אחרי קרב של שעות ארוכות מול מחבלים שהתבצרו בתחנת המשטרה בשדרות, המשטרה הודיעה הלילה (בין שבת לראשון) כי הושגה שליטה מלאה על המקום ומסרה כי 10 מחבלים חוסלו.

הקרב על התחנה בשדרות, שעליה השתלטו מחבלים בשעות הבוקר שנכנסו לעיר עם מתקפת הפתע, ארך כ-20 שעות. כחלק ממנו התרחשו חילופי אש בין שוטרים למחבלים במקום.
בשלב מסוים, עם התארכות הקרבות, מפקד מחוז הדרום ניצב אמיר כהן הורה לסיים את האירוע בכל מחיר, גם אם זה אומר להשמיד את התחנה - ומעט אחרי השעה 22:00 החל דחפור להרוס חלק מהתחנה. בעקבות זאת נפתחו חילופי אש כבדים במקום, והתחנה החלה לעלות באש.
גם טנק צה"לי הוזעק למקום, במטרה לירות פגזים לעבר התחנה, ויחד איתו הובאו גם כלים ממוגנים נוספים.
במהלך הפעילות להחזרת השליטה בתחנה עלה חשש שהמחבל האחרון שהתבצר במקום וניהל קרב ירי מול הכוחות הצליח להימלט. תושבי שדרות נקראו בעקבות זאת להסתגר בבתים עם דלתות נעולות.
5 צפייה בגלריה
שריפה בתחנת משטרת שדרות
שריפה בתחנת משטרת שדרות
אש בתחנה, גם אחרי השגת השליטה עליה
(צילום: ניר בן זקן)
5 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל פורצים את תחנת משטרת שדרות
כוחות צה"ל פורצים את תחנת משטרת שדרות
הורסים את תחנת שדרות

"אנחנו עדיין בסיטואציה של למצות את האפשרות שיש מחבלים בתוך העיר. הצבא ממשיך לסרוק ואני מבקש מהתושבים להמשיך להיות באותו נוהל - דלתות סגורות, חלונות מוגפים. לא לפתוח לאף אחד", אמר ראש העיר אלון דוידי בשעה 04:00 בבוק - קצת לפני ההכרזה על השליטה בתחנה. "יש גם ירי של רקטות. אנחנו בזירה הקשה ביותר - תחנת המשטרה. אנחנו עוסקים גם בפינוי ההרוגים והכוחות ממשיכים לבצע את המערכה שלהם מול המחבלים".
5 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל בשדרות
כוחות צה"ל בשדרות
כוחות צה"ל בשדרות
(צילום: AP Photo/Tsafrir Abayov)
5 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל בשדרות
כוחות צה"ל בשדרות
הכוחות בשדרות
(צילום: יאיר שגיא)

5 צפייה בגלריה
אלון דוידי באולפן ynet
אלון דוידי באולפן ynet
דוידי. "להישאר באותו נוהל"
(צילום: יריב כץ)
ב-6:30 פתחו ארגוני הטרור בעזה במתקפה משולבת שכללה חדירות מחבלים וירי רקטות כבד עד השרון. ראש מועצת שער הנגב נרצח בחילופי אש בקיבוץ כפר עזה ומחבלים חדרו גם למפקדת אוגדת עזה. בצה"ל הוכרז על מבצע "חרבות ברזל", עשרות מטוסי חיל האוויר תקפו ברצועה ומצב חירום הוכרז בעורף עד אזור גוש דן.
"להישמר ולשמור על החיים של המשפחות שלנו", חזר דוידי. "תישמרו ותשמרו על הילדים שלכם ועל המשפחות שלכם. תהיו סגורים בתוך הבתים, תסתגרו בתוך הממ"ד, אני יודע שזה מאוד מאוד קשה, גם המשפחה שלי נמצאת בסיטואציה הזאת. אנחנו ביחד, המוקד פתוח, החמ"ל פתוח, אנחנו ביחד עם כולם".
דוידי ציין: "אנו דואגים לפינוי של הפצועים וממשיכים לתת מענה ככל שניתן לכל מי שצריך. אם יש מישהו שצריך עזרה או כל דבר אחר, מוזמן להתקשר למוקד שלנו - 106. זה יום מאוד קשה, אבל בעזרת השם אנחנו נהיה חזקים, תהיו חזקים גם בתקופה הזו, גם בשעות האלו ואנחנו עדיין בעיצומו של האירוע".
פורסם לראשונה: 16:27, 07.10.23