6 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בצלאל סמוטריץ
מצעד הגאווה בצלאל סמוטריץ
חוגגים במצעד הגאווה בתל אביב וח"כ סמוטריץ'
(צילום: ראובן שוורץ, הדר יואביאן)
שוב להט"בופוביה מצדו של יו"ר הציונות הדתית: ח"כ בצלאל סמוטריץ' פרסם בצהריים (יום ו') פוסט שבו ציין בהתייחסו למצעד הגאווה שנערך במקביל בתל אביב כי "מול חילול השם הגדול שיש מי שחוגגים בתל אביב, תפקידנו להרבות בקידוש השם ולהאיר עינינו בתורתו התמימה ומשיבת הנפש".
ח"כ סמוטריץ', שנמנה עם מארגני "מצעד העוז והענווה" (כונה גם "מצעד הבהמות") ב-2006 שבו צעדו כ-200 בני אדם בלוויית בהמות וכלבים במחאה על קיום מצעד הגאווה בירושלים, ציין עוד בדבריו היום ברקע פרשת השבוע "בלק", כי "זה זמן טוב להתבונן מדוע התורה מתייחסת בחומרה גדולה כל כך לקלקולים בתחום הקדושה ובפרט למשכב זכור".
6 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה
מצעד הגאווה
"הם אינם יכולים להביא לידי הולדה"
(צילום: דנה קופל )
6 צפייה בגלריה
מצעד הבהמות ב- 2006
מצעד הבהמות ב- 2006
מצעד הבהמות ב-2006
(צילום: חיים צח)
כדי להסביר את טענתו, ציין יו"ר הציונות הדתית כי "אחד היסודות הגדולים ביהדות הוא הבחירה החופשית. את רוב ככל הפעולות האנושיות הנוגעות לאיך להשתמש בחיים השאיר הקב"ה לבחירתו של האדם, וזה, כידוע, היסוד לשכר ועונש. כך הוא בטבע הבריאה ביחס למרבית הפעולות שבהן האדם בוחר מה לעשות עם חייו ולאן לכוון אותם. ואולם, ככל שמדובר בפעולות שקרובות יותר לעצם קיום החיים הבחירה החופשית מצטמצמת ואת מקומה תופסים אינסטינקטים וכוחות טבעיים.
"ביחס ליצר ההולדה שנוגע לקיום החיים עצמם, נעוץ עתיד הקיום האנושי ולכן הוא טבוע בנו ככוח גדול. אין קיום והמשכיות לעולם, בלעדי יצר ההולדה. מי שיתענג על מעדנים רבים ולא בריאים, כשהנאת האכילה הופכת אצלו את יצר הקיום למטרת הנאה בפני עצמה ומחליפה את היותה אמצעי לקיום חיים בריאים - יזיק לבריאותו, וכך גם מי שהופך את יצר הקיום למטרת הנאה בפני עצמה, חלף היותו אמצעי לקיום העולם.
"הפיכת האמצעי למטרה בהקשר הזה טומנת בחובה סכנות גדולות של איבוד שליטה והתמכרות לתאווה, פריצת מסגרות, פירוק המשפחה ועוד ועוד, כפי שהמציאות מוכיחה. משום כך אוסרת התורה את השימוש ביצר הקיום בכל מקום שבו הוא אינו מביא לידי הולדה ואינו משרת את התכלית של קיום העולם והמשכיות הדורות. שימוש לרעה בכוח עוצמתי והכרחי כל כך שנטבע בנו לשם קיום העולם, והסטתו לתאוות חיצוניות ובלתי נשלטות שפעמים רבות סותרות את קיום העולם ומפרקות את התא המשפחתי, הוא הרסני ומסוכן".

