אלפי בני אדם ליוו בצהריים (שישי) למנוחות בהר המנוחות בירושלים את יצחק צייגר (57) שנרצח אתמול בפיגוע הירי בתחנת הדלק ליד ההתחלות עלי. במקביל, אלפים השתתפו בהלווייתו של אוריה הרטום בן ה-16 שנרצח גם הוא בפיגוע, בבית העלמין באריאל.

צייגר נתן אתמול טרמפ להרטום והשניים היו יחד ברכב שלעברו ירה המחבל, שהפתיע את השניים וירה בהם בשעה שתדלקו בתחנת הדלק. יצחק הספיק לשלוף את האקדח כדי להשיב אש, אך נהרג מירי המחבל. אביעד גזבר, אחד מהבעלים של מסעדת "חומוס אליהו" שנמצאת בתחנה, שיצא להתרעננות משירות מילואים בחאן יונס, ירה על המחבל וחיסל אותו.
צייגר מהישוב שבי שומרון היה עובד בזק והתגורר בעבר ביישוב פסגות. הוא התנדב לאורך שנים בזק"א, במד"א, במשטרה, בכיבוי אש ובארגון ידידים. הוא הותיר אחריו שלושה בנים ושני נכדים, ורק לפני שנתיים התחתן עם רעייתו שלומית.
רעייתו ספדה לו בהלוויה: "מי היה מאמין, יצחק שלי אהובי. קיבלתי מתנה ענקית מלאת אור לשנתיים בדיוק. היית האור שלי, נתת לי שמחת חיים. כולם אמרו לי שאני זוהרת והכול בזכותך. אשתדל להישאר כזו. עשית אותי מלכה. אחרי 20 שנות בדידות הכנסת לי אור ענק, ועכשיו מי יכין לי נרות שבת? מי יבדוק את החמץ? מי יגיד לי מילים חמות ומנחמות ומצחיקות כל פעם שאצטרך? הייתי אומרת לך שאני מתגעגעת אליך גם כשהיית לידי, ומה יהיה עכשיו? היית איש של נתינה וחסד, נרצחת על קידוש השם".

6 צפייה בגלריה
יצחק צייגר ואוריה הרטום
יצחק צייגר ואוריה הרטום
יצחק צייגר ואוריה הרטום ז"ל
"השבוע דיברנו איך להתקדם מבחנה רוחנית בעקבות המצב, ורצית לקחת על עצמך שניים מקרא ואחד תרגום", היא המשיכה. "קנית תפילין מיוחד. כשהיה לך זמן ללכת לנוח שמת שיעור כדי להירדם עם צליל לימוד תורה. כמה השתדלת בנסיעות לשמוע שיעורים. כל שבת הקפדת לסיים ספר תהילים שלם, וסיימת עם אנשי פסגות ספר שלם כל יום. תכננו להיות בפורים אצל אבא ואמא, שתקרא להם את המגילה. תכננו להיות שם בלילה הסדר עם המשפחה שלי. היית אשף בכיבוד הורים. אני רוצה להיפרד ממך ולהודות לך על שנתיים קסומות מלאות אור, שמחה ונתינה. אשתדל להמשיך את הדרך שלך. אוהבת לנצח, שלומית".
בנו אוריאל ספד לו: "אנחנו עם של מטורפים, שכאשר אבא שלך נרצח בפיגוע, במקום לדבר עליו כמו עוד מת - אנחנו נדבר על המטרה שלנו כעם וקיומו בעולם. אנחנו צריכים לשמוח, האויבים שלנו צריכים להיות באבל. אנחנו בוחרים במשהו אחר לגמרי, הם אויבי העולם. עם ישראל היקר, יש לנו כוחות. אנחנו ברגעים כאלה יודעים להוציא אותם לפועל וזו ההשראה שלנו כעם אחד מהשני. אנחנו מקבלים כוחות ונותנים כוחות. במילים אחרות, אנחנו אחים, אפילו שזה נראה שאנחנו רבים וקשה לנו".
