הגינקולוג ד"ר בני שכטר (52) זוכה היום משתי עבירות אונס במרמה, אך במקביל הורשע בשלושה מקרים של מעשים מגונים במרמה. כך נקבע היום (ב') בהכרעת דין בעניינו של הרופא בבית המשפט המחוזי בתל אביב. אחת משלוש קורבנותיו של שכטר נכחה בדיון בבית המשפט.
בכתב האישום שהוגש נגד הגינקולוג מאזור השרון ביוני 2016, ייחסה לו פרקליטות מחוז תל אביב אונס במרמה ומעשה מגונה במרמה בשתי נשים בנות 20 ו-33, וכן מעשה מגונה במרמה כלפי מתלוננת שלישית, בת 32.
עוד נטען כי הנאשם, רופא נשים וסקסולוג בבית החולים מאיר בכפר סבא ובמרפאותיו הפרטיות, ביצע את המיוחס לו במתלוננות שסיפרו לו על כאבים בעת קיום יחסי מין. לפי כתב האישום, שכטר השיג את הסכמת הנשים למעשים שיוחסו לו על ידי הצגתם באופן הנחזה להיראות כאילו מדובר בבדיקות וטיפולים רפואיים הנדרשים לטיפול בתלונותיהן.
2 צפייה בגלריה
הנאשם בני שכטר
הנאשם בני שכטר
בני שכטר בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)
ואולם, בהכרעת הדין היום הציגה ראש הרכב השופטים טלי חיימוביץ' את ההחלטה לזכות כאמור את הנאשם מעבירות אונס במרמה ולהרשיע אותו בעבירות מעשה מגונה במרמה.
השופטים קבעו כי המתלוננות דיברו אמת בעדותן. נקבע כי תחילה נערכה על ידי הרופא בדיקה גינקולוגית תקינה למתלוננות, אולם בהמשך הן קיבלו טיפול שכולל גירוי מיני מבלי לבקש את הסכמתן - דבר שמקיים יסודות עבירה של מעשים מגונים במרמה.

"לבדוק הנאה מינית"

באחד המקרים שיוחסו לשכטר, נטען כי ב-2015 הגיעה צעירה אליו לטיפול. היא ביקשה מרשם לכדורים למניעת היריון והתלוננה על כאבים. הרופא ערך לה בדיקה ותקף אותה לאחר שהציג הסכמתה וגרם לכך שכאילו מדובר בבדיקות וטיפולים סטנדרטיים לטיפול. בין היתר הפעיל שכטר מכשיר רטט ל"בדיקת הנאתה המינית".
השופט גרשון גונטובניק ציין בהקשר זה: "גם לטיפול יש גבולות, ערך כבוד האדם אינו נותר מחוץ לקליניקה הרפואית. ההיתר לטפל בנשים אינו כולל היתר לפגוע בכבודן ולבצע פעולות שלא עולות בגדר טיפול. הבחנו בין פעולות הנוגעות לטיפול מיני מקובל לבין פעולות החורגות ממנו בעליל.
"הוכח שהנאשם לא הסתפק בבדיקה אלא הניח מכשיר רוטט על איבר מינן וביקש לציין את תחושתן לעוררות מינית. מצאנו את עדותן כמהימנה, והתוצאה היא ברורה: פעולות אלו אינן חלק מטיפול לגיטימי. מדובר בהתנהלות הנוגדת ביסודות יחסי רופא-מטופל. היא הפרה את האוטונומיה של המטופלות".
השופט אברהם היימן הוסיף: "שללנו ניסיון לעלילת שווא או לדמיון. המתלוננות סיפרו בעדותן כי חשדו כי מעשיו אינם תקינים וחורגים מגבולות הטיפול הרפואי. הן לא הפסיקו את הטיפול מתוך הכבוד שרחשו לו כגינקולוג וסקסולוג בעל מוניטין. התנהגותן בנסיבות של תקיפה מינית של רופא מתקבלת על הדעת ומתיישבת בנסיבות התקיפה".
התובעת עו"ד רוזי כבאז מפרקליטות מחוז תל אביב אמרה בהתייחסה להכרעת הדין: "בית המשפט קבע כי הוא מקבל את עדויות שלוש המתלוננות. אחת מהן, אישה צעירה, חיילת, החלה את הפרשה. אישה אמיצה שהחליטה להתלונן והגישה תלונה במשטרה ומאז התנהל ההליך. שתי נשים הצטרפו אליה וצעדו צעד קדימה כדי שלא יעשה את הדברים הללו לאחרות.
"נקבע כי הנאשם ביזה את המתלוננות. זה מסר חד משמעי שעבירות של גירוי אישה בזמן טיפול גינקולוגי, גם אם משולב בטיפול מיני, הם לא לגיטימיים ומהווים עבירה פלילית".
עורכי דינו של שכטר, ניב שגב ואורנת קמרון, מסרו כי "הכרעת הדין מזכה את הנאשם משתי עבירות אונס ומרשיעה בעבירות מעשה מגונה על בסיס דרך משפטית חדשה אודותיה נלמד ונגיב בזמן הנכון".
2 צפייה בגלריה
עורך הדין יניב שגב
עורך הדין יניב שגב
עו"ד יניב שגב
ברקע הדברים יצוין כי בהמשך לאישום קיבל שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב בני שגיא את ההסכמות בין התובעת ובין סנגוריו של הרופא להיצמד להמלצת ועדת משרד הבריאות לאפשר לשכטר לחזור לעבודתו כגינקולוג אך לאסור עליו לעסוק כמטפל מיני וסקסולוג.
שכטר, נקבע אז, יטפל בבדיקה פיזית בנשים רק בנוכחות איש צוות רפואי נוסף. עוד הוחלט כי בכל יום טיפולים יוחתמו המטופלות על מסמך שבו הן מציינות כי הן מודעות לאישומים נגד שכטר ומסכימות להיות מטופלות על ידו כגינקולוג.