דובר צה"ל התיר הבוקר (שישי) לפרסם כי סמ"ר אורי ג'רבי, לוחם בסיירת גבעתי בן 20 מהרצליה, נפטר אתמול מפצעיו לאחר שנפצע ב-17 בינואר בהיתקלות עם מחבלים בחאן יונס שבדרום רצועת עזה. באותה התקרית נהרג סמ"ר אוריה איימלק גושן וקצין נפצע באורח קשה. הלווייתו של ג'רבי תיערך הבוקר בשעה 11:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין ברחוב פינסקר בהרצליה. מתחילת המלחמה נהרגו 530 לוחמי צה"ל, 194 מהם בתמרון הקרקעי.
3 צפייה בגלריה
סמ"ר אורי ג'רבי
סמ"ר אורי ג'רבי
סמ"ר אורי ג'רבי ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
בנוסף לג'רבי נפצעו באורח קשה שני לוחמים נוספים - לוחם במילואים בגדוד 6646 מעוצבת "שועלי המרום" (646) ולוחם במילואים בגדוד 7819 מחטיבת "יפתח" (11), בשני קרבות שונים במרכז הרצועה. כמו כן, בצפון הרצועה נפצעו באורח קשה לוחמים במילואים בגדוד 87 מחטיבת "המחץ" (14). כלל הלוחמים שנפצעו פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו בעניין.
משה פדלון, ראש העיר הרצליה שבה התגורר ג'רבי, מסר: "העיר הרצליה כואבת ואבלה על נפילתו של סמ"ר אורי ג'רבי הגיבור. אורי נלחם למען המדינה שכל כך אהב, והכאב הוא קשה מנשוא. אנו מחבקים את בני המשפחה ומשתתפים בצערם. יהי זכרו ברוך".
מתיכון הראשונים שבו למד ג'רבי נמסר: "הורים יקרים, בכאב גדול ובעצב אנו מודיעים על נפילתו של בוגר בית הספר, לוחם גבעתי אורי ג'רבי ז"ל. משפחת תיכון הראשונים כואבת ומחבקת את משפחת ג'רבי עם נפילתו של הבן אורי, אח של יובל מהשכבה שלנו, מכיתה י"ב 12. הלווייתו תתקיים היום. בואו נלווה יחד את מסע הלוויה עם דגלי ישראל, ויחד נחלוק לו כבוד אחרון".
3 צפייה בגלריה
סמ"ר אורי ג'רבי ז"ל
סמ"ר אורי ג'רבי ז"ל
אורי ג'רבי ז"ל. שיחק טניס מאז שהיה ילד
(מתוך דף הפייסבוק של טניס בני הרצליה)
ג'רבי היה טניסאי מחונן והתאמן לאורך שנים במסגרת מועדון בני הרצליה. מהמועדון נמסר: "משפחת בני הרצליה מרכינה ראש ומתאבלת על נפילתו של אורי ג'רבי הי"ד, לוחם סיירת גבעתי שנהרג בקרב ברצועת עזה. אנו משתתפים בצערה של המשפחה ושולחים חיבוק גדול. כל מבוקשה של המשפחה הוא להגיע ולחלוק כבוד אחרון ללוחם שהקדיש את חייו לעם ישראל ולמדינת ישראל בשיירת כבוד בדרכו האחרונה".
בשנים 2021-2020 התאמן ג'רבי בקבוצת הרצליה של תנועת "חמש אצבעות", תנועה חברתית-חינוכית הפועלת עם בני נוער וצעירים בתחום האימון הגופני, לפני גיוסו לצה"ל. "אורי השאיר חותם גדול וננציח את דרכו לעד", נמסר בהודעת התנועה.
שרון, חברת המשפחה, ספדה לאורי בפוסט: "ואז זה מכה קרוב... ילד שאת מכירה מאז שהיה אולי בן ארבע. אח של חברת ילדות מהגן של יעלי שלי. משפחה שבביתה ביקרנו המון פעמים במשך שנים, כדי שהבנות ישחקו יחד. בן מוצלח לאישה מופלאה, עדינה וטובת לב ולאבא מקסים וחייכן. אח של יובלונת המתולתלת החמודה. בלתי נתפס. אורי ג'רבי, יהי זכרך ברוך 💔".
3 צפייה בגלריה
סמ"ר אוריה איימלק גושן ז"ל
סמ"ר אוריה איימלק גושן ז"ל
נהרג אף הוא בהיתקלות עם המחבלים. סמ"ר אוריה איימלק גושן ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
אתמול התקיימה הלווייתו של סמ"ר אוריה איימלק גושן, שכאמור נהרג בהיתקלות שבה נפל ג'רבי בחאן יונס. "תמיד היית הגיבור שלנו, ועכשיו אתה גיבור לאומי. נפלת על קידוש השם, ואנחנו יודעים שאתה נמצא בעולם שכולו טוב", ספד אחיו של אוריה. האם יפית הוסיפה: "קשה לי לחשוב שלא אזכה לראות אותך גדל, מתחתן וממשיך להפיץ את אורך בעולם. תמיד אמרתי איזה אבא נהדר אתה תהיה ואזכה לנכדים עם לב זהב כמו שלך".
איוב, אביו של אוריה, ספד: "אני חושב שאין כמו עם ישראל. אנחנו לא יודעים לנצל את הכוח שיש לעם ישראל. תקשיבו לרחשי הלב של העם, שבסך הכל לא רוצה כיסא וכסף, הוא רוצה לחיות בשקט בלי שנאה ובלי פחד".
לפי יומיים הותר לפרסום כי רס"ר במיל' אנואר סרחאן (26) נהרג בתאונת דרכים בין ג'יפ צבאי למשאית בכביש 60, סמוך לצומת גוש עציון. כתוצאה מהתאונה הרכב התהפך ועלה באש, והנוסעים נלכדו בתוכו. שלושה חיילים נוספים שהיו בג'יפ נפצעו, בהם אחד במצב קשה.