הקריא סיפור, מגובה של 408 ק"מ מעל כדור הארץ: האסטרונאוט הישראלי איתן סטיבה הקריא את הסיפור "יופי של עולם" שסיפר ואייר פאול קור וכתבה יעל גובר, כחלק מ"שעת סיפור" ראשונה אי פעם בתחנת החלל הבינלאומית. סטיבה הקליט את הקראת הסיפור לפני כמה ימים, וכעת ילדי ישראל יכולים להאזין לו. צפו בשעת סיפור עם אסטרונאוט.
סטיבה אמור לחזור מחר (רביעי) לכדור הארץ ובשעת הסיפור הוא למעשה חתם את פעילויותיו החינוכיות בתחנת החלל. עשרות אלפי ילדים וילדות בישראל נרשמו לצפות בסטיבה באתר הרשמי של המשימה - "רקיע". סטיבה השתמש בעותק שנוצר במיוחד והוקטן ב-20% מגודלו המקורי, בכדי לעמוד בתנאי הגודל והמשקל שהציבה סוכנות החלל האמריקאית, נאס"א.

2 צפייה בגלריה
איתן סטיבה בתחנת החלל
איתן סטיבה בתחנת החלל
איתן סטיבה בתחנת החלל
(צילום: נאס"א, אקסיום)
בעקבות תנאי מזג אוויר לא-אופטימליים נדחתה חזרת סטיבה והצוות כולו לכדור הארץ. נכון לעכשיו, ההתנתקות מתחנת החלל אמורה להתרחש מחר ב-5:00 לפנות בוקר שעון ישראל, וסטיבה אמור להגיע לכדור הארץ בשעה 22:24.
סטיבה המריא ב-8 באפריל לתחנת החלל, ממרכז קנדי שבקייפ קנוורל בפלורידה, בחללית דרגון 2 של SpaceX. תחנת החלל היא לוויין מלאכותי מאויש, המקיף את כדור הארץ במסלול לווייני נמוך ומשמש כתחנת מחקר. סטיבה חבר בצוות AX-1, הצוות הראשון בהיסטוריה שמורכב כולו מאסטרונאוטים פרטיים.
הספר "יופי של עולם" הוענק לילדי הגנים הממלכתיים המשתתפים בתוכנית "ספריית פיג'מה" ובתוכנית המקבילה בערבית "מכתבת אלפאנוס", הפועלות בשיתוף עם קרן גרינספון ישראל ומשרד החינוך. בנוסף, הוזמנו עשרות ילדים לצפייה בשידור החי בהקרנה בספריית בית אריאלה בתל אביב.
2 צפייה בגלריה
חללית SpaceX לפני המראה
חללית SpaceX לפני המראה
חללית SpaceX לפני המראה
(צילום: רויטרס)
"לבחירה של קריאת סיפור מהחלל לילדי ישראל יש משמעות עמוקה ונרחבת", אמרה אנדריאה ארבל, מנכ"לית קרן גרינספון. "כדי שדור העתיד יגיע להישגים פורצי גבולות עלינו להשקיע באוריינות כבר מהגיל הרך. זהו הלואו-טק שעליו יתבסס ההייטק ובכל מקום, גם מתחנת החלל, אנחנו רואים כל ילדה וילד בחברה הישראלית ושואפים לקידומם והצלחתם".
שעת הסיפור מתקיימת לאחר דברי פתיחה של סטיבה בעברית וערבית לילדים מהחלל. לאחר הקריאה, יזומנו הגננות להיכנס לאתר רקיע או לאתרי ספריית פיג'מה ומכתבת אלפאנוס, ולקיים פעילויות רלוונטיות.