חיסול ישראלי בשטח סוריה? כלי תקשורת באיראן דיווחו הבוקר (שישי) כי יועץ של משמרות המהפכה האיראניים נהרג ב"תקיפה ישראלית" במרחב א-סיידה זיינב באזור דמשק בירת סוריה. בעיראק ובסוריה מדווחים כי ההרוג הוא סעיד עלידאדי, מפקד שדה בכוחות משמרות המהפכה בסוריה. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם דיווח כי שלושה פעילים במיליציות הפרו-איראניות נהרגו בתקיפה שמיוחסת לישראל.
2 צפייה בגלריה
 סעיד עלידאדי מפקד שדה בכוחות משמרות המהפכה בסוריה
 סעיד עלידאדי מפקד שדה בכוחות משמרות המהפכה בסוריה
ההרוג סעיד עלידאדי
מוקדם יותר פרסם מכון המחקר "נורס" שמזוהה עם האופוזיציה למשטרו של בשאר אסד בסוריה, כי ישראל תקפה לפנות בוקר מטה של משמרות המהפכה האיראניים במרחב א-סיידה זיינב. סוכנות הידיעות הממלכתית הסורית "סאנא" דיווחה מפי מקור בצבא סוריה כי אנשיו יירטו כמה טילים ישראליים ששוגרו מרמת הגולן לעבר דרום דמשק.
אתר "קול הבירה", שמזוהה גם הוא עם האופוזיציה הסורית, דיווח כי נשמעו פיצוצים בדמשק, ובהמשך טען כי ישראל תקפה אתרים שונים במרחב א-סיידה זיינב. בפרסום מקומי נוסף דווח הלילה כי ישראל תקפה אתרים של המיליציות הפרו-איראניות באזור זה.
2 צפייה בגלריה
פעילי משמרות המהפכה שחוסלו בסוריה
פעילי משמרות המהפכה שחוסלו בסוריה
חמישה מאנשי משמרות המהפכה שחוסלו בינואר
הכותרת
איראן, סמים וחיסולים: הסיפור של סוריה
23:55
סוכנות הידיעות רויטרס פרסמה אתמול כי איראן צמצמה את מספר המפקדים הבכירים של משמרות המהפכה שנמצאים בסוריה, בעקבות סדרת תקיפות שמיוחסות לישראל. בשבועות האחרונים ספגו משמרות המהפכה של איראן מכות קשות בסוריה, ולפחות שישה אנשי צבא איראנים חוסלו בתקיפות - בהם שני בכירים.
לפי גורמים שבקיאים בפרטים, ההחלטה של איראן להחזיר מסוריה קצינים בכירים מראה שהיא לא מעוניינת "להיגרר" למלחמה במזרח התיכון. הגורמים ציינו שלאיראן אין כוונה להסיג את כל כוחותיה מסוריה - בעלת ברית חשובה, שלה היא מסייעת כבר יותר מעשור במלחמת האזרחים.
אחד הגורמים, בכיר ביטחוני באזור שנמצא בקשר עם טהרן ומקבל ממנה עדכונים, אמר שמפקדים איראנים בכירים עזבו את סוריה, יחד עם עשרות קצינים זוטרים יותר. הוא לא ציין כמה איראנים עזבו, והדגיש שמדובר בצמצום נוכחות ולא בנסיגה מוחלטת. הגורמים ששוחחו עם רויטרס אמרו שמשמרות המהפכה ינהלו את הפעילות בסוריה "מרחוק", בעזרת בעלת הברית חיזבאללה.
איראן שלחה אלפי לוחמים לסוריה במהלך מלחמת האזרחים, שבה היא וחיזבאללה מסייעים לבשאר אסד לנצח את המורדים. חלק מהאלפים שנשלחו הם אנשי משמרות המהפכה, שבאופן רשמי משמשים "יועצים", אך רובם הם אנשי מיליציות שיעיות ופרו-איראניות מרחבי האזור.
פורסם לראשונה: 08:29, 02.02.24