ידידיה חיים ואלישיב יונגרייס, אחים בני 5 ו-7 מההתנחלות בית אל שהיו בדרכם להעביר את השבת אצל קרובי משפחתם בבנימין, הם הילדים שנהרגו בצהריים (שישי) בתאונה הקשה ליד מחלף לטרון. דודם של השניים (25), שלקח אותם ברכבו עם אחיהם בן ה-10 יאיר, התנגש מסיבה שעדיין לא ברורה במשאית שעמדה בצד הכביש. הוא פונה יחד עם יאיר במצב קשה לבית החולים הדסה עין כרם.
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה בכביש 1
זירת התאונה בכביש 1
זירת התאונה בכביש 1
(צילום: חיים גולדיטש)
שלושת האחים היו בדרכם לקרובי משפחה ואמם, שילדה לפני זמן קצר, נותרה בביתם. עם קבלת ההודעה על התאונה הגיעה עם אבי הילדים לבית החולים, ובמשפחה מתפללים לשלומו של האח יאיר. חובש איחוד הצלה יוסי יונגרייס, שקיבל את הקריאה על התאונה, גילה עם הגעתו לזירה כי ההרוגים הם האחיינים שלו.
במזכירות היישוב מסרו כי "משפחת בית אל מודיעה בצער רב על אסון כבד שפקד את היישוב עם מותם בתאונת דרכים בכביש 1 של ידידיה חיים ואלישיב יונגרייס, ילדיהם של יעקב ורחל יונגרייס ונכדיהם של אבי ואורה כהן. בן נוסף, יאיר, נפצע וזקוק לתפילות". כעת תושבי בית אל מטפלים כעת גם בחברי הילדים שנהרגו במסגרות החינוך. "זה אבל כבד. אסון של ממש רגע לפני שבת", סיפר אחד התושבים ביישוב.
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה בכביש 1
זירת התאונה בכביש 1
הרכב שהתנגש במשאית
(צילום: יריב כץ)
בוחני תנועה של המשטרה ממשיכים לחקור את נסיבות התאונה, שגרמה לחסימתו של כביש 1 לכיוון תל אביב. כוחות רבים של מד"א, משטרה וכיבוי אש הוזעקו למקום. נהג המשאית ושני נוסעים שהסיע סיפרו שנאלצו לעצור בשוליים בגלל תקלה. לפי עדותם, נדלקה נורית אדומה. הנהג עצר בצד והדליק לדבריהם נורות איתות כשלפתע שמעו בום כשהמכונית התנגשה מאחור. "ירדנו מהר לבדוק מה קורה עם הנוסעים באוטו, לנסות לטפל, אבל כוחות ההצלה הרחיקו אותנו. אנחנו לא יודעים איך נפל עלינו הדבר הזה. אנחנו בשוק", סיפר אחד הנוסעים במשאית.
"כשהגענו למקום ראינו רכב שהתנגש במשאית. מחוץ לרכב שכבו ארבעה נפגעים - ילד כבן חמש וילד כבן שבע שהיו מחוסרי הכרה, ללא דופק וללא נשימה, עם חבלה רב-מערכתית קשה ולאחר בדיקות רפואיות נאלצנו לקבוע את מותם במקום", סיפר הפרמדיק אילן גור ארי ממד"א. גור ארי הוסיף כי "נער כבן 14 ונהג הרכב, כבן 25, סבלו מחבלה רב-מערכתית קשה. לאחר טיפול ראשוני בשטח פינינו אותם בדחיפות לבית החולים, מצבם מוגדר קשה".
מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה כי בשנה הזו נהרגו בכבישי ישראל 21 ילדים עד גיל 14, ועוד 149 ילדים נפצעו קשה בתאונות דרכים.