ח"כ עופר כסיף, שתועד בעימות אלים עם שוטרים שבמהלכו נראה אחד מהם מכה אותו באגרופים, הגיש הערב (יום א') תלונה רשמית נגד המעורבים במשרדי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בירושלים. "יצחק רבין אמר שאלימות היא כרסום הדמוקרטיה. כשהאלימות מגיעה מהאנשים שאמורים להגן על החוק והיא סלקטיבית - אזי האלימות חמורה שבעתיים", אמר ח"כ כסיף כשלצדו חבר מפלגתו ח"כ אוסאמה סעדי.
העימות התרחש ביום שישי האחרון במהלך הפגנת הזדהות עם תושביה הערבים של שכונת שייח ג'ראח בבירה, שמוחים זה כמה שנים נגד ההתיישבות היהודית במקום. מח"ש פתחה בבדיקת המקרה לאחר שח"כ כסיף נפצע בעימות. לאחר העימות, שבמהלכו נשברו משקפיו של כסיף וחולצתו נקרעה, נמסרו הודעות גינוי רבות מכל קצות הקשת הפוליטית, לצד דרישה לפתוח בחקירה נגד השוטרים.
מנגד, במשטרה טענו כי ח"כ כסיף היה זה שתקף ראשון את אחד השוטרים, בעט בו וחבט באגרוף לפניו. "השוטרים נאלצו להשתמש בכוח סביר על מנת לעצור את התוקף מאחר שלא הזדהה במהלך האירוע, וכשהתברר כי מדובר בחבר כנסת הוא שוחרר במקום", אמרו במשטרה לאחר התקרית. עוד ציינו במשטרה כי גם כמה שוטרים נפצעו בעימות ונזקקו לטיפול רפואי".
2 צפייה בגלריה
ח"כ עופר כסיף מגיש תלונה במשרדי מח"ש ונושא הצהרה לתקשורת
ח"כ עופר כסיף מגיש תלונה במשרדי מח"ש ונושא הצהרה לתקשורת
ח"כ כסיף בכניסה למשרדי מח"ש
(צילום: אלכס גמבורג)
הערב, בכניסה למשרדי מח"ש, אמר ח"כ כסיף: "תושבי שייח ג'ראח סובלים מאלימות הכיבוש. אנחנו רואים בשנים האחרונות זליגה של הכיבוש האלים וההפניה של האלימות כלפי אזרחים בישראל. אנחנו יודעים שהאלימות המשטרתית משתוללת נגד יוצאי אתיופיה או חרדים או אנשים עם מוגבלות או נשים. האזרחים עצמם נמצאים היום תחת איום של אלימות מצד מי שאמור להגן עליהם.
"האלימות נגדי היא סימפטום, האלימות האמיתית היא לזרוק תושבים מבתיהם בשייח ג'ראח. נגד האלימות הזאת מתקיימות ההפגנות הללו. מי שמאמין לא מפחד, אנחנו יודעים שהאלימות הזאת לא מטופלת על ידי המשטרה. כשתקפו אותי זו תקיפה ברוטלית נגד אזרח שהפגין יחד עם אזרחים נוספים. 10 מפגינים נפגעו מרימוני ההלם, האלימות נגדי היא גם פגיעה בריבונותה ובכבודה של הכנסת".

2 צפייה בגלריה
ח"כ חבר כנסת עופר כסיף מותקף
ח"כ חבר כנסת עופר כסיף מותקף
ח"כ כסיף לאחר העימות עם השוטרים
(צילום: AFP)
בסיום דבריו תקף כסיף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה: "זה שמשרתו הנרצע של ראש הממשלה, אמיר אוחנה, לא השמיע הגה זה אומר דרשני. זה אומר בדיוק מה קורה פה. אני אסיים באמירה ברורה - הכתובת לא על הקיר אלא כתובה באותיות קידוש לבנה על חומת ההפרדה: רצח פוליטי הוא מעבר לפינה. נתניהו הוא פטריית הרעל שצמחה מהדם של רבין, לא ניתן לפטריות הללו לצמוח יותר".
ח"כ סעדי שליווה את כסיף אמר: "עופר הגיע היום להגיש תלונה בגין התקיפה הברוטלית וחסרת התקדים. למרות שחווינו הרבה תקיפות כאלה בעבר, אין חבר כנסת שלא היה קורבן לאלימות. חשוב מאוד שעופר וגם אנחנו חברי הרשימה, תמיד מלווים את ההפגנות בשכונת שייח ג'ראח. אנחנו עומדים לצד התושבים שם ומגנים בכל תוקף את האלימות הברוטלית ואת תרבות השקר של מח"ש ושל המשטרה".