילום: AFP)
בניו יורק מדווחים בימים האחרונים על חשש מפני הפרות נרחבות של הגבלות הקורונה בקרב הקהילה החרדית, אשר עלולות לגרום לעלייה נוספת ברמת התחלואה ואולי אף להחזרתו של הסגר. לפי הדיווחים שפורסמו בתקשורת המקומית, בקהילה החרדית קיימת "הכחשת קורונה נרחבת", ושיעור הבדיקות החיוביות בשכונות היהודיות גבוה בהשוואה לכלל העיר ונע בין 3% ל-6%.
ביום שבת האחרון דווח כי במדינת ניו יורק כולה אובחנו יותר מ-1,000 נדבקים חדשים בקורונה בתוך יממה - לראשונה מאז חודש יוני. המושל אנדרו קואומו ציין אז כי ביוני נערכו כ-60,000 בדיקות יומיות, וכעת נערכות כ-100,000 בדיקות בכל יום.