ח"כ חנוך מילביצקי מהליכוד אמר הבוקר (שני) לח"כ אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל) בדיון בוועדת הכנסת שהוא "מעדיף רוצחים יהודים על פני רוצחים ערבים". מילביצקי אף הוסיף כי "במדינת היהודים, אני מעדיף יהודים על פני ערבים לא נאמנים לפה".
את הדברים אמר מילביצקי בדיון על פטור מחובת הנחה להצעת החוק לשלילת אזרחות או תושבות של מחבלים שקיבלו תשלום מהרשות הפלסטינית, שיאפשר את העברתו באופן מהיר. טיבי השיב למילביצקי, ואמר כי "זה המשפט של הקדנציה בשלב הזה". בתגובה, אמר מילביצקי כי "אין לי שום בעיה עם המשפט הזה, זו מדינת היהודים". צפו בחילופי הדברים בסרטון בפתח הכתבה.
2 צפייה בגלריה
ח"כ חנוך מילביצקי בוועדת הכנסת
ח"כ חנוך מילביצקי בוועדת הכנסת
"במדינת היהודים, אני מעדיף יהודים על פני ערבים לא נאמנים". מילביצקי
(צילום: אתר הכנסת)
2 צפייה בגלריה
אחמד טיבי
אחמד טיבי
"מוטב שתעשה את הפשע הכי חמור כשאתה יהודי". טיבי
(צילום: יואב דודקביץ)
טיבי אמר בדיון כי מפלגתו מתנגדת להצעת החוק מאחר ש"נושא שלילת האזרחות שמובא תדיר לכנסת הוא נושא סלקטיבי שמתייחס רק לערבים. רצח הוא יותר חמור מקבלת תשלום ולכן אני מציע שתוסיפו למשל לשלול אזרחות מרוצח ראש הממשלה. מישהו בכנסת מאז רצח רבין העלה בדעתו לשלול לרוצח את האזרחות? מישהו שקל לדון בביטול האזרחות של עמי פופר שרצח וטבח בשבעה פועלים פלסטינים? מוטב שתעשה את הפשע הכי חמור כשאתה יהודי".
ח"כ גלעד קריב (העבודה) כתב בטוויטר בתגובה לדבריו של מילביצקי: "אני קורא לשר בן גביר ולרעייתו להוציא את תמונתו של ברוך גולדשטיין מארון הבגדים, לארוז אותה ולהעניק אותה בחגיגיות לחה"כ חנוך מילביצקי מהליכוד".
לפי ההצעה, שעליה חתומים ח"כ אופיר כץ (הליכוד), ח"כ שרן השכל (המחנה הממלכתי), ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), ח"כ לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית), וח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית), שר הפנים יוכל לשלול את האזרחות או מעמד התושבות ולגרש לשטחי הרשות הפלסטינית מחבלים שקיבלו שכר או תשלום מהרשות עבור מעשיהם, מבלי להתחשב בקיומה של אזרחות חלופית. על ההצעה המקורית היו חתומים אבי דיכטר (הליכוד) ואורית סטרוק (הציונות הדתית), אבל מאז הם מונו לשרים והם יכולים להיות חתומים רק על הצעות חוק ממשלתיות.
כיום מאפשר החוק לשלול אזרחות ממי שהורשע בביצוע פיגוע או מעשה טרור, אך מחייב להשאיר מעמד אחר - לרוב תושבות - שעדיין מאפשר את הישארותו בתחומי ישראל. הצעת החוק, שנכתבה יחד עם פורום "בוחרים בחיים" שהוקם על ידי משפחות שכולות ופצועי פעולות איבה, מבקשת לתקן זאת.