3 צפייה בגלריה
האקר אילוסטרציה
האקר אילוסטרציה
ארה"ב וישראל ישתפו פעולה בנושא אבטחת הסייבר
(צילום: shutterstock)
משרד האוצר האמריקני הודיע אמש (ראשון) כי ארה"ב וישראל סיכמו על שיתוף פעולה כדי להילחם בתוכנות כופר. שתי המדינות יקימו צוות משימה משותף שיטפל בנושא אבטחת הסייבר. הצוות יפתח מזכר הבנות התומך בשיתוף מידע הקשור למגזר הפיננסי, כולל תקנות אבטחת סייבר ומודיעין על איומים.
ההודעה באה לאחר שבאוקטובר האחרון נערכה פגישה וירטואלית בנושא, אותה אירח הבית הלבן, בשיתוף יותר מ-30 מדינות, בהן ישראל. סגן שרת האוצר האמריקני, וולי אדיימו, קרא באותה פגישה לשיתוף פעולה בינלאומי כדי לשבש את המודל העסקי של תוכנות הכופר.
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט במסיבת עיתונאים
נפתלי בנט במסיבת עיתונאים
"הזדמנות לאחד כוחות" לאחר פרשת NSO
(צילום: חיים צח,לע"מ, רויטרס ,EPA)
3 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן ישיבת סיעה ישראל ביתנו
אביגדור ליברמן ישיבת סיעה ישראל ביתנו
נפגש עם סגן שרת האוצר של ארה"ב. ליברמן
(צילום: יואב דודקוביץ)
בהודעת האמריקנים צוין כי סגן השרה נועד אתמול עם שר האוצר אביגדור ליברמן וכן עם ראש מערך הסייבר הלאומי יגאל אונא והצדדים דנו בשותפות. ההודעה מגיעה פחות משבועיים לאחר שקבוצת NSO הישראלית - שלה שייכת תוכנית הריגול פגסוס - וכן החברה הישראלית Candiru, הוכנסו תחת רשימה שחורה של ישויות שעוסקות בפעילויות סייבר זדוניות, שמנוגדות לאינטרס הלאומי של ארה"ב. ההכרזה אירעה לאחר שביולי האחרון פרצה סערה של ממש בעקבות תחקיר בינלאומי שהתבסס על הדלפה של רשימה של 50 אלף מספרי טלפונים. NSO הכחישה קשר לרשימה, אך נכללו בה מספרי טלפון של עיתונאים, אנשי עסקים ופוליטיקאים בהם גם ראשי מדינות כמו נשיא צרפת עמנואל מקרון.
מחלקת המדינה האמריקנית פרסמה בהמשך הודעה שבה הבהירה כי הצעדים שננקטו הם נגד החברות, ולא נגד מדינות או ממשלות כלשהן. "אנחנו לא נוקטים צעדים נגד מדינות או ממשלות שהחברות האלה ממוקמות בהן", נמסר. בכלי התקשורת בארה"ב ציינו כי ההסכם הוא הזדמנות עבור שתי בעלות הברית לאחד כוחות. "זה אתגר משותף", אמר אדיימו.
"חילופי מידע באופן תדיר, כמו גם שיתוף פעולה בנושאי רגולציה ואכיפה, הם קריטיים ליעדי הביטחון הכלכליים והלאומיים שלנו", ציין. השותפות תכלול החלפת מידע בין המדינות על תקנות סייבר והדרכה בנושא אבטחת סייבר, אירועי פריצה ומודיעין על איומי סייבר, כך לפי משרד האוצר האמריקני.
היוזמה כוללת גם תיאום מוגבר בין סוכנויות ממשלתיות של ישראל וארה"ב, ביקורי צוותים, הדרכה ותרגילים לשיפור התגובות לאיומי מתקפות סייבר על המערכת הפיננסית העולמית.