אורית אוגד, ישראלית בת 32 ממושב רמות שבצפון, נעצרה בחודש שעבר בחשד למעורבות ברצח כפול שהתרחש בסוף השנה שעברה בקליפורניה שבארצות הברית. יחד איתה נעצרו גם בן זוגה קורי ספרלוק (33) וברדלי קוהורסט (35). בקשת המעצר של השלושה, שהגיעה לידי ynet, חושפת כמה מהראיות בתיק – ובראשן תיאור של מעקבים ורצח באזור מרוחק וחשוך.
1 צפייה בגלריה
שלושה עצורים בחשד לרצח כפול, אחת מהם ישראלית- אורית אוגד
שלושה עצורים בחשד לרצח כפול, אחת מהם ישראלית- אורית אוגד
החשודים במעורבות ברצח הכפול
התובע המחוזי של מחוז מונו בקליפורניה, טים קנדל, הגיש לבית המשפט במחוז לפני כמה ימים את בקשת המעצר נגד השלושה, בחשד למעורבות ברצח כפול של בני זוג וויליאם ויסניה לרסן. הבקשה הוגשה לאחר שהם הוסגרו ממונטנה.
לפי בקשת המעצר, אוגד הייתה מעורבת ברצח של בני הזוג, שגופותיהם אותרו ב-9 בנובמבר 2020, כ-10 קילומטר מצפון ליישוב ברידג'פורט שבמחוז מונו בקליפורניה. את הגופות מצא נהג במפלסת שלג. משרד השריף המקומי מסר בחודש שעבר כי החקירה הובילה לחשד לפיו בני הזוג נרצחו על רקע עסקי.
מחקירת הפרשה עלה כי בתחילת חודש נובמבר שעבר, קשרו שלושת המעורבים שנמצאים כעת במעצר, קשר עם אנשים נוספים לביצוע פשע. אוגד, כך מתואר, שכרה ב-5 בנובמבר רכב מדגם יונדאי אלנטרה בצבע אפור. באותו יום הם איתרו מקום לינה סמוך למקום שבו שהו הקורבנות.
עו"ד יניב שגבעו"ד יניב שגב
בקשת המעצר תיארה כי בתיעוד מחניון במקום, ימים ספורים לפני הרצח, נראתה משאית טריילר של בן הזוג של אוגד, רכב של האדם השלישי המעורב והרכב ששכרה אוגד- דבר שיכול להעיד על קשר בין השלושה. במשך זמן מה, כך נטען, הם עקבו אחר הקורבנות בקרסון סיטי שבמדינת נבאדה. גם ה-GPS ברכבו של בן הזוג של אוגד תיאר תמונה דומה.
לפי בקשת המעצר, הנאשמים חיכו להפתיע את המנוחים באזור מרוחק וחשוך, ניצלו את אפקט ההפתעה – ותקפו אותם. אוגד ובן זוגה, יחד או לחוד, כך נטען, רצחו את בני הזוג. במסגרת ההליך המשפטי, צפויה אוגד לעבור שימוע. בסיומו, ייתכן כי התביעה המקומית תבקש להטיל עליה עונש מוות.
עורך הדין של אוגד, יניב שגב, מסר בתגובה: "מדובר בתיק חריג בכל קנה מידה. הן מבחינת חומרת המעשים המיוחסים והן מבחינת התוצאה האפשרית בסיומו – עונש מוות. עו"ד נטע לב ואנוכי יחד עם צוות עורכי דין מקומיים, יצאנו לקרב חיינו, על מנת להציל את אורית מפני הגרוע מכל, וכך יהיה".