כנס השקת קמפיין הבחירות של הליכוד הערב (ג') יצטרך להתקיים במגבלות הקורונה. כך עולה מחוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.
אתמול הודיעו בליכוד על הכוונה להשיק היום בבנייני האומה בירושלים את מסע הבחירות של המפלגה. לפי התכנון, באירוע היו אמורים להשתתף עשרות פעילים ובמתווה התו הירוק. בהמשך, גם בעקבות ביקורת מצד בעלי עסקים שטרם חזרו לפעול, כבר הסתמן שבליכוד יבטלו את כניסת הקהל.
1 צפייה בגלריה
כנסי בחירות - במתווה הדומה לזה של אירועי תרבות. מנדלבליט ונתניהו
כנסי בחירות - במתווה הדומה לזה של אירועי תרבות. מנדלבליט ונתניהו
כנסי בחירות - במתווה הדומה לזה של אירועי תרבות. מנדלבליט ונתניהו
(צילום: מוטי קמחי, יואב דודקביץ')
עם זאת, היועמ"ש קבע בחוות הדעת כי רובם המכריע ישתתפו באמצעות ה"זום". עוד נקבע שכנסים כמו כנסי בחירות גדולים של המפלגות יתקיימו במתווה "דומה לזה של אירועי תרבות".
בחוות דעת של מחלקת הייעוץ הציבורי-חוקתי של משרד המשפטים, אשר הובאה בפני הממשלה אמש, נאמר שמשרד הבריאות הכין תקנות מיוחדות כדי שיתאפשר לכל המפלגות לקיים כנסים לאירועים פוליטיים כנדרש.
בחוות הדעת של עו"ד נאדים עבוד, הוא מדגיש שהקורונה אינה מאפשרת לממש את תעמולת הבחירות כרגיל "ולקיים קשרים עם הבוחר באופן מיטבי. פגיעה זו מתגברת בהינתן העובדה שהבחירות צפויות להתקיים בעוד פחות מחודש ימים".
היועץ מדגיש שקיומו של שיח ציבורי בין המפלגות לבין ציבור הבוחרים הכרחי במדינה דמוקרטית. עם זאת הוא ציין כי יש לעשותו תוך התחשבות במגבלות הקורונה.