יו"ר מרצ לשעבר יוסי ביילין התייחס היום (רביעי) לפסילת מינויו ליו"ר רשות הטבע והגנים על ידי נפתלי בנט, ואמר כי הוא אינו מאוכזב. ביילין גם התייחס לעתידה של מרצ, שלא עוברת ברוב הסקרים את אחוז החסימה לקראת הבחירות המתקרבות.
"אני ממש לא מאוכזב", אמר ביילין לאולפן ynet. "יש ממשלה, יש תקנון, ממשלה מאוד מיוחדת שבניגוד לכל ממשלה אחרת בישראל יש וטו למחליפו של ראש הממשלה, ובמקרה הזה ממלא המקום בנט הפעיל את הווטו וזה יותר מלגיטימי. אני לא קיבלתי את זה באופן אישי בכל מקרה", הבהיר ביילין.
2 צפייה בגלריה
יוסי ביילין
יוסי ביילין
יוסי ביילין
(צילום: מוטי קמחי)
2 צפייה בגלריה
ניצן הורוביץ
ניצן הורוביץ
"מצר על כך שהחליט לא להמשיך". ניצן הורוביץ
(צילום: מוטי קמחי)
-עמדת בראש מרצ שנים ארוכות. יכול להיות שהאירועים האחרונים מסמלים את דעיכתה הסופית? "ממש לא, אני רואה את מרצ כמפלגה ותיקה שקיימת כבר 20 שנה. יש לה את הייחוד שלה, היא מעולם לא הייתה דומיננטית בשלטון, יש לה את האמירה שלה. אני חושב שהאמירה הזו לא חייבת להיעשות דווקא באופן נפרד ובהחלט יש מקום למערך בין העבודה לבנינו, אולי אפילו מין חזית משותפת לצורך הבחירות הללו עם יש עתיד, אבל בוודאי עם מפלגת העבודה, ואני מקווה שזה עוד יקרה. יחד עם זאת, אני מעריך ששתיהן יעברו את אחוז החסימה".
-מרב מיכאלי לא כל כך מעוניינת בזה, יאיר לפיד צריך לקחת את האחריות לידיים שלו? "אני לא רואה מצב שמרצ הולכת למהלך זוגי עם יש עתיד בלי מפלגת העבודה. לכן הדבר הריאלי יותר הוא בין מפלגת העבודה לבין מרצ. אני תמיד אמרתי שאלו מפלגות שונות עם מכנה משותף מאוד רחב לגבי הצורך בשלום עם הפלסטינים כדי להבטיח שישראל תהיה מדינה יהודית ודמוקרטית, ולצערי אין הרבה מפלגות כיום שמרימות את הדגל הזה".
לאחר שיו"ר מרצ ניצן הורוביץ הודיע שלא יתמודד בבחירות הקרובות, התייחס ביילין למירוץ העתידי לראשות המפלגה. "מה שחשוב זה לייצג את העמדות של המפלגה הזו ולא את הד.נ.א, ויכול להיות שיאיר גולן מסוגל לעשות את זה, אני פחות מכיר אותו. השאלה מי יעמוד בראש המפלגה היא משנית ביחס למפלגות אחרות. זו מפלגה מאוד אידאולוגית ומוגדרת שיש לה את הציבור שלה עם פריפריה מסוימת וזה לא עניין של מנהיג כזה או אחר שמשנה את התמונה לחלוטין".
"אני מצר על כך שניצן החליט לא להמשיך, הוא מילא את התפקיד מצוין. צריך לראות מי עוד יהיה מועמד", הוסיף ביילין. "תמר זנדברג נהדרת ויכולה למלא את התפקיד באופן מעולה. אני לא מעוניין לדבר על מועמדים שעדיין לא הציגו את המועמדות שלהם, זה לגמרי דבר היפותטי ואין בו תבונה. יש תהליך דמוקרטי מוסדר של הצגת מועמדות עד תאריך מסוים ואז אומר את דעתי ולא אסתיר אותה".