מ', לוחם ביחידת אבטחת שטח של שב"כ, יחד עם ב', רכז שטח במרחב דרום, היו הראשונים שהגיעו לזירת הקרב בתחנת המשטרה בשדרות לפני שבועיים, כשיותר מ-20 מחבלי חמאס פשטו על התחנה עם נשק כבד, רימונים ומטענים. "רצתי לטנדר של המחבלים והבנתי בערבית מה הם אמרו במכשיר הקשר שלהם", מספר ב', "הבנו שיש לנו פה שובר שוויון". צפו בסיפורם בסרטון המצורף.

"הסתכלתי פנימה, זיהיתי מכשיר קשר, קשר טקטי של המחבלים", מספר מ', תושב שדרות. "מ' אומר לי, 'מצאתי פה קשר טקטי'. מדברים פה בערבית. אני רכז, אני יודע ערבית", סיפר ב'.
השניים עזבו את המשפחות בממ"דים, תוך כדי ההתרעות על ירי טילים, והחלו להתקדם לכיוון קולות הירי שכבר נשמעו ברחובות. "קולות הירי היו לא סבירים", נזכר מ'. גם ב' מתקשה להיזכר במראות: "ראיתי רכבים ירויים, הפוכים, בתוך עמודים, כיכרות". הם עקבו אחרי "נתיב הגופות" והגיעו לתחנת המשטרה, שם כבר נשמעו "קולות ירי מסיביים. ירי כבד, ירי של צלף, ירי בצרורות - ואין סוף פיצוצים", מספר ב'.
הם מספרים כיצד חברו למפקד התחנה, על ההיסטריה ששררה במקום, ועל אלו שנפגעו, הן ביציאה והן בניסיון להיכנס למקום. המחבלים ירו שני טילי RPG אל תוך תחנת המשטרה, "ואז פשטו פנימה ולקחו את כל מי שבפנים כבן ערובה", אומר מ'. בשלב הזה, תחת אש צלפים, מטענים ורימונים, הוא עדיין חמוש רק באקדחו אישי, כשהצבא והימ"מ עדיין לא במקום.
1 צפייה בגלריה
תחנת משטרת שדרות
תחנת משטרת שדרות
תחנת משטרת שדרות, אחרי שמפקד המחוז הורה על הריסתה
(צילום: גיל נחושתן)

ברגע מסוים מחליט מ' לרוץ לטנדר של המחבלים, שם הוא מזהה את מכשיר הקשר שלהם. בזכות ב', השניים מתחילים להפיק מידע מהקשר, ומצליחים להבין כמה מחבלים נמצאים בשטח, היכן הם ממוקמים ומאיזה כיוון הם רואים את הכוחות. "הבנו גם שהם מלכדו את כל הקומה התחתונה", מספר מ'. "אז הבנתי את קור הרוח של האנשים שאנחנו עומדים מולם. הם העבירו דיווחים קונקרטיים, וידעו בדיוק מה המשימה שלהם", אומר ב'.
הוא ממשיך: "אחרי בערך שלוש שעות, הצוות הראשון של התגבור הגיע - צוות של ימ"מ. חברתי למפקד הכוח שלהם והסברתי לו מה האירוע. במקביל, הבאנו מישהו שמכיר את התחנה והתחיל לשרטט לנו אותה, כשתוך כדי אני שומע אותם מדברים בקשר. התחלנו לבנות תמונת מודיעין, כדי להבין איך הם מנהלים את הלחימה ואיפה נמצאים הכוחות".
"הימ"מ עלו לגג, נתקלו בשניים-שלושה מחבלים וחיסלו אותם. השתדלנו לתת מענה בכל מה שקשור גם לפינוי הרפואי. הימ"מ עלה למעלה עם סולם של כבאית, לחלץ שוטרים, ואנחנו לקחנו את האלונקה ביחד עם החבר'ה מהיחידה", מספר מ'. "לקראת שעות הערב הורידו את התחנה על יושביה" נזכר ב', בעקבות החלטתו של מפקד מחוז דרום, ניצב אמיר כהן, שעבר לאחרונה לשדרות, פיקד על הלחימה במקום וסירב להתפנות למרות שנפגע משני קליעים בגבו ומרסיס בעינו.
בקרב על תחנת המשטרה בשדרות נפלו שבעה שוטרים. זהו רק סיפור אחד מסיפורי גבורה רבים של עובדי שב"כ, אשר נלחמו במחבלי חמאס בעשרות זירות באותה שבת שחורה של שביעי באוקטובר.