דונלד טראמפ כינה הלילה (יום א') את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן "אויב המדינה", בעצרת בפנסילבניה שבה תקף את הפשיטה של ה-FBI על אחוזתו בפלורידה. בהופעה פומבית ראשונה מאז הפשיטה אמר טראמפ שהחיפושים באחוזת מאר א-לאגו יובילו ל"תגובת-נגד שאיש לא ראה כמותה מעולם". הפשיטה על אחוזת טראמפ - כתבות נוספות: מסמכים שנשמרו עם בגדים ומגזינים, ו"תיקיות מסווגות" ריקות: הפריטים שהוחרמו מסמכי "סודי ביותר" על השטיח בפשיטה באחוזה: "חשד שניסה להסתירם" סוכני FBI פשטו על האחוזה של טראמפ בפלורידה: "אפילו פרצו לכספת"
9 צפייה בגלריה
 טראמפ תקף את ביידן: "הוא אויב המדינה"
 טראמפ תקף את ביידן: "הוא אויב המדינה"
טראמפ תקף את ביידן: "הוא אויב המדינה"
(צילום: AP, gettyimages)
הפשיטה הלילית ב-8 באוגוסט הייתה במסגרת חקירה שבודקת חשד שהנשיא לשעבר לקח מהבית הלבן לאחוזת מאר א-לגו בפלורידה מסמכים מסווגים שאותם היה אמור למסור לארכיון הלאומי בתום כהונתו כנשיא. בפשיטה מצאו אנשי ה-FBI יותר מ-100 מסמכים עם הסיווג "סודי ביותר".
"לא יכולה להיות דוגמה ברורה יותר לאיומים האמיתיים על החירות האמריקנית ממה שקרה לפני כמה שבועות", אמר טראמפ על הפשיטה. "היינו עדים לאחד מניצולי הסמכות המזעזעים ביותר של ממשל כלשהו בהיסטוריה האמריקנית", אמר וציין כי ממשל ביידן מנסה להשתיק אותו. "הם מנסים להשתיק אותי, וחשוב מזה – הם מנסים להשתיק אתכם. אבל אתכם לא ישתיקו, נכון?", אמר לקהל.
9 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ עצרת של המפלגה הרפובליקנית ב פנסילבניה ארה"ב
דונלד טראמפ עצרת של המפלגה הרפובליקנית ב פנסילבניה ארה"ב
הנשיא לשעבר בעצרת הרפובליקנית בפנסילבניה
(צילום: AP)
בניגוד לפרוטוקולים שקובעים כי משרד המשפטים וה-FBI פועלים באופן עצמאי טען טראמפ כי הנשיא ג'ו ביידן פיקח על הפשיטה ומנצל את הבולשת הפדרלית כדי לפגוע בו. לפי טראמפ, "ה-FBI ומשרד המשפטים הפכו למפלצות מרושעות שנשלטות על-ידי נבלות מהשמאל הקיצוני, עורכי דין והתקשורת שאומרים להם מה לעשות". הנשיא לשעבר הוסיף כי "הפשיטה המבישה על ביתי במאר א-לגו" היא פרודיה על "החוקים, המסורות והעקרונות של אמריקה".
טראמפ התייחס לנאום שנשא ביידן בשבוע שעבר בפילדלפיה, שבו אמר שטראמפ ותומכיו האדוקים - המכונים "תנועת MAGA" (על סמך סיסמת הבחירות של טראמפ, Make America Great Again) הם "קיצוניים שמאיימים על יסודות הרפובליקה שלנו" ומסכנים את "הדמוקרטיה והשוויון" באמריקה.
9 צפייה בגלריה
ד"ר מהמט אוז מתמודד במירוץ ל סנאט
ד"ר מהמט אוז מתמודד במירוץ ל סנאט
טראמפ ומהמט אוז, שמתמודד במירוץ לסנאט
(צילום: AFP)
9 צפייה בגלריה
דאג מסטריאנו, מתמודד לתפקיד מושל פנסילבניה
דאג מסטריאנו, מתמודד לתפקיד מושל פנסילבניה
הנשיא הרפובליקני לשעבר ודאג מסטריאנו, שרץ לתפקיד מושל פנסילבניה
(צילום: AFP)
לפי טראמפ, הנשיא הדמוקרטי נשא את "הנאום המרושע, המתועב והמפלג-ביותר שנשא אי פעם נשיא אמריקני. הוא אויב המדינה. הרפובליקנים בתנועת MAGA הם לא אלה שמנסים להחליש את הדמוקרטיה שלנו. אנחנו אלה שמנסים להציל את הדמוקרטיה שלנו, זה פשוט מאוד. הסכנה לדמוקרטיה מגיעה מהשמאל הקיצוני, לא מהימין", טען טראמפ.
טראמפ הגיע לפנסילבניה כדי לקדם שני מועמדים רפובליקנים שיתחרו בבחירות האמצע בנובמבר: ד"ר מהמט אוז, שרץ לסנאט, ודאג מסטריאנו, שמתמודד במירוץ לתפקיד מושל פנסילבניה.