1 צפייה בגלריה
חילופי אש כבדים בין צה"ל לחוליות מבריחי סמים מסיני בגבול מצרים
חילופי אש כבדים בין צה"ל לחוליות מבריחי סמים מסיני בגבול מצרים
ארכיון. גבול ישראל-מצרים
(צילום: יואב זיתון)
הרוג ישראלי מירי צה"ל בסיכול הברחה בגבול מצרים, בפעם השנייה תוך 10 ימים. כוח צה״ל שהיה במארב הלילה (ה') בגבול זיהה שלושה כלי רכב חשודים מתקרבים לגדר הגבול מכיוון ישראל. לפי הודעת דובר צה"ל, הכוח סימן להם לעצור, אבל זיהה את אחד מכלי הרכב מאיץ לעברו.
בתגובה, אמרו בצה"ל, ירה הכוח לעבר הגלגלים. אחד החשודים נהרג מהירי, ונפתחה חקירה. בצבא מעריכים כי מדובר בניסיון הברחת סמים שסוכל בשלב מוקדם יחסית. הלוחמים שירו הם לוחמי שריון שמוצבים באזור ההרים של גזרת פארן במרכז הגבול.
רק לפני עשרה ימים אירע מקרה דומה, שבמהלכו נהרג ישראלי מהמגזר הבדואי שלפי החשד עסק בניסיון הברחה. אז אמרו בדובר צה"ל כי "במהלך סיכול בגבול מצרים, כוח צה"ל זיהה את אחד מכלי הרכב של המבריחים מאיץ לעברם וביצע ירי לעבר גלגלי הרכב".
גם אז המעורבים בירי היו הלוחמים מגדוד שריון שאחראי על הגזרה. הם כיוונו את האש לעבר גלגלי טרקטורון הרייזר של החשוד בהברחה וטענו כי המבריח האיץ לעברם.

בשנים האחרונות הפך הגבול המצרי למוקד להברחות רבות, לרוב של סמים. לכוחות צה"ל שמוצבים במקום אסור לפתוח באש לעבר המבריחים, שכן מדובר בפשעים שמתרחשים בשטח ישראל.
כלי הרכב של המבריחים הם לרוב ג'יפי שטח מתקדמים, משופרים ביכולות העבירות שלהם ובדרך כלל באותו הצבע. צה"ל מנגד מנסה להציב מכשולים גבוהים באזור הציר המרכזי שחולש על הגבול, פילדלפי. מדובר בטראסות גבוהות, בולדרים ותלוליות אדמה לחסימה ועיכוב של המבריחים - שלא נרתעים מגדר המערכת החדשה שהוקמה במיליארדי שקלים ומתנשאת לגובה רם.