3 צפייה בגלריה
יונתן ודעי
יונתן ודעי
ודעי. "איפה הסולידריות עם אלה שלא יכולים עדיין לפתוח?"
( צילום: אוליביה פיטוסי)
בליכוד תכננו להשיק היום (שלישי) בבנייני האומה בירושלים את מסע הבחירות של המפלגה, בהשתתפות עשרות פעילים ובמתווה התו הירוק. הורים לתלמידים בחטיבות ביניים, מסעדנים ובעלי גני אירועים שצפויים לחזור לשגרה רק ביום ראשון זועמים. בדיקת ynet העלתה כי פרט להשקת קמפיין הליכוד, בבנייני האומה לא מתכוונים לקיים בתקופה הקרובה אירועים דומים עם נוכחות של קהל לפי מתווה התו הירוק. במפלגה סירבו להגיב על הדברים, אך לאחר פרסום הידיעה מסתמן כי האירוע לא יתקיים במתכונת המקורית - ויעבור לזום.
יונתן ודעי, הבעלים של בתי הקפה "קרוסלה" ו"באב אל ימן" בשכונת רחביה בירושלים אמר כי קיום הכנס הפוליטי מחר מקומם. "איפה הסולידריות עם המסעדנים ועם האנשים שלא יכולים עדיין לפתוח? עצוב לראות איך פוליטיקאים שמים עלינו פס ומבזים את הכיסא שהם יושבים עליו. אני בקשר עם הרבה מסעדנים ואני רואה את המצוקה שלהם", הוא אמר.
3 צפייה בגלריה
מני הרמן
מני הרמן
הרמן. "זה חלם"
לדבריו, המפלגה הגדולה בישראל מתעלמת מהמצוקה של העצמאים ולא רק של המסעדנים. "כולם סגורים והם מרשים לעצמם להתעסק בפוליטיקה בזמן המשבר הכי גדול בתולדות המדינה. זה רק מראה כמה לא אכפת להם מאיתנו. זו תעודת עניות לכולנו שאלה הם נבחרי הציבור שלנו. המסעדנים והעצמאים מדממים ובזמן הזה לעשות כנסים כאלה זה ממש ניתוק", אמר ודעי.
מני הרמן, בעל גן האירועים "אלכסנדר" באזור עמק חפר וחבר בהתאחדות בעלי הגנים והאולמות, כועס. "זה חלם", אמר הרמן. "גני אירועים מפוקחים תחת רישיון ואנחנו יכולים לעמוד על התו הירוק ולפקח שבאמת האורחים שמגיעים יהיו מחוסנים. אנחנו מורידים את התחלואה בכך שלא מתקיימים האירועים הפיראטיים ששם לא אוכפים תו ירוק".
הרמן תהה: "למה לעשות כזה כנס פוליטי בעוד אנחנו סגורים? כך נראית ממשלה שיד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה, בלי אופק מדיני וכלכלי ובלי אג'נדה. כל פעם זה מפתיע אותי מחדש כמה ההתנהלות של הממשלה הזויה בקורונה. הם אלה שנותנים יד לאירועים פיראטיים ומעודדים אבטלה. כנראה שהפוליטיקה קודמת להכול".
3 צפייה בגלריה
אודליה שינדורף
אודליה שינדורף
שינדורף. "דין אחד לתעמולה ודין שני לתרבות, אירועים וחינוך"
(צילום: אלמוג גבאי)
גם אודליה שינדורף, סגנית יו"ר הנהגת ההורים הארצית ואמא לתלמידה בכיתה ז', זועמת. "חשבתי שזו השקה וירטואלית בזום או בפייסבוק. מפתיע לגלות שמדובר בכנס פיזי ושיש דין אחד לתעמולת בחירות ודין שני לתרבות, לאירועים, חתונות וחינוך", אמרה שינדורף.
לדבריה, "כל יום שהילדים יושבים בבית ולא רואים מבוגר אחראי זה נזק. היה טוב לו קמפיין הבחירות של הליכוד ויתר המפלגות היה מתמקד באיך לשפר את מצב החינוך בכללותו ואת מצבם הרגשי של הילדים כשהכול מגובה בתוכניות ומספרים ולא בספינים באוויר. כולי תקווה שמחר בהשקת הקמפיין יראו מקבלי ההחלטות את הילדים מול עיניהם ולא אף אחד אחר".
שינדורף התייחסה להחלטה להחזיר את תלמידי חטיבות הביניים לכיתות ביום ראשון ולא השבוע. "החינוך נשאר מאחור ולא חל עליו לא תו ירוק ולא תו סגול אלא רק דחייה של עוד כמה ימים", אמרה שינדורף. "אם אפשר לקיים קמפיין בנוכחות של מוזמנים ותומכים רבים, אפשר למצוא את הדרך להחזיר את הילדים למתווה לימודים וחברתי אפקטיבי וסביר".
פורסם לראשונה: 22:45, 01.03.21