עוד כתב ח"כ סמוטריץ' כי "ישאל השואל: אם כוח ההולדה נועד לשרת את המשכיות הדורות מדוע הוא מותר בקדושה וטהרה במסגרת המשפחתית גם כאשר הוא אינו נועד להביא להיריון? התשובה לכך מונחת בצורך האנושי הטבעי במעטפת של הורים ומשפחה לאורך שנים כחלק מהמשכיות הדורות. אצל חלק גדול מבעלי החיים סמוך לאחר הלידה ניתק הקשר בין הוולד לאמו והוולד עומד מיד על רגליו ומסתדר לבד. לא כך אצל בני האדם.
"אצלנו, התינוק הילד והנער זקוקים להוריהם במשך תקופה ארוכה לצרכיהם הפיזיים, הרוחניים והחינוכיים לפני שהם עומדים על רגליהם והופכים להיות עצמאיים. משפחה בריאה ותומכת הכרחית לבריאות הטבעית והנפשית של הדורות הבאים. יחסי האישות בין בני זוג, כשהם נעשים בקדושה ובטהרה, תורמים רבות ליציבות התא המשפחתי ולאהבה בין שני ההורים והם חלק בלתי נפרד מקיום העולם והמשכיות הדורות ומשום כך הם מותרים ורצויים במידה. לא כך כאשר הם נעשים מחוץ למסגרת המשפחתית המקיימת את העולם או כאשר באופן טבעי הם אינם יכולים להביא לידי הולדה".
6 צפייה בגלריה
כלי הנשק שנתפסו
כלי הנשק שנתפסו
אמצעי התקיפה שנמצאו ברשות החשוד
(צילום: דוברות המשטרה )
במקביל, מוקדם יותר היום עצרה המשטרה חשוד בניסיון פגיעה בבאי מצעד הגאווה בתל אביב כשברשותו אמצעי תקיפה רבים.
מהמשטרה נמסר כי בלשי היחידה המרכזית במחוז תל אביב עצרו את החשוד בדרכו למקום ההתכנסות. בין היתר נתפסו ברשותו שוקר חשמלי, אגרופנים, נונצ'קו, דוקרנים ושרשראות מתכת. במקביל עיכבה המשטרה לחקירה שלושה חשודים בהפעלת רחפנים באזור מסלול המצעד.
6 צפייה בגלריה
המצנח מעל מצעד הגאווה
המצנח מעל מצעד הגאווה
מצנח רחיפה נגד משתתפי מצעד הגאווה
(צילום: תנועת חזון )
6 צפייה בגלריה
המצנח מעל מצעד הגאווה
המצנח מעל מצעד הגאווה
המצנח מעל מצעד הגאווה
(צילום: תנועת חזון )
כמו כן, המשטרה עיכבה לחקירה שלושה חשודים בהפעלת מצנח רחיפה שהועלה לאוויר בזמן קיום המצעד ועליו נכתב: "אמא ואבא = משפחה האומץ להיות נורמלי. בתנועת חזון, שיזמה את המחאה, ציינו כי "מדובר באקט נוסף נגד מצעדי התועבה שהחלו לפני כמה שנים באופן מצומצם וכעת שוטפים את המדינה".
יו"ר התנועה הרב דרור אריה אמר כי "מי שלא רצה אותנו על הקרקע יקבל אותנו באוויר, אנחנו נגיע לכמה שיותר אנשים עם המסרים שלנו, זו זכותנו למחות מחאה לגיטימית וחוקית נגד מצעדי התועבה הללו, שאגב רבים מתושבי הערים הללו מתנגדים למצעדים אך הם מפחדים מאותה קהילה. אנחנו הפה שלהם".
בנוסף נעצרו בני זוג מבית שמש בחשד לתקיפת שוטרים - תוך ניסיון להיכנס בכוח למתחם מצעד הגאווה. מהמשטרה נמסר כי השניים הגיעו לאחת מנקודות הכניסה למתחם והתבטאו נגד האירוע, ובהמשך תקפו את השוטרים שמנעו מהם להיכנס למתחם ולסכן את הצועדים.