ה-FBI איתר הלילה (בין שני לשלישי) את החשוד ברצח בן השופטת הפדרלית מניו ג'רזי – כשהוא מת. החשוד, עו"ד רוי דן הולנדר, ידוע בדעותיו האנטי-פמיניסטיות וייצג גברים שטענו כי נפגעו בשל העדפת נשים. הוא נמצא מת בבקתה שעות לאחר הרצח.
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ
4 צפייה בגלריה
הכניסה לביתה של השופטת סאלאס
הכניסה לביתה של השופטת סאלאס
זירת הרצח. הכניסה לביתה של השופטת סאלאס
(צילום: AFP)
על פי החשד, הולנדר הגיעה לביתה של השופטת אסתר סאלאס בנורת' ברונסוויק שבמדינת ניו ג'רזי, בעודו מתחזה לנהג משלוחים של חברת FedEx. בעלה, עורך הדין בן ה-63 מארק אנדרל, פתח את הדלת ונורה כמה פעמים, ונפצע אנושות. בנה היחיד, דניאל, סטודנט באוניברסיטה הקתולית בוושינגטון, ניגש לבדוק מה אירע ונורה בליבו למוות.
שעות לאחר המקרה החשוד בן ה-72 נמצא ירוי בבקתה 148 ק"מ מזירת הרצח, לאחר שככל הנראה ירה בעצמו למוות, כך מסרו גורמים המעורבים בחקירה לסוכנות הידיעות AP ול"דיילי ביסט" האמריקני, שחשף את זהותו של החשוד. עוד מסרו הגורמים כי השופטת סאלאס הייתה במרתף הבית ולכן לא נפגעה.
הולנדר היה מעורב בתביעה שבה דנה סאלאס נגד גיוסה לצבא של צעירה, ובמהלך הדיונים לעג לה ואמר כי היא "סחרה במורשת ההיספנית שלה כדי להתקדם". באשר להתחזות לשליח – בעבר פרסם ברשתות החברתיות פוסט, ובו העלה אפשרות להתחזות כדי לדבר עם ילדה קטנה.
בשנים האחרונות העלה לרשת רבים מכתביו, ואף שיתף כי הוא עובר טיפולים נגד מחלת הסרטן. הוא גם כתב על רצונו "לסדר את ענייניו" בזמן שנותר לו.
4 צפייה בגלריה
ארה"ב ירי על בית של שופטת אסתר סאלאס בנה נרצח ניו ג'רזי
ארה"ב ירי על בית של שופטת אסתר סאלאס בנה נרצח ניו ג'רזי
השופטת אסתר סאלאס. החשוד: "סחרה במורשת ההיספנית"
סאלאס, בת 51, מונתה לתפקיד בשנת 2011, אחרי שמועמדותה קודמה על-ידי הנשיא דאז ברק אובמה. היא בתם של אם קובנית ואב מקסיקני, והשופטת הפדרלית ההיספנית הראשונה בניו ג'רזי.
במספר הזדמנויות החשוד מתח ביקורת על סיפור חייה של סאלאס וכתב כי היא ננטשה על ידי אביה וגדלה עם אמה ה"מסכנה" ולכן "התאמצה להאשים גברים כדי להצטייר כ'סופר גירל'". בפוסט אחר שפרסם תהה: "כשמטורף עם אקדח מגיע אליך, מה אתה מעדיף להגנה עצמית - אידיאולוגיה או אקדח?". באחד נוסף, שבו תיאר הליכה לבקתה, ניתן למצוא קשר למקום בו נמצא מת.
4 צפייה בגלריה
הבקתה שבה נמצא מת העורך דין החשוד ברצח
הבקתה שבה נמצא מת העורך דין החשוד ברצח
הבקתה שבה התאבד העורך דין החשוד ברצח
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
ארה"ב מארק אנדרל בעלה של שופטת אסתר סאלאס נפצע ב ירי בביתה
ארה"ב מארק אנדרל בעלה של שופטת אסתר סאלאס נפצע ב ירי בביתה
בעלה של השופטת שנורה, מצבו אנוש
בעבר ספגה סאלאס איומים ברצח, בשל התיקים בעלי הפרופיל הגבוה איתם התעסקה. ברשויות הדגישו אתמול כי לפי שעה אין אינדיקציה לכך שהירי קשור לעבודתה כשופטת, אולם כעת ובשל זהות החשוד, נראה שגובר החשד בכיוון הזה.
