"הניפה דגל ופגעה בראשו של השר": כתב אישום הוגש היום (שני) נגד אפרת מרמור משוהם ורועי דניאל מאור יהודה, שתקפו את שר החקלאות אבי דיכטר ומאבטחיו באמצעות דגל ישראל במתחם איירפורט סיטי לפני כארבעה חודשים. לפי מובילי המחאה, זהו כתב האישום הראשון שהוגש נגד מפגינים במחאה באשמת תקיפת פוליטיקאי.
בדיון לפני שבוע בישיבת הממשלה אמר סגן ראש אגף המודיעין והחקירות במשטרה כי עד כה הוגשו שישה כתבי אישום נגד מפגינים, כולם על תקיפת שוטרים.
בכתב האישום, שהוגש לבית משפט השלום בפתח תקווה, צוין כי בשעות הבוקר באותו היום התקיים אירוע של משרד החקלאות באולם "אווניו" באיירפורט סיטי - ובמקביל התקיימה במקום מחאה בהשתתפות כ-500 מפגינים נגד המהפכה המשפטית. המפגינים, ובהם הנאשמים, חסמו לפי האישום את צירי התנועה והפריעו לסדר הציבורי במתחם.
2 צפייה בגלריה
הפגנה מול ביתו של שר החקלאות אבי דיכטר באשקלון
הפגנה מול ביתו של שר החקלאות אבי דיכטר באשקלון
הפגנה נגד דיכטר
(צילום: בראל אפרים)
2 צפייה בגלריה
אבי דיכטר
אבי דיכטר
אבי דיכטר
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
עוד עולה כי לקראת יציאתו של השר מהאולם הקיפו המפגינים את רכבו, ודניאל בעט ברכב בחוזקה ונמלט מהמקום. חובב כהן, ראש אבטחת אישים של יחידת מגן במשרד ראש הממשלה, רדף אחריו ועצר אותו. אז הנאשם נשך את כהן בפרק כף ידו.
כרבע שעה מאוחר יותר יצא דיכטר לכיוון הרכב, ומרמור נצמדה לגדר שהפרידה בינה לבין השר והניפה דגל ישראל מספר פעמים. בכתב האישום צוין כי בפעם הראשונה רק אחזה בדגל, אך כשהניפה אותו בשנית פגעה בראשו של השר. מיד לאחר מכן היא רצה לרכבו וחבטה במכסה המנוע בעוצמה באמצעות הדגל שברשותה.