נער בן 13 ממחנה הפליטים שועפט במזרח ירושלים נאשם ברצח עבד אל-רחמאן אלחדאד בן ה-17 לפני כשבועיים ובהחזקת סכין שלא כדין. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על השמתו במעון נעול בשל היותו בן פחות מ-14.
פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה את כתב האישום לבית המשפט המחוזי בעיר. לפי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד שגיב עוזרי, ביום שבת, ב-24 באפריל, חזר הנער בן ה-13 באוטובוס מבית הספר לשכונת מגוריו במחנה הפליטים כשהוא נושא סכין מתקפלת. בעת שירד מהאוטובוס הבחין בעימות, מילולי בעיקר, שהתפתח בין חבורת צעירים שלא הכיר.
הוא החליט להתערב בעימות שבשלב מסוים הפך לקטטה פיזית בין חבורת הצעירים. עם תחילת הקטטה שלף את הסכין, רץ לכיוון אלחדאד וניסה לדקור אותו כמה פעמים. על פי כתב האישום, באחת מהנפות הסכין פגע בליבו של אלחדאד שאיבד כמות דם גדולה, פונה לבית החולים ומת מפצעיו.
2 צפייה בגלריה
הנרצח עבד אלרחמאן אלחדאד
הנרצח עבד אלרחמאן אלחדאד
עבד אל-רחמאן אלחדאד
2 צפייה בגלריה
הנרצח עבד אלרחמאן אלחדאד
הנרצח עבד אלרחמאן אלחדאד
תיעוד מהקטטה
"הרקע לוויכוח היה שטויות. אם אדם אחד היה יודע - יכולנו למנוע את האסון", אמרו במחנה הפליטים שועפט אחרי היוודע הרצח. על מנת למנוע שרשרת תגובות לרצח, הצליחו תושבי מחנה הפליטים ונכבדים בחברה הערבית להוביל להודנה.
"קבוצת נערים התווכחה יום או יומיים לפני הרצח, ואחרי שהם חזרו מבית הספר הם נפגשו והמשיכו בוויכוחים. כתוצאה מכך עבד אל-רחמאן נדקר ומת", אמרו אז בשועפט.
הם הוסיפו: "לא היו שום סכסוכים קודמים. ההורים והנהלת בית הספר לא ידעו כל מה שהתרחש. אם אדם אחד היה יודע, האסון היה יכול להימנע".
מהראן שויגי, שתיווך בסולחה בין שתי משפחות המעורבים בקטטה, אמר: "כואב לנו על מותו של הנער. המנוח היה מחונן ותלמיד מצטיין. הוא תמיד התאמץ בלימודים. כל זה קרה על ויכוח קטן מאוד. אם היינו יודעים בזמן, היינו שומרים על קשרים טובים יותר בין הנערים".