"כשופטת היא קיבלה איומים מעת לעת, אבל כולם אומרים שלאחרונה היא לא קיבלה שום איומים כאלה", סיפר ראש העיר צפון ברונסוויק שבה אירע הרצח, פרנסיס וומארק, ידידם של בני הזוג.
במהלך השנים טיפלה סאלאס בכמה תיקים בולטים. עבור אמריקנים, הבולט שבהם היה תיק ההונאה שבו הורשעו כוכבי סדרת הריאליטי "עקרות בית אמיתיות" תרזה וג'ו ג'ודיצ'ה. השניים, בעל ואישה, הורשעו בין השאר בהעלמת מס ונידונו לעונשי מאסר, אך בהמשך קבעה סאלאס כי את העונש ירצו שלא במקביל זה לזה, כדי שבכל עת יוכל אחד מהם לטפל בילדיהם.
תיק בולט אחר שבו טיפלה סאלאס היה זה שבו בשנת 2017 מנעה מהתביעה הפדרלית לדרוש עונש מוות למנהיג כנופייה שהואשם בכמה מעשי רצח בניוארק. סאלאס קבעה אז כי האיש סובל מנכות נפשית המונעת להטיל עליו עונש מוות. אחר כך גזרה עליו 45 שנות מאסר.
רק בשבוע שעבר הופקד בידי סאלאס הטיפול בתביעה נגד דויטשה בנק שהגישו משקיעים שטענו כי תאגיד השירותים הפיננסיים הציג הצהרות כוזבות בנוגע למדיניות שהוא נוקט נגד הלבנת כספים. המשקיעים טוענים כי תאגיד דויטשה בנק לא עקב אחרי פעולותיהם של לקוחות בסיכון גבוה, בהם עבריין המין המורשע ג'פרי אפשטיין.

דניאל חגג יום הולדת בסופ"ש: "בלתי נתפס"

אחת השכנות, מריון קוסטנזה, סיפרה כי שעות לפני אירוע הירי, כמה חברים של דניאל בן ה-20 באו לבקר אותו לרגל יום הולדתו. "לחשוב שהם לא יראו יותר את חברם, זה פשוט הרסני. אני חושבת על אסתר שאיבדה את בנה היחיד, זה בלתי נתפס ונורא".
"אני רוצה שכל העולם יידע איזה ילד יפה הוא היה. זה הורס אותי", המשיכה השכנה שסיפרה כי השופטת סאלאס "הייתה לחוצה מהתיקים שקיבלה, אולם היא לא ציינה חששות כלשהם לאחרונה".
דניאל אמור היה לחזור ללימודיו בשבועות הקרובים. בריאיון עם אמו השופטת נכתב כי ייתכן שבנה ילך בעקבות הוריו למקצועות במערכת המשפט. היא סיפרה: "הוא מתווכח איתנו מאז שהוא התחיל לדבר - כנראה תרגל את הכישורים שלו. אני לא רוצה 'להניא אותו', אבל אני מנסה לדחוף אותו להיות רופא".
ג'ון גרווי, נשיא האוניברסיטה הקתולית בוושינגטון, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הייתי בהלם לשמוע את החדשות על מותו הטראגי של דניאל אנדרל. מלאו לו 20 בשבוע שעבר. אנו משתתפים בצערם של הוריו ומתפללים גם על אביו של דניאל, שנורה ונמצא בבית החולים".
התובע הכללי וויליאם באר אמר כי הרצח ימשיך להיחקר. "פעולה כזאת מרושעת המתבצעת נגד חבר ברשות השופטת הפדרלית היא בלתי נסבלת", אמר התובע.