עו"ד ריצ'ארד סאלח מפרקליטות מחוז חיפה (אזרחי) הוא הפרקליט מפרקליטות המדינה שנחקר על-ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 בחשד לעבירות של הפרת אמונים, שימוש לרעה בכוח המשרה ושיבוש מהלכי חקירה. כך התיר היום (חמישי) לפרסם השופט אחסאן חלבי מבית משפט השלום בחיפה.

עו"ד סאלח נחשב לפרקליט מקצועי ומוערך. דבר מעצרו בחודש שעבר הפתיע מאוד את אנשי פרקליטות מחוז חיפה ועורכי דין מאזור הצפון שמכירים אותו. פרקליט המדינה עמית איסמן הודיע כי נושא השעייתו של עו"ד סאלח נבחן.
החשוד, סגן בכיר בפרקליטות המדינה, נחקר במשך שעות במשטרה. בתום חקירתו הוחלט שלא להביאו לבית משפט ולבקש את הארכת מעצרו, אלא להרחיק אותו ממשרדי פרקליטות מחוז חיפה למשך 15 ימים.
2 צפייה בגלריה
עו״ד ריצ׳ארד סאלח
עו״ד ריצ׳ארד סאלח
עו"ד ריצ'ארד סאלח
( מתוך עמוד הפייסבוק של לשכת עורכי הדין במחוז חיפה)
חוקרי להב 433 ביצעו לעו"ד סאלח תרגיל שלאחריו עלה החשד לשיבוש מהלכי חקירה. הפרקליט מכחיש את החשד הזה. החשד לעבירת הפרת אמונים עלה בעקבות טענה של חוקר משטרה על כך שב-2016 הוא הגיע להתייעצות עם עו"ד סאלח, הציג בפניו מידע מודיעיני שקשור לקרוב שלו מבלי שידע שיש קשר משפחתי ביניהם. לטענת חוקר המשטרה, סאלח אמר לו שמדובר בבן משפחתו, והוא גילה זאת אחרי שהוזמן לחתונה עורך הדין, שם פגש את אותו אדם והבין שיש קשר ביניהם. סאלח מכחיש את החשד הזה, החוקרים ביצעו עימות בינו לחוקר המשטרה.
עורכי דינו של סאלח - מיכאל כרמל, תמי אולמן ושאדי סרוג'י - מסרו בתגובה: "מרשנו פרקליט בכיר ומוערך אשר עושה עבודתו נאמנה במשך 16 שנה שבהן הוא עובד בפרקליטות. הוא נבחר ב-10 השנים האחרונות שבע פעמים כעובד מצטיין. מרשנו מכחיש בתוקף את החשדות נגדו, שיתף פעולה באופן מלא בחקירתו במשטרה ומסר גרסה מלאה בנוגע לכל השאלות שנשאל".
השלושה הוסיפו: "חשוב להבהיר כי האירוע נשוא החשדות כלל לא קשור לתפקידו של מרשנו, ומכאן לא היה כל שימוש בכוח המשרה או עבירת הפרת אמונים כנטען. בניגוד לפרסומים שונים בכלי התקשורת המשטרה הבהירה כי מרשנו אינו חשוד בקשירת קשר לביצוע פשע או לסיוע לאירוע ירי וכן אינו חשוד ומעולם לא נחקר בחשד להדלפת מידע לארגוני פשיעה. אנו תקווה שהמשטרה תפעל לסיים את כלל הבירור שלה במהרה ואנו בטוחים כי התיק ייסגר ללא כלום".
2 צפייה בגלריה
עו"ד מיכאל כרמל
עו"ד מיכאל כרמל
עורכי הדין כרמל, אולמן וסרוג'י
( צילום: ליאור אל-חי, שרון צור)
פרקליט המדינה איסמן, שמכיר את עו"ד סאלח מימיו כפרקליט מחוז חיפה, פרסם לאחר המעצר איגרת לאנשי הפרקליטות שבה כתב: "מדובר בחשדות חמורים אשר אם יתבררו כנכונים, הרי שהם עומדים בניגוד מוחלט לדרכה של פרקליטות המדינה ולערכים המנחים אותנו בפעולתנו.
"יש לי אמון מלא ביושרם, ביושרתם ובמקצועיותם של כלל עובדות ועובדי פרקליטות המדינה, אשר עושים לילות כימים ופועלים ללא לאות לשמירת שלטון החוק במדינת ישראל ולביצורו. עם זאת, אדגיש את המובן מאליו: לא נוכל להשלים עם הפרת חוק, קלה כחמורה, מצד מי שמהווים חלק חשוב ביותר ממערכת אכיפת החוק במדינת ישראל. ככל שהחקירה תלמד כי הפרקליט פעל חלילה בניגוד לחוק, הרי שיהיה מקום למצות עמו את הדין עד תום".