3 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים
אילוס אזיקים
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
תשעה חודשי מאסר בפועל נגזרו היום (שני) על עבד אבו גאנם, שהקים "חברת שמירה" וסחט קבלנים באזור רמלה-לוד שישלמו לו. על בנו מחמוד אבו גאנם נגזר מאסר על תנאי.
השופט חגי טרסי מבית המשפט המחוזי בלוד הרשיע היום את האב ובנו על פי הודאתם במסגרת הסדר טיעון. לפי כתב האישום שבו הודו, האב הקים את חברת "שומרי המרכז", שפעלה ללא רישיון שמירה. העסק נרשם באופן רשמי על שם הבן מחמוד אבו גאנם.
לפי האישומים, האב פעל למצוא בעלי עסקים וקבלנים שאחסנו ציוד יקר ערך וביצעו עבודות בנייה ותשתית באזור רמלה-לוד. האב פנה אליהם לפנות אליהם ולהציע להם את שירותי השמירה שלו. הוא הבהיר לשלושה בעלי עסקים וקבלנים כי השטח בו הם פעלו הוא "אזור שלו", וכי מוטב להם לשכור את שירותי השמירה שלו, אחרת עלולים להיגרם להם נזקים. בעקבות איומיו של אבו גאנם שכרו בעלי העסקים והקבלנים את שירותי החברה שלו.
3 צפייה בגלריה
חגי טרסי
חגי טרסי
השופט חגי טרסי
(צילום: אתר הרשות השופטת)
האב הורשע בעבירות של סחיטה באיומים, איומים וארגון שמירה ללא רישיון. נוסף על עונש המאסר נגזר עליו קנס של 30 אלף שקלים. הבן הורשע בארגון שמירה ללא רישיון, ובנוסף למאסר על תנאי נגזר עליו קנס של 5,000 שקלים.
התיק נחקר במסגרת כוח משימה מיוחד אשר הוקם לאחרונה במטרה להילחם בתופעת סחיטת דמי חסות באמצעות חברות שמירה לכאורה, הכולל את משטרת ישראל, המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, בשיתוף הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ורשות המיסים.
3 צפייה בגלריה
עורך הדין שי טובים
עורך הדין שי טובים
עורך הדין שי טובים
(צילום: עידו ארז)
עורך הדין שי טובים שמייצג את עבד ומחמוד אבו גאנם מסר: "כתב האישום המקורי אחז בחמישה אישומים המתארים מעשי סחיטה, והכרעת הדין שניתנה היום, שלפיה כל אישומי הסחיטה אשר יוחסו לבעל חברת השמירה נמחקו, לא בכדי. גם אם איומים נשמעו, אותם הקבלנים לא טמנו ידם בצלחת, ואף הפנו אחד לשני את חברת השמירה לשימוש קבלנים אחרים. כך שהעונש שנגזר הינו פועל יוצא של מצבו הדל ראייתית של התיק".