6 צפייה בגלריה
הלוויתו של יצחק צייגר ז"ל
הלוויתו של יצחק צייגר ז"ל
הלווייתו של יצחק צייגר ז"ל
(צילום: רפי קוץ)
6 צפייה בגלריה
הלוויתו של יצחק צייגר ז"ל
הלוויתו של יצחק צייגר ז"ל
(צילום: רפי קוץ)
6 צפייה בגלריה
הלוויתו של יצחק צייגר ז"ל
הלוויתו של יצחק צייגר ז"ל
(צילום: רפי קוץ)
הוא הוסיף: "אבא שלנו היה גיבור, זו גבורה לנסות להרוג את מי שבא להורגך. עם ישראל חי יקר, אנחנו בסוף הדרך, אין לנו מה להישבר. אנחנו כואבים וקשה לנו, אבל אנחנו אלופים ותותחים. אין עלינו. אבא, תודה על כל מה שעשית בשבילנו".
בין הנוכחים בהלווייתו של צייגר היו הרבנים הראשיים לישראל, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, רבני היישובים שבי שומרון ופסגות וראש מועצת שומרון יוסי דגן.
ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, אמר בהלוויה: "יצחק, בתוך שבוע שבי שומרון סופגת שתי מכות קשות, אחרי נפילת שכנך הלוחם והמפקד הקדוש סמ"ר נריה בלטה. בית מול בית, דלת מול דלת. יצחק אחינו היקר, כמה אהבת כל חייך. אהבת את עם ישראל, את ארץ ישראל, את התורה. אהבת כל אחד שראית ברחוב. אם יש הגדרה שמתאימה לך במילה אחת - מתנדב. בשתי מילים - איש חסד. אנרג'ייזר של חסד ונתינה".
6 צפייה בגלריה
הלוויתו של יצחק צייגר ז"ל
הלוויתו של יצחק צייגר ז"ל
הרב שלמה עמאר והשר בן גביר בהלוויה של יצחק צייגר
(צילום: רפי קוץ)
6 צפייה בגלריה
הלוויתו של יצחק צייגר ז"ל
הלוויתו של יצחק צייגר ז"ל
(צילום: רפי קוץ)
הרב הראשי שלמה משה עמאר אמר כי "מדובר בניסיון מאלוהים" והזכיר את ניסיון העקדה בו עמד אברהם אבינו. "יש שנגזרה עליהם מיתה כזו או אחרת, ויש קדוש עליון כמו ששמענו על מעשיו של יצחק, שזכה להריגה שמעלה אותו לדרגות גבוהות. אפילו לרבי עקיבא נוספה קדושה בהריגה כזו, ואין שום בריה שיכולה לעמוד בפי קדושים כאלה".
הרב הראשי לישראל דוד לאו ספד: "חיית כמו הצדיקים שחייהם היו חיי צדקה וחסד, שבהריגתם הייתה רציחה על כבוד שמיים, על כבוד ישראל, על קידוש השם. כזה היית בחייך, וכזה אתה במותך ורציחתך. אנחנו מבקשים - תהיה שליח ציבור עבור כולנו, בקש מריבונו של עולם שיאמר די לצרותינו, שימחה מעינינו את הדמעה ואת הכאב, שנזכה לשבת בשלום ובשלווה כאן במדינתנו, כאן בביתנו. תבקש מבורא עולם שייתן נחמה שלמה לכל המשפחות הרבות כל כך שזקוקות לנחמה בימים הללו. שישלח בריאות והצלחה לכל הפצועים הזקוקים לכך".
אוריה הרטום (16) שהובא בצהריים למנוחות, תושב דולב שבבנימין ותלמיד הישיבה התיכונית בשומריה, הותיר אחריו את הוריו גדי ונעמה וחמישה אחים. הוריו אמרו כי "אוריה היה נער טהור וישר דרך. זכינו לגדל נער צדיק וקדוש".