גבר ואישה כבני 60 נהרגו בצהריים (יום שני) בתאונה קטלנית בכביש 90, סמוך לקיבוץ יהל שבדרום הערבה. השניים נלכדו ברכבם בעקבות התנגשות עם משאית שהובילה כלי רכב ומכונית נוספת. נהג המשאית פונה על-ידי מד"א לבית החולים יוספטל באילת במצב קל, ונהגת הרכב השני טופלה גם היא במקום. עם מותם של השניים עלה מניין ההרוגים בתאונות דרכים מתחילת השנה ל-300.
פרמדיק מד"א ניר יפת וחובש מד"א אליהו שריקי סיפרו כי "כשהגענו למקום התאונה ראינו את המשאית שהייתה עמוסה ברכבים עומדת בשול הכביש ואת שני הרכבים הפרטיים בסמוך, כשבאחד מהם נלכדו גבר ואישה. תוך כדי פעולות חילוץ ביצענו בדיקות רפואיות אבל הם היו ללא סימני חיים, ונאלצנו לקבוע את מותם. נהג המשאית שנפגע באורח קל פונה באמבולנס מד"א לבי"ח יוספטל במצב קל ונהגת הרכב השני טופלה במקום ולא נזקקה לפינוי".
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה בכביש 90, היום
(צילום : תיעוד מבצעי כב״ה אילת)
בשנה שעברה קבע מבקר המדינה כי המדינה התרשלה בטיפול בכביש 90 בערבה. ביוני השנה הבטיחו שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת התחבורה מרב מיכאלי כי הכביש ישודרג בתקציב של 110 מיליון שקלים. זאת בנוסף ל-300 מיליון שקלים שהוקצו לטובת הרחבת הכביש במקטע של קטורה עד נחל שיטה.
על פי הודעת המשרדים מאז, התקציב הנוסף יוקצה לפתרונות בביצוע מיידי בכל 100 הקילומטרים, החל מנחל שיטה ועד צומת ערבה, הכוללים נתיבי עקיפה, מפרצי מנוחה, תאורה ושדרוג הכביש, במטרה להביא להפחתת תאונות הדרכים בכביש באופן מידי. פתרונות אלו, על פי ההודעה, יהיו מוכנים כבר החל מאמצע שנת 2023.
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
(צילום: דוברות מד"א)
כבר ב-2007 שר התחבורה דאז שאול מופז הבטיח שדרוג לכל אורכו של הכביש, אבל שנה אחר כך כבר הודו במשרד התחבורה שההצהרות היו "נמהרות" - ועד היום יותר מ-120 ק"מ נותרו מסוכנים. מומחים מעריכים כי כדי להשקיע בכביש הערבה ולהביא אותו לסטנדרט הגבוה ביותר יספיק גם חצי מהסכום שעליו דובר, גם מכיוון שיש כבר מסלולים סלולים ורחבים, וגם מכיוון שהתוואי פשוט יחסית. כך, למשל, הכלכלן הבכיר יעקב שיינין, מחבר דוח שיינין, אמר ב-2007 כי להערכתו, סלילת מסלול נוסף לכל כיוון ולכל אורכו של הכביש תעלה עד 1.5 מיליארד שקלים.
התאונה העלתה את מספר ההרוגים על חלקו הדרומי של הכביש ל-12 מתחילת השנה, כך על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. מדובר בעלייה של שלושה הרוגים לעומת אשתקד ושל שישה לעומת נתוני כל שנת 2020. המקטע הדרומי של הכביש גבה בעשור האחרון 97 הרוגים, מה שהפך אותו לאחד מצירי התנועה המסוכנים במדינה, עם מספר גדול של תאונות קטלניות, בין היתר עקב אורכו יוצא הדופן ובמיוחד במקטע שבין צומת הערבה לאילת.
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
(צילום: דוברות איחוד הצלה)
ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה, מאיר צור, מסר בתגובה לתאונה הקטלנית היום: "שוב גובה כביש 90 האדום קורבנות. גבר ואשה נהרגו בתאונה נוראית, כאשר רכבם התנגש במשאית עמוסה. אנו מצפים מהממשלה החדשה שתקום, כי תתפנה במהרה מענייני חלוקת כיסאות ותפקידים פוליטיים, ותטפל סוף-סוף בביטחון אזרחיה, תושבי הערבה ומשתמשי כביש הערבה". הוא הוסיף כי "כביש הערבה חייב בהרחבה מיידית ותנאי תאורה הולמים. כמה עוד הרוגים ופצועים נחוצים לסטטיסטיקה של ממשלת ישראל עד שתאשר תקציב לטיפול דחוף בכביש? כמה שווים חיי אדם בפריפריה הרחוקה? חיי החיילים והמטיילים הנוסעים בכביש זה? עד מתי נקבל הבטחות הכתובות על הקרח?".