אחרי שצוותים של הסיירת הירוקה הגיעו היום לסיור לפני הריסת בתים בכפר ביר הדאג', ראשי היישוב ותושביו זועמים על המהלך, שנועד כנראה להפעיל לחץ על ח"כ סעיד אלחרומי מרע"מ להצביע נגד הקמת הממשלה החדשה. "עשו את זה כדי להפיל את ממשלת לפיד-בנט", אמר בצהריים (ראשון) יו"ר הוועד ביישוב, סלים אלדנפירי.
הכפר נחשב למוקד הכוח המרכזי של ח"כ אלחרומי, ובבחירות האחרונות זכתה בו רע"מ ל-96.2% מהקולות. "אנחנו מכירים את כל המשחקים. עשו את זה כדי להכשיל, אני כמעט בטוח שזה מכוון", אמר אלדנפירי. "כל פעם באים להרוס מבנה אחד-שניים, הפעם באו להחליט על סילוק מקבץ שלם. דיברו איתי מהרשות ואמרו שמתכננים את זה מתחילת שנה. דיברתי עם סעיד אלחרומי. הצבענו בשבילו כדי שיטפל באזרחים הבדואים. מה הם צריכים לעשות את זה על חשבון האזרח הבדואי? זה כדי לרצות את הימין הקיצוני".
6 צפייה בגלריה
סלים דנפירי
סלים דנפירי
"אנחנו מכירים את כל המשחקים". יו"ר ועד ביר הדאג', סלים דנפירי
(צילום: חיים הורנשטיין)
6 צפייה בגלריה
הסיור בביר הדאג'
הסיור בביר הדאג'
כוחות הסיור בביר הדאג'

יו"ר הוועד פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו, שצפוי לסיים היום את תפקידו, ואמר לו: "אם אלה התוכניות שלך - לך לעזאזל. היינו נאמנים, ותראו מה אנחנו מקבלים חזרה. נהיינו שק החבטות שלו".
צוותי הסיירת הירוקה הגיעו היום ליישוב בליווי עשרות שוטרים במה שנראה כמהלך מתוכנן של נתניהו ושר הפנים אריה דרעי. הוא נועד כנראה לכפות את הממשלה החדשה להסתמך בהצבעה על הימנעות או תמיכה של ח"כ או שניים מהרשימה המשותפת. אלחרומי אכן איים תחילה להתנגד לממשלה, אך לבסוף אמר עם הגיעו לישיבת סיעתו בכנסת כי "תהיה היום ממשלה", ולפיכך מסתמן כי הוא יצביע בעד.
6 צפייה בגלריה
 ביר הדאג׳
 ביר הדאג׳
ביר הדאג׳
(צילום: חיים הורנשטיין)
6 צפייה בגלריה
 ביר הדאג׳
 ביר הדאג׳
ביר הדאג׳
(צילום: חיים הורנשטיין)
6 צפייה בגלריה
סעיד אלחרומי
סעיד אלחרומי
ח"כ סעיד אלחרומי מצביע בבחירות האחרונות
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
המכתב
המכתב
התראה שנמסרה לתושבים
הליל אלעויוי, מוזיקאי תושב ביר הדאג', הביע גם הוא זעם על ניסיון הלחץ על אלחרומי. "הבדואים מופקרים כאן במדינה הזו. אם הייתה תשתית והיו הורסים ומבקשים מאיתנו ללכת למקום מוסדר- מילא. אבל לאנשים אין איפה לגור", הוא אמר.
אלעויוי הוסיף: "אני הייתי בצבא בגבעתי, ואני לא מאמין במדינה הזו בכלל. אני חושב שהמדינה לא רוצה בדואים כאן בכלל. אם המדינה מתנהגת לאזרחיה ככה, מה זה אומר?".
יו"ר הרשות להסדרת התיישבות הבדואים, יאיר מעיין, אמר כי המבצע תוכנן כבר לפני שבועיים ואינו קשור ללוח הזמנים הפוליטי. גם ברשות הטבע והגנים אמרו כי מדובר בפעילות מתוכננת עבור הרשות. לדברי מנכ"ל רשות הטבע, שאול גולדשטיין, "הרשות לא מתערבת בנושאים פוליטיים. זו החלטה עקרונית של הרשות בראשותי. אנחנו לא מנהלים את לוח הזמנים שלנו לפי הפוליטיקה. אנחנו לא סוטים ימינה או שמאלה. השיקולים שלנו הם אך ורק מקצועיים".