סולימאן מסארוה (24) מהיישוב כפר קרע הוא האזרח הערבי השישי שנרצח בישראל מאז תחילת 2021. בחברה הערבית נשמעו היום (ד') קולות של אזרחים רבים שדורשים לצאת למאבק באלימות המשתוללת שיכלול חסימת צירים ראשיים. במקביל, כמה ראשי רשויות שמתקוממים על המשך הרציחות בחברה הערבית איימו להתפטר מתפקידם.
הצעיר מכפר קרע, בנו של ראש המועצה לשעבר נזיד מסארוה, נורה על ידי אלמונים בעת שהיה ברכבו. פלסטיני שהיה איתו ברכב נפצע קשה מהירי והועבר למחלקת טיפול נמרץ בבית החולים שיבא בתל השומר. בכפר קרע סיפרו היום כי מסארוה לא היה מעורב בסכסוך, וגם במשטרה אישרו כי הוא לא מוכר מעבירות קודמות. במסגרת החקירה נבדק אם מקורו של הירי הוא טעות בזיהוי.
5 צפייה בגלריה
הנרצח רצח של סולימאן מסארוה
הנרצח רצח של סולימאן מסארוה
סולימאן מסארוה
ביישוב הוחלט על שביתה כללית למשך שלושה ימים. אביו של הנרצח אמר: "כואב לי על בני היקר, אני לא מעכל שהוא לא יחזור הביתה. הוא לא עשה כלום. שאלוהים ינקום בפושעים".
5 צפייה בגלריה
סוכת האבלים בכפר קרע לאחר הרצח של סולימאן מסארוה
סוכת האבלים בכפר קרע לאחר הרצח של סולימאן מסארוה
סוכת האבלים בכפר קרע. "זאת מכה בשבילנו"
5 צפייה בגלריה
נזיה מסארוה, אביו של הנרצח סולימאן מסארוה
נזיה מסארוה, אביו של הנרצח סולימאן מסארוה
"שאלוהים ינקום בפושעים". האב נזיה מסארוה
5 צפייה בגלריה
מוחמד מסארוה, סבו של נרצח סולימאן מסארוה
מוחמד מסארוה, סבו של נרצח סולימאן מסארוה
"כל מי שבא איתו במגע יצא מאושר ושמח". הסב מוחמד מסארוה
הקאדי מוחמד מסארוה, סבו של הקורבן, אמר: "איבדנו את סולימאן והחברה איבדה איש יקר לכולם. הוא היה צנוע, חייכן, שאפתן, עשה הכול על מנת להיות בקשר עם אנשים ולשרת אותם. זאת ממש מכה בשבילנו".
הסב הוסיף: "הוא היה בן יחיד להוריו עם שתי אחיות נשואות. אמו מונתהא היא אחת המחנכות המפורסמות בכפר ובאזור ומנהלת בית הספר אלמוסתקבל. למרות שההורים שלו רצו לשלוח אותו לאוניברסיטה, הוא שאף להישאר בתוך היישוב ולשרת את האנשים. כל מי שבא איתו במגע יצא מאושר ושמח".
5 צפייה בגלריה
חבר הכנסת יואב סגלוביץ ביקר בכפר קרע, לידו ראש עיריית באקה אל גרבייה ראיד דקה
חבר הכנסת יואב סגלוביץ ביקר בכפר קרע, לידו ראש עיריית באקה אל גרבייה ראיד דקה
ח"כ סגלוביץ' וראש העיר באקה אל-גרבייה דקה בכפר קרע
לכפר קרע הגיע היום ח"כ יואב סגלוביץ' (יש עתיד). "אני עוסק בטיפול בחברה הערבית מהיום שנכנסתי לכנסת", סיפר סגלוביץ', לשעבר מפקד אגף החקירות והמודיעין במשטרה. "כמעט כל שבוע אנחנו בביקור בעיר ערבית אחרת, כך שהנושא מאוד חשוב לי. אחד הפתרונות למיגור האלימות הוא לפגוע בכיס של העבריינים, להטיל קנס כבד על מי שיימצא נשק בחזקתו".

ראש העיר באקה אל גרבייה ראיד דקה אמר בהתייחסו לאיומי ההתפטרות של הבכירים בחברה הערבית כי "על הממשלה להרגיש את מה שמתרחש אצלנו. רק לפני שבועיים קברנו שלושה צעירים שנרצחו. אני שואל את ראש הממשלה נתניהו, מה אני יכול להגיד למשפחות שיקיריהן נרצחו בדם קר? כשאנחנו באים לקריית הממשלה כדי לבקש ביטחון אישי, אני לא מקבל שום דבר.
"זה לא עניין של משטרה אלא עניין של מדיניות והממשלה צריכה לעמוד על הרגליים האחוריות. אנחנו לא נשתוק, לא יכול להיות שאנשים יכולים להיות בטוחים על הילדים שלהם בתל אביב, אבל בכפרים שלנו אין ביטחון. אני מחזק כל מילה של ראש מועצת ערערה ויו"ר ועד ראשי הרשויות בחברה הערבית מודר יונס, שאם לא יטפלו בתופעה אין טעם להישאר בתפקיד".
מוחמד ברכה, ראש ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל, אמר: "זה מוזר לנו שמשטרת ישראל לא מטפלת בפשיעה. רק לפני כמה ימים התרחש רצח משולש בכפר עקב בצפון ירושלים, ומשטרת ישראל לא נכנסה לשם אלא אפשרה למשטרה הפלסטינית לטפל בזה. אם משטרת ישראל רואה שלמשטרה הפלסטינית יש את היכולות למגר את הפשיעה, אז שיפתחו לה את הדרך".