זמן קצר לאחר שקבינט הקורונה הצביע על ההקלות, ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב (יום ב') מסיבת עיתונאים במשרד ראש הממשלה, שבה התייחס להחלטות קבינט הקורונה ולמרוץ לחיסון. בתשובה על שאלת ynet בנוגע למכרז הבנייה בגבעת המטוס בירושלים, שלפיה נראה כי ישראל לא ממתינה לתוצאות הבחירות בארצות הברית - השיב נתניהו: "נאמר לי שבזמן הקרוב אשוחח עם ג'ו ביידן, שאמור להתמנות לנשיא הבא". ynet העביר את הדברים בשידור ישיר.


נתניהו הוסיף: "בדרך כלל אנו מעדכנים את הממשל המכהן בוושינגטון בתוכניות הבנייה וגם כאן הם ידעו זאת. הכרזתי על כך בזמנו".
קודם לכן אמר נתניהו בנוגע לחיסון נגד קורונה: "אני בטוח ששמעתם את החדשות המצוינות של חברת מודרנה, על כך שפיתחה חיסון לקורונה ביעילות של 94.5%. כבר בחודש יוני אישרתי עם שר הבריאות יולי אדלשטיין את החתימה עם מודרנה על אספקת החיסונים לישראל - שתהיה אחת המדינות הראשונות לקבל את החיסונים".
"ביום שישי האחרון", הוסיף נתניהו, "חתמנו גם עם חברת פייזר על 8 מיליון חיסונים ל-4 מיליון אזרחים. הערב שוחחתי עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על האפשרות לרכוש את החיסון שלהם. לא מדובר בעוד שנים - אלא בכמה חודשים". יש לציין כי לפי הודעת הקרמלין, השניים דנו גם באפשרות שישראל תייצר גם היא את החיסון הרוסי.
1 צפייה בגלריה
מנות החיסון של "מודרנה"
מנות החיסון של "מודרנה"
מנות החיסון של "מודרנה"
(צילום: רויטרס)
נתניהו התייחס גם לדבריה של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, שדיברה אתמול בנאום תקיף על "פייק מנהיג", על "היעדר מנהיגות" ועל פוליטיקאים "שמאשימים את כולם". היא לא הזכירה את שמם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושל השר לביטחון פנים אמיר אוחנה - אבל הרמיזות אליהם ולאחרים היו ברורות. "אף פעם זה לא אני, תמיד זה ההוא, זו תרבות של חיפוש אשמים במקום של נטילת אחריות", אמרה.


נתניהו אמר: "ביחס לדברים של דינה זילבר - מעבר לעובדה שהאופי והניחוח הפוליטיים לא אמורים להיות אצל פקידי מדינה - עם כל הכבוד, לא מדובר על עניין של סגנון או טעם טוב; זה עניין עקרוני בדמוקרטיה. מי שקובע מדיניות היא הממשלה שנבחרת על ידי העם".
פורסם לראשונה: 18:35, 16.